FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1590 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | DanielK [ 15.04.2014, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
Witaj. Czy zmieniane były filtry (paliwo, powietrze)? Co to znaczy "sprawdził przepustnicę"? A rozrząd jest dobrze ustawiony? |
Autor: | kecaj84 [ 15.04.2014, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
Wszystkie elementy eksploatacyjne są wymieniane wg. harmonogramu książki serwisowej (chyba, że coś puka stuka) więc zakładam, że były. Sprawdzenie przepustnicy = czyszczenie. Jak wygląda sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu? (silnik działa prawidłowo, nie ma utraty mocy, nie wydaje dziwnych dźwięków, wszystko jest ok, poza tym gaśnięciem gdy się zapomni o odpowiednim traktowaniu gazu). Auto zazwyczaj jeździ po mieście oraz raz na miesiąc trasa ok 500km. W trasie nie ma żadnych problemów. |
Autor: | tomek-u [ 15.04.2014, 14:06 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
Ja obstawiał bym przestawiony rozrząd. |
Autor: | kecaj84 [ 16.04.2014, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
A jakie są objawy przestawionego rozrządu? |
Autor: | tomek-u [ 16.04.2014, 11:33 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
Właśnie brak mocy przy ruszaniu. |
Autor: | kecaj84 [ 16.04.2014, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
Czy brak mocy jest równy spadkowi obrotów przy dodawaniu gazu? I to tylko przy dodawaniu gazu w odpowiedni sposób? Czy mogło to zostać popsute w trakcie wymiany sprzęgła? Albo inaczej, co mogło zostać popsute przy wymianie sprzęgła? |
Autor: | czp [ 17.04.2014, 09:13 ] |
Tytuł: | Re: [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu |
rozrzad ze sprzeglem ma tyle wspolnego co ja z praca fizyczna... moze poprostu zbieg okolicznosci ? Te silniki sa znane z tego ze rozrzady przeskakuja w najmniej oczekiwanym momencie. Jezeli nie masz zalozonego poprawionego rozrzadu to wielce prawdopodobne ze przeskoczyl (w silnikach tych nalezy pilnowac by olej w silniku byl zawsze na max, co zmiejsza prawdopodbienstwo przeskoczenia). |
Autor: | kecaj84 [ 14.05.2014, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
Dzięki Panowie za odpowiedzi! Tutaj identyczny problem: http://forum.gazeta.pl/forum/w,636,62694073,75880638,Re_FABIA_1_2_HTP_rozrzad.html Cytuj: Witam, Widzę, że nie tylko ja mam podobny problem, również posiadam skodę fabia z silnikiem 1.2, rocznik końcówka 2003, przebieg 64 tys. i nic do tej pory nie działo się z autkiem, do czasu ostatniej soboty - samochód odpalił, ale po przyciśnięciu gazu - gasł. Samochód odholowałam do ASO na Modlińską. Diagnoza wykazała przeskok rozrządu, ale ponoć bez trwałych uszkodzeń. Skończyło się kilku godzinną naprawą, wymianą paska i pozostawieniem 1200 zł. Próbowałam "wyciągnąć" od mechaników w ASO, dlaczego część, której producent przewiduje żywotność na 90 tys. siada po 64 - odpowiedź "zdarza się". Ponieważ auto potrzebuję na codzień, zapłaciłam i wyjechałam, chociaż teraz zastanawiam się czy nie reklamować powołując się na wadę fabryczną, o czym jeszcze bardziej przekonują mnie powyższe posty. Nadmieniam, że od kupna serwisowałam na Modlińskiej - ostatnio, 4 m- ce temu zrobiłam serwis na Grochowskiej. Tutaj problem w Ibizie: Po gwałtownym wciśnięciu gazu ma dziurę poczym wkręca się dalej. Czy da się samemu stwierdzić czy rozrząd przeskoczył i wymaga wymiany/naprawy? Czy kupując nowy, na wymianę trzeba sprawdzać aby miał 'dłuższe napinacze' od nowszej wersji z 2004 roku czy wszystkie obecnie dostępne części występują bez tej wady? |
Autor: | Robol [ 14.05.2014, 18:09 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
Tak. Po przeciwnej stronie silnika z boku są zaślepki wałków rozrządu. Odkręcasz po jednej śrubce, wyciągasz zaślepkę, blokujesz wał, krecisz silnikiem do zaklinowania i patrzysz. O ile dobrze pamiętam powinny być ustawione osiowo w stosunku do siebie. Napinacze są takie same. Tylko wydłużyli ślizgacze,lub jak kto woli tzw. łyżwę. Tych krótszych już nie ma w sprzedaży. |
Autor: | kecaj84 [ 15.05.2014, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
Cytuj: Tak. Po przeciwnej stronie silnika z boku są zaślepki wałków rozrządu. Odkręcasz po jednej śrubce, wyciągasz zaślepkę, blokujesz wał, krecisz silnikiem do zaklinowania i patrzysz. O ile dobrze pamiętam powinny być ustawione osiowo w stosunku do siebie. 'blokujesz wał' - w jaki sposób i czym? 'kręcisz silnikiem' - w jaki sposób i czym? 'ustawione osiowo' - jakie to jest ustawienie? Czy da się taką operację wykonać samodzielnie bez specjalistycznych narzędzi? Poniżej dokumenty, które znalazłem na elektrodzie dotyczące tematu: Sprawdzanie faz rozrządu, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG Regulacja faz rozrządu, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG Wymontowanie i zamontowanie łańcuchów rolkowych, kod literowy silnika AZQ, BME, BZG |
Autor: | Robol [ 15.05.2014, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
AD1. Wał blokujesz czym dasz radę (wkładasz w miejsce czujnika obrotów wału, ja miałem oszlifowaną śrubę). AD2. Na koło pasowe nakładasz klucz i kręcisz. AD3. Na wałkach masz wcięcia muszą być w jednej lini ustawione równolegle do głowicy |
Autor: | Robol [ 17.05.2014, 08:52 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
Tutaj masz rysunki wałków te wcięcia muszą być na przeciwko siebie (etka on line rysunek 109-12 Tutaj umiejscowienie zaślepki (rysunek 103-37) |
Autor: | kecaj84 [ 19.05.2014, 10:08 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
Robol napisał(a): Tutaj masz rysunki wałków te wcięcia muszą być na przeciwko siebie (etka on line rysunek 109-12 Tutaj umiejscowienie zaślepki (rysunek 103-37) Nie załączyły się zdjęcia. Warto skorzystać np. z http://image-share.com/ Mam jeszcze pytanie następujące. Patrzę na części w Intercars i mam: link: RUVILLE 441 zł FEBI BILSTEIN 445 i 587 zł SWAG 415 i 509 zł OE SKODA (zestaw naprawczy) Jakiej firmy łańcuch jest montowany na pierwszy montaż? Rozumiem, że najlepiej kupić cały nowy i wymienić wszystkie elementy? Czy VW, SEAT i SKODA mają identyczne części i każdy będzie pasował do wszystkich marek? Czy takie coś będzie ok: http://autogp.pl/zestaw-rozrzadu-lancuchowego-vag-12-12v-azq-bme-p-922.html. Gdzie warto kupować części? Tutaj mam np. całość FEBI BILSTEIN za 340zł. Jest trochę różnicy w cenie między Intercarsem... |
Autor: | czp [ 20.05.2014, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V |
kecaj84 napisał(a): FEBI BILSTEIN za 340zł. ja z febi mam zle doswiadczenia co prawda w 1.4 16V ale do rzeczy: po niecalym roku padl napinacz dlugiego paska, po roku i 5 miesiacach pompa zaczela przepuszczac, zrobil sie luz na osce i pasek schodzil, 2gi napinacz (malego paska) zaczal rzygac smarem z lozyska (luz). I tym sposobem musialem znow wtopic 1100 zl w rozrzad contitecha, jak narazie cisza. Nie wiem jak febi sobie radzi z łancuszkami :S. |
Autor: | Enceladus [ 13.06.2014, 14:03 ] |
Tytuł: | [F1] Skoda Fabia 1.2 HTP 47kw BME 2006 r. |
Witam Mógłbym uzyskać opinie posiadaczy fabii czy w załączonym filmiku słychać nieprawidłową pracę łańcucha rozrządu ? Nie jestem w stanie ocenić ponieważ nie mam porównania. Ps. jestem drugim właścicielem zakupiłem samochód w marcu 2014 obecny przebieg 152000 tys ( rozrząd nie był wymieniany ) http://youtu.be/lf_kejSOn0E |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |