FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=23077 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | Daniel [ 20.02.2016, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Popatrz : http://www.kuehler-rath.com/8612004/en Dla SKODA i SEAT podaje taki numer : SKODA 001409061 Tutaj masz inne rozwiązanie dwa sposoby montażu filtra oleju : Trzeba szukać i szukać. Myślałem że masz lepszą ETKA ta z RU to nawet miejscami LIPA. |
Autor: | Daniel [ 20.02.2016, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
A w jeszcze innym miejscu masz takie numery : VW3215 AVA 8MO376778031 Hella 1001170005 Meyle 30931110 SWAG 31110 FEBI 028117021K SKODA 028117021L SKODA |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 00:08 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Dzięki wielkie, muszę w takim razie popatrzeć jak to u mnie wygląda i czy przypadkiem już nie mam takiego elementu. Ta "chłodnica" z pierwszego linka niby jest pod mój silnik. Wydaje mi się, że nic takiego nie mam i mam puszkę podobną jak tutaj: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Roomster/127 Muszę jutro zajrzeć dokładnie |
Autor: | Daniel [ 21.02.2016, 00:30 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Wpisując na tej stronie podany numer coś już wiesz więcej : http://www.partsbase.org/search/?num=028117021L I łącząc fakt że w Octavia był montowany silnik 1.4 16V o oznaczeniu CGGA : http://www.partsbase.org/skoda/octavia- ... 028117021l Potem masz wyjaśnienie w postaci kodów silnika : 12 028117021L oil cooler; BJB,BXE,BLS 1 12 038117021E oil cooler; AZV,BKD,BMM 14 028117021B oil cooler; AKL 1 14 028117021B oil cooler; PR-AKL; 1 14 028117021L oil cooler; AKL 1 14 028117021K oil cooler A jak to wszystko połączyli pokazuje ten rysunek : |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 00:37 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Czyli w 1.4 jest coś na kształt chłodnicy, tylko w HTP nie ma nic. U mnie jest mniej więcej tak, ciekawe jak i czy bezinwazyjnie da się to połączyć z chłodnicą z 1.4. https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc HTP- Hromada Tecnickych Problemu |
Autor: | Daniel [ 21.02.2016, 00:42 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Myślę, że zabiłoby Cię podłączenie tych wszystkich węży. Kształt mi pasuje : https://youtu.be/KgbtMkKigS8?t=1m17s leshnikov napisał(a): HTP- Hromada Tecnickych Problemu |
Autor: | kapi [ 21.02.2016, 10:09 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*. Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ? sent by phone |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Daniel napisał(a): leshnikov napisał(a): HTP- Hromada Tecnickych Problemu To są słowa braci Czechów, choć głównie w odniesieniu do starszych generacji. Te nowe HTP zagazowane, katowane przez jeźdźców apokalipsy (przedstawicieli handlowych) bez problemu trzaskają po 200 tysięcy kilometrów kapi napisał(a): Kolega w pasku b7 też miał problem z temperaturą oleju, po zmianie "fabrycznego" oleju na motul temp po tej samej trasie i podobnych warunkach jazdy spadła o 13*. Może zacząć od "tańszego” rozwiązania ? Dobrze, tylko ja już mam olej z wyższej półki. Całkiem świeży, bo ma około 9 tysięcy kilometrów i 9 miesięcy. Pytanie czy eksperymentować z innymi firmami, czy może uderzyć w rzadszy 5W30. Gorzej będzie jeśli gęstość nieznacznie wpłynie na temperaturę, a przez obniżenie gęstości w wysokich temperaturach silnik będzie tylko gorzej chroniony. Macie jakieś konkretne pomysły czego spróbować i dlaczego? |
Autor: | kapi [ 21.02.2016, 11:49 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
leshnikov, moje zdanie jest takie : stosować olej wg zaleceń producenta, zgodny z normą VW. czy to bedzie LM, czy Castrol, czy Orlen - myślę że to zależy od budżetu jaki się chce przeznaczyć. pilnować stanu oleju, by nie był ponad max, (dla TSI zalecają utrzymywać max poziom) i regularnie go zmieniać. w byłej OII cały czas uzywałem Motula 502.00 5W40 obecnie w F3 - Motul 502.00 0W40. w F1 był MOtul 505.01 - dla pompowtrysków. tylko w F3 mam wskaźnik temp. i jeszcze temp powyżej 110* nie przebiłem. w różnych warunkach używania. jeśli używasz wozu na wysokich obrotach, może warto skrócić okresy wymian ? jak zobaczysz, na OCP jest ponad 400 stron o olejach do benzyn ..... - na pewno coś wybierzesz dla siebie, niektórzy koledzy nawet podają szczegółowe ich parametry. ..jedna z ostatnich stron... w moim nowym silniczku 1.0 MPI - zastanawiam się nad zalaniem (również) Motula - autko używane głównie w mieście. |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
I myślę, że na tym poprzestanę- regularna wymiana porządnego oleju i na autostradzie obserwacja temperatury-tak, żeby tych 120*c nie przekraczać. Ciekaw jestem, czy jest tu ktoś jeszcze z HTP i maxidotem żeby porównać wskazania |
Autor: | xtremesystems [ 21.02.2016, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
olej cudow nie zwojuje. a czy prostej chlodniczki miedzy dwoma wezmi nie mozesz zamontować takiej bez zadnych dupereli. http://www.autochlodnice.com/artykuly/c ... a-oleju,2/ gdzies na pewno idzie sie do wezyka w ktorym plynie olej dostac |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 12:43 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
Można pomyśleć. Ori chłodnica z 1.2 TSI jest spięta z układem chłodzenia (4 wężyki) więc jest więcej dłubania. Ale może coś takiego? http://allegro.pl/chlodnica-oleju-260x5 ... 72822.html Tu jest jakaś chińszczyzna http://www.rallyshop.pl/index.php?p1477 ... -mm-115-mm a tu chyba droższe, markowe rozwiązanie. Jeśli montaż to byłaby kwestia rozcięcia wężyka, wpięcia tego w szereg i dorobienia mocowania to byłoby akceptowalne. No i ingerencja niezbyt duża. Miejsca pod maską tyle, że można głowę wsadzić |
Autor: | xtremesystems [ 21.02.2016, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
dla mnie na chlopski rozum. szukasz gdzie jest wąż przez ktory plynie olej. tniesz na dwa . montujesz jakas chlodnice z "duzym przeswitem" zeby nie zaburzyć obiegu i koniec |
Autor: | leshnikov [ 21.02.2016, 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
I myślisz, że takie maleństwo spełni swoją funkcję? http://www.tomson.com.pl/product-pol-28 ... edowa.html Jeszcze potrzebne dobre miejsce żeby tą chłodnicę przykręcić i jednocześnie nie wydłużać fabrycznych przewodów, bo rzeźba |
Autor: | xtremesystems [ 21.02.2016, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju |
widzisz jakie fabrycznie daja rade widac przeciez ile set razy zwieksza sie powierzchnia oddawania ciepla bardziej sie obawiam w druga strone . ze olej bedziesz mial ciagle niedogrzany |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |