FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11732 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kAtowice.23 [ 16.09.2010, 01:24 ] |
Tytuł: | Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG |
Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG Ostatnio zastanawiałem sie czy ma sens kupowania nowego samochodu z silnikiem 1.6TDI Jakie sa koszta miedzy TSI a TDI w serwisowaniu na gwarancji |
Autor: | Żubr [ 16.09.2010, 14:01 ] |
Tytuł: | |
Na plus Na pewno DSG i osiągi silnika (względem pojemności, spalania itd) Do minusów można zaliczyć że jest to nowa konstrukcja silnika (co za tym idzie, większe koszty serwisowania) Ja bym brał TSI |
Autor: | Allen [ 16.09.2010, 14:05 ] |
Tytuł: | |
Poszukaj np. skodaclub.pl ludzi mający YETI, tam najwcześniej był ten silnik i mogą coś więcej powiedzieć na jego temat, tu mało kto ma, albo dopiero co są w produkcji. Też brał bym TSI. |
Autor: | xtremesystems [ 16.09.2010, 14:55 ] |
Tytuł: | |
a czemu tsi a nie tdi?? (mowa o 105 kM) |
Autor: | Żubr [ 16.09.2010, 16:42 ] |
Tytuł: | |
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł, |
Autor: | djtitos [ 16.09.2010, 17:46 ] |
Tytuł: | |
- taki iż te silniki praktycznie nie były testowane podczas produkcji...są testowane na klientach... przez co częste flashe |
Autor: | xtremesystems [ 16.09.2010, 17:54 ] |
Tytuł: | |
Żubr napisał(a): TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł, własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja. w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi na trasie roznica byla 0,7 L tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać . |
Autor: | Żubr [ 16.09.2010, 18:25 ] |
Tytuł: | |
xtremesystems napisał(a): Żubr napisał(a): TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł, własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja. w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi na trasie roznica byla 0,7 L tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać . A jeśli chodzi o osiągi, to który lepiej wypadł?, niestety nie miałem okazji pojeździć TSI. a SZKODAAA... |
Autor: | xtremesystems [ 16.09.2010, 18:41 ] |
Tytuł: | |
wg tego kolegi tsi lepiej sie zbiera.zreszta zerknij do tematu 1,6 tdi cr ale to wszystko tez zalezy od stylu jazdy. ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza |
Autor: | serfer [ 16.09.2010, 18:51 ] |
Tytuł: | |
Różnica w cenie to nie 10tyś a 8050,na szybko kalkulując przy różnicy 1/1,5 litra na setkę diesel zwraca się po 130 tyś. TSI w moim odczuciu dużo szybsze,chociaż w katalogu jest napisane o różnicy 0,9s w sprincie do setki. Jeśli ktoś nie robi minimum 35/40 tyś rocznie to nie ma sensu bawić się w TDI takie moje zdanie.Ja robie 20/25 to dopiero za 5 lat zwrócił by mi się diesel,a kto myśli o tym co będzie za 5 lat,może każdy będzie mieć swój samolocik. Co do DSG to zdecydowanie polecam,ja wolę ręczną skrzynkę,ze względu na to że nie było opcji lotek przy kierownicy w mojej wersji wyposażenia.Na youtube'ie jest filmik,który doskonale oddaje możliwości skrzyni: http://www.youtube.com/watch?v=g05OkFpsHwU i od razu dodam,że na pewno zbiera się z 0,5s szybciej dzięki dsg,pali mniej,mniam Co do awaryjności nie słyszałem na razie żadnych problemów,a mam styczność z osobami mającymi właśnie Yeti z tym silniczkiem. Nie radze ruszać z trójki,zresztą nawet z dwójki to przegięcie. |
Autor: | xtremesystems [ 16.09.2010, 20:48 ] |
Tytuł: | |
wg http://bei.nuggad.net/bk?nuggn=73176255 ... d/file/458 tego wlasnie 1.2 z dsg pali wiecej niz z manualem i zbiera sie wolniej. jako ze mam doswiadczenia z tiptronikiem (tesciu ma taka skrzynie w sharanie) musze powiedziec ze nawet jak stoi to bierze 1l (chwilowego) wiec automat to troche nietrafiony pomysl szczegolnie ze tsi samo z siebie juz pali wiecej niz tdi |
Autor: | Allen [ 16.09.2010, 20:54 ] |
Tytuł: | |
Tiptronic to nie to samo co dsg, te skrzynie dzieli przepaść technologiczna na korzyść dsg, fakt spali więcej ale bez przesady. |
Autor: | xtremesystems [ 16.09.2010, 21:10 ] |
Tytuł: | |
niech to bedzie 0.5 -1 L wiecej niz na manualu.. a manual pali wiecej 1-1,5 litra wiecej niz TDi (jak pisal kolega serfer) wiec sie robi juz kolo 2 litry wiecej niz diesel wg mnie jesli brac tsi to raczej z reczna skrzynia., z drugiej strony z przyzwoitym automatem jezdzi sie super tutaj moze dam wykresy moze koledze cos pomoze wykres TSi zródło http://www.vwgolf.pl/2009/11/26/12tsi-1 ... -salonach/ wykres tdi http://www.tdi-tuning.pl/tools/1.6%20CR/164a.JPG zrodlo http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ht=1.6+tdi |
Autor: | serfer [ 16.09.2010, 21:33 ] |
Tytuł: | |
1.DSG jest dostępne tylko z 1,2 tsi 105 lub RS 1,4 tsi 180 2.Jest o wiele wygodniejsze,różnica w spalaniu będzie na poziomie bardziej 0,2/100 po mieście,chociaż moim zdaniem weżmie mniej niż manual,na trasie bez różnicy-tak twierdzą YETI'owcy |
Autor: | weuek [ 17.09.2010, 14:32 ] |
Tytuł: | |
xtremesystems napisał(a): ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza A to dziwne. Swoim też bez problemu ruszam ze sprzęgła (na parkingach), czy 1 czy R. Z dwójki też nie ma problemu (z trójki nie próbowałem, bo chyba nie ma praktycznej potrzeby). Grybym wybierał teraz, wziąłbym tsi (tylko nie w fabii). |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |