FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=23077
Strona 3 z 5

Autor:  Daniel [ 20.02.2016, 23:55 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Popatrz :
http://www.kuehler-rath.com/8612004/en

Dla SKODA i SEAT podaje taki numer : SKODA 001409061


Tutaj masz inne rozwiązanie dwa sposoby montażu filtra oleju :
Obrazek

Trzeba szukać i szukać. Myślałem że masz lepszą ETKA ta z RU to nawet miejscami LIPA.

Autor:  Daniel [ 20.02.2016, 23:59 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

A w jeszcze innym miejscu masz takie numery :
VW3215
AVA

8MO376778031
Hella

1001170005
Meyle

30931110
SWAG

31110
FEBI

028117021K
SKODA

028117021L
SKODA

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 00:08 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Dzięki wielkie, muszę w takim razie popatrzeć jak to u mnie wygląda i czy przypadkiem już nie mam takiego elementu. Ta "chłodnica" z pierwszego linka niby jest pod mój silnik.

Wydaje mi się, że nic takiego nie mam i mam puszkę podobną jak tutaj:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Roomster/127

Muszę jutro zajrzeć dokładnie

Autor:  Daniel [ 21.02.2016, 00:30 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Wpisując na tej stronie podany numer coś już wiesz więcej :
http://www.partsbase.org/search/?num=028117021L

I łącząc fakt że w Octavia był montowany silnik 1.4 16V o oznaczeniu CGGA :
http://www.partsbase.org/skoda/octavia- ... 028117021l

Potem masz wyjaśnienie w postaci kodów silnika :
12 028117021L oil cooler; BJB,BXE,BLS 1
12 038117021E oil cooler; AZV,BKD,BMM


14 028117021B oil cooler; AKL 1
14 028117021B oil cooler; PR-AKL; 1
14 028117021L oil cooler; AKL 1
14 028117021K oil cooler

A jak to wszystko połączyli pokazuje ten rysunek :
Obrazek

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 00:37 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Czyli w 1.4 jest coś na kształt chłodnicy, tylko w HTP nie ma nic. U mnie jest mniej więcej tak, ciekawe jak i czy bezinwazyjnie da się to połączyć z chłodnicą z 1.4.

https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc

HTP- Hromada Tecnickych Problemu

Autor:  Daniel [ 21.02.2016, 00:42 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Myślę, że zabiłoby Cię podłączenie tych wszystkich węży.
Kształt mi pasuje : https://youtu.be/KgbtMkKigS8?t=1m17s

leshnikov napisał(a):
HTP- Hromada Tecnickych Problemu
To już są Twoje słowa :P

Autor:  kapi [ 21.02.2016, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*.
Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ?


sent by phone

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 10:54 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Daniel napisał(a):
leshnikov napisał(a):
HTP- Hromada Tecnickych Problemu
To już są Twoje słowa :P


To są słowa braci Czechów, choć głównie w odniesieniu do starszych generacji. Te nowe HTP zagazowane, katowane przez jeźdźców apokalipsy (przedstawicieli handlowych) bez problemu trzaskają po 200 tysięcy kilometrów :D

kapi napisał(a):
Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*.
Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ?


Dobrze, tylko ja już mam olej z wyższej półki. Całkiem świeży, bo ma około 9 tysięcy kilometrów i 9 miesięcy. Pytanie czy eksperymentować z innymi firmami, czy może uderzyć w rzadszy 5W30. Gorzej będzie jeśli gęstość nieznacznie wpłynie na temperaturę, a przez obniżenie gęstości w wysokich temperaturach silnik będzie tylko gorzej chroniony. Macie jakieś konkretne pomysły czego spróbować i dlaczego?

Autor:  kapi [ 21.02.2016, 11:49 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

leshnikov, moje zdanie jest takie :
stosować olej wg zaleceń producenta, zgodny z normą VW. czy to bedzie LM, czy Castrol, czy Orlen - myślę że to zależy od budżetu jaki się chce przeznaczyć.
pilnować stanu oleju, by nie był ponad max, (dla TSI zalecają utrzymywać max poziom)
i regularnie go zmieniać.

w byłej OII cały czas uzywałem Motula 502.00 5W40
obecnie w F3 - Motul 502.00 0W40.
w F1 był MOtul 505.01 - dla pompowtrysków.

tylko w F3 mam wskaźnik temp. i jeszcze temp powyżej 110* nie przebiłem. :browar: w różnych warunkach używania.

jeśli używasz wozu na wysokich obrotach, może warto skrócić okresy wymian ? ???

jak zobaczysz, na OCP jest ponad 400 stron o olejach do benzyn ..... :mrgreen: - na pewno coś wybierzesz dla siebie, niektórzy koledzy nawet podają szczegółowe ich parametry.

..jedna z ostatnich stron...

w moim nowym silniczku 1.0 MPI - zastanawiam się nad zalaniem (również) Motula - autko używane głównie w mieście.

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

I myślę, że na tym poprzestanę- regularna wymiana porządnego oleju i na autostradzie obserwacja temperatury-tak, żeby tych 120*c nie przekraczać.

Ciekaw jestem, czy jest tu ktoś jeszcze z HTP i maxidotem żeby porównać wskazania :)

Autor:  xtremesystems [ 21.02.2016, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

olej cudow nie zwojuje.

a czy prostej chlodniczki miedzy dwoma wezmi nie mozesz zamontować

takiej bez zadnych dupereli.

http://www.autochlodnice.com/artykuly/c ... a-oleju,2/


gdzies na pewno idzie sie do wezyka w ktorym plynie olej dostac

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

Można pomyśleć. Ori chłodnica z 1.2 TSI jest spięta z układem chłodzenia (4 wężyki) więc jest więcej dłubania. Ale może coś takiego?
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-260x5 ... 72822.html Tu jest jakaś chińszczyzna

http://www.rallyshop.pl/index.php?p1477 ... -mm-115-mm a tu chyba droższe, markowe rozwiązanie. Jeśli montaż to byłaby kwestia rozcięcia wężyka, wpięcia tego w szereg i dorobienia mocowania to byłoby akceptowalne. No i ingerencja niezbyt duża.

Miejsca pod maską tyle, że można głowę wsadzić :mrgreen:

Autor:  xtremesystems [ 21.02.2016, 12:57 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

dla mnie na chlopski rozum. szukasz gdzie jest wąż przez ktory plynie olej.
tniesz na dwa .
montujesz jakas chlodnice z "duzym przeswitem" zeby nie zaburzyć obiegu i koniec

Autor:  leshnikov [ 21.02.2016, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

I myślisz, że takie maleństwo spełni swoją funkcję? http://www.tomson.com.pl/product-pol-28 ... edowa.html

Obrazek

Jeszcze potrzebne dobre miejsce żeby tą chłodnicę przykręcić i jednocześnie nie wydłużać fabrycznych przewodów, bo rzeźba :)

Autor:  xtremesystems [ 21.02.2016, 13:08 ]
Tytuł:  Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju

widzisz jakie fabrycznie daja rade

widac przeciez ile set razy zwieksza sie powierzchnia oddawania ciepla

bardziej sie obawiam w druga strone . ze olej bedziesz mial ciagle niedogrzany

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/