FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1590
Strona 5 z 6

Autor:  DanielK [ 15.04.2014, 13:47 ]
Tytuł:  Re: 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

Witaj.
Czy zmieniane były filtry (paliwo, powietrze)? Co to znaczy "sprawdził przepustnicę"?
A rozrząd jest dobrze ustawiony?

Autor:  kecaj84 [ 15.04.2014, 14:05 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

Wszystkie elementy eksploatacyjne są wymieniane wg. harmonogramu książki serwisowej (chyba, że coś puka stuka) więc zakładam, że były.
Sprawdzenie przepustnicy = czyszczenie. Jak wygląda sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu?

(silnik działa prawidłowo, nie ma utraty mocy, nie wydaje dziwnych dźwięków, wszystko jest ok, poza tym gaśnięciem gdy się zapomni o odpowiednim traktowaniu gazu).
Auto zazwyczaj jeździ po mieście oraz raz na miesiąc trasa ok 500km. W trasie nie ma żadnych problemów.

Autor:  tomek-u [ 15.04.2014, 14:06 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

Ja obstawiał bym przestawiony rozrząd.

Autor:  kecaj84 [ 16.04.2014, 11:14 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

A jakie są objawy przestawionego rozrządu?

Autor:  tomek-u [ 16.04.2014, 11:33 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

Właśnie brak mocy przy ruszaniu.

Autor:  kecaj84 [ 16.04.2014, 15:37 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

Czy brak mocy jest równy spadkowi obrotów przy dodawaniu gazu?
I to tylko przy dodawaniu gazu w odpowiedni sposób?
Czy mogło to zostać popsute w trakcie wymiany sprzęgła? Albo inaczej, co mogło zostać popsute przy wymianie sprzęgła?

Autor:  czp [ 17.04.2014, 09:13 ]
Tytuł:  Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu

rozrzad ze sprzeglem ma tyle wspolnego co ja z praca fizyczna... :D moze poprostu zbieg okolicznosci ? Te silniki sa znane z tego ze rozrzady przeskakuja w najmniej oczekiwanym momencie. Jezeli nie masz zalozonego poprawionego rozrzadu to wielce prawdopodobne ze przeskoczyl (w silnikach tych nalezy pilnowac by olej w silniku byl zawsze na max, co zmiejsza prawdopodbienstwo przeskoczenia).

Autor:  kecaj84 [ 14.05.2014, 10:49 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

Dzięki Panowie za odpowiedzi!

Tutaj identyczny problem: http://forum.gazeta.pl/forum/w,636,62694073,75880638,Re_FABIA_1_2_HTP_rozrzad.html

Cytuj:
Witam,
Widzę, że nie tylko ja mam podobny problem, również posiadam skodę
fabia z silnikiem 1.2, rocznik końcówka 2003, przebieg 64 tys. i nic
do tej pory nie działo się z autkiem, do czasu ostatniej soboty -
samochód odpalił, ale po przyciśnięciu gazu - gasł. Samochód
odholowałam do ASO na Modlińską. Diagnoza wykazała przeskok
rozrządu, ale ponoć bez trwałych uszkodzeń. Skończyło się kilku
godzinną naprawą, wymianą paska i pozostawieniem 1200 zł.
Próbowałam "wyciągnąć" od mechaników w ASO, dlaczego część, której
producent przewiduje żywotność na 90 tys. siada po 64 -
odpowiedź "zdarza się". Ponieważ auto potrzebuję na codzień,
zapłaciłam i wyjechałam, chociaż teraz zastanawiam się czy nie
reklamować powołując się na wadę fabryczną, o czym jeszcze bardziej
przekonują mnie powyższe posty.
Nadmieniam, że od kupna serwisowałam na Modlińskiej - ostatnio, 4 m-
ce temu zrobiłam serwis na Grochowskiej.


Tutaj problem w Ibizie: Po gwałtownym wciśnięciu gazu ma dziurę poczym wkręca się dalej.

Czy da się samemu stwierdzić czy rozrząd przeskoczył i wymaga wymiany/naprawy?
Czy kupując nowy, na wymianę trzeba sprawdzać aby miał 'dłuższe napinacze' od nowszej wersji z 2004 roku czy wszystkie obecnie dostępne części występują bez tej wady?

Autor:  Robol [ 14.05.2014, 18:09 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

Tak. Po przeciwnej stronie silnika z boku są zaślepki wałków rozrządu. Odkręcasz po jednej śrubce, wyciągasz zaślepkę, blokujesz wał, krecisz silnikiem do zaklinowania i patrzysz. O ile dobrze pamiętam powinny być ustawione osiowo w stosunku do siebie.

Napinacze są takie same. Tylko wydłużyli ślizgacze,lub jak kto woli tzw. łyżwę. Tych krótszych już nie ma w sprzedaży.

Autor:  kecaj84 [ 15.05.2014, 11:12 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

Cytuj:
Tak. Po przeciwnej stronie silnika z boku są zaślepki wałków rozrządu. Odkręcasz po jednej śrubce, wyciągasz zaślepkę, blokujesz wał, krecisz silnikiem do zaklinowania i patrzysz. O ile dobrze pamiętam powinny być ustawione osiowo w stosunku do siebie.


'blokujesz wał' - w jaki sposób i czym?
'kręcisz silnikiem' - w jaki sposób i czym?
'ustawione osiowo' - jakie to jest ustawienie?

Czy da się taką operację wykonać samodzielnie bez specjalistycznych narzędzi?

Poniżej dokumenty, które znalazłem na elektrodzie dotyczące tematu:
Sprawdzanie faz rozrządu, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG
Regulacja faz rozrządu, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG
Wymontowanie i zamontowanie łańcuchów rolkowych, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG

Autor:  Robol [ 15.05.2014, 14:15 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

AD1. Wał blokujesz czym dasz radę (wkładasz w miejsce czujnika obrotów wału, ja miałem oszlifowaną śrubę).
AD2. Na koło pasowe nakładasz klucz i kręcisz.
AD3. Na wałkach masz wcięcia muszą być w jednej lini ustawione równolegle do głowicy

Autor:  Robol [ 17.05.2014, 08:52 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

Tutaj masz rysunki wałków te wcięcia muszą być na przeciwko siebie (etka on line rysunek 109-12
Tutaj umiejscowienie zaślepki (rysunek 103-37)

Autor:  kecaj84 [ 19.05.2014, 10:08 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

Robol napisał(a):
Tutaj masz rysunki wałków te wcięcia muszą być na przeciwko siebie (etka on line rysunek 109-12
Tutaj umiejscowienie zaślepki (rysunek 103-37)

Nie załączyły się zdjęcia.
Warto skorzystać np. z http://image-share.com/

Mam jeszcze pytanie następujące. Patrzę na części w Intercars i mam: link:
RUVILLE 441 zł
FEBI BILSTEIN 445 i 587 zł
SWAG 415 i 509 zł
OE SKODA (zestaw naprawczy)

Jakiej firmy łańcuch jest montowany na pierwszy montaż?
Rozumiem, że najlepiej kupić cały nowy i wymienić wszystkie elementy?

Czy VW, SEAT i SKODA mają identyczne części i każdy będzie pasował do wszystkich marek?
Czy takie coś będzie ok: http://autogp.pl/zestaw-rozrzadu-lancuchowego-vag-12-12v-azq-bme-p-922.html.
Gdzie warto kupować części? Tutaj mam np. całość FEBI BILSTEIN za 340zł. Jest trochę różnicy w cenie między Intercarsem...

Autor:  czp [ 20.05.2014, 21:32 ]
Tytuł:  Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V

kecaj84 napisał(a):
FEBI BILSTEIN za 340zł.

ja z febi mam zle doswiadczenia co prawda w 1.4 16V ale do rzeczy: po niecalym roku padl napinacz dlugiego paska, po roku i 5 miesiacach pompa zaczela przepuszczac, zrobil sie luz na osce i pasek schodzil, 2gi napinacz (malego paska) zaczal rzygac smarem z lozyska (luz). I tym sposobem musialem znow wtopic 1100 zl w rozrzad contitecha, jak narazie cisza. Nie wiem jak febi sobie radzi z łancuszkami :S.

Autor:  Enceladus [ 13.06.2014, 14:03 ]
Tytuł:  [F1] Skoda Fabia 1.2 HTP 47kw BME 2006 r.

Witam

Mógłbym uzyskać opinie posiadaczy fabii czy w załączonym filmiku słychać nieprawidłową pracę łańcucha rozrządu ? Nie jestem w stanie ocenić ponieważ nie mam porównania.

Ps. jestem drugim właścicielem zakupiłem samochód w marcu 2014 obecny przebieg 152000 tys ( rozrząd nie był wymieniany )

http://youtu.be/lf_kejSOn0E

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/