FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11732
Strona 1 z 2

Autor:  kAtowice.23 [ 16.09.2010, 01:24 ]
Tytuł:  Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG

Jakie są plus i minusy silnika 1.2 TSI DSG
Ostatnio zastanawiałem sie czy ma sens kupowania nowego samochodu z silnikiem 1.6TDI
Jakie sa koszta miedzy TSI a TDI w serwisowaniu na gwarancji

Autor:  Żubr [ 16.09.2010, 14:01 ]
Tytuł: 

Na plus Na pewno DSG i osiągi silnika (względem pojemności, spalania itd)
Do minusów można zaliczyć że jest to nowa konstrukcja silnika (co za tym idzie, większe koszty serwisowania)
Ja bym brał TSI :crazy:

Autor:  Allen [ 16.09.2010, 14:05 ]
Tytuł: 

Poszukaj np. skodaclub.pl ludzi mający YETI, tam najwcześniej był ten silnik i mogą coś więcej powiedzieć na jego temat, tu mało kto ma, albo dopiero co są w produkcji. Też brał bym TSI.

Autor:  xtremesystems [ 16.09.2010, 14:55 ]
Tytuł: 

a czemu tsi a nie tdi?? (mowa o 105 kM)

Autor:  Żubr [ 16.09.2010, 16:42 ]
Tytuł: 

TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,

Autor:  djtitos [ 16.09.2010, 17:46 ]
Tytuł: 

- taki iż te silniki praktycznie nie były testowane podczas produkcji...są testowane na klientach... przez co częste flashe

Autor:  xtremesystems [ 16.09.2010, 17:54 ]
Tytuł: 

Żubr napisał(a):
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,

własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami
z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja.
w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi

na trasie roznica byla 0,7 L


tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać .

Autor:  Żubr [ 16.09.2010, 18:25 ]
Tytuł: 

xtremesystems napisał(a):
Żubr napisał(a):
TSI wziął bym raczej do miasta czasami jakaś dłuższa trasa, TDI głownie w szybkie trasy :eh:
Z tego co przeglądałem katalogi to TDI jest droższy o 10 000zł,

własnie tutaj jeden kolega mial okazje jezdzic tymi silnikami
z jego obserwacji wyszlo ze wlasnie na trasie roznice w spalaniu sie zacieraja.
w miescie bylo 8,4 do 7,1 na korzyść TDi

na trasie roznica byla 0,7 L


tym niemniej TDi trzeba kapke rozgrzać .


A jeśli chodzi o osiągi, to który lepiej wypadł?, niestety nie miałem okazji pojeździć TSI. a SZKODAAA... ;)

Autor:  xtremesystems [ 16.09.2010, 18:41 ]
Tytuł: 

wg tego kolegi tsi lepiej sie zbiera.zreszta zerknij do tematu 1,6 tdi cr

ale to wszystko tez zalezy od stylu jazdy. ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki
wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza

Autor:  serfer [ 16.09.2010, 18:51 ]
Tytuł: 

Różnica w cenie to nie 10tyś a 8050,na szybko kalkulując przy różnicy 1/1,5 litra na setkę diesel zwraca się po 130 tyś.
TSI w moim odczuciu dużo szybsze,chociaż w katalogu jest napisane o różnicy 0,9s w sprincie do setki.
Jeśli ktoś nie robi minimum 35/40 tyś rocznie to nie ma sensu bawić się w TDI takie moje zdanie.Ja robie 20/25 to dopiero za 5 lat zwrócił by mi się diesel,a kto myśli o tym co będzie za 5 lat,może każdy będzie mieć swój samolocik.
Co do DSG to zdecydowanie polecam,ja wolę ręczną skrzynkę,ze względu na to że nie było opcji lotek przy kierownicy w mojej wersji wyposażenia.Na youtube'ie jest filmik,który doskonale oddaje możliwości skrzyni:
http://www.youtube.com/watch?v=g05OkFpsHwU
i od razu dodam,że na pewno zbiera się z 0,5s szybciej dzięki dsg,pali mniej,mniam

Co do awaryjności nie słyszałem na razie żadnych problemów,a mam styczność z osobami mającymi właśnie Yeti z tym silniczkiem.

Nie radze ruszać z trójki,zresztą nawet z dwójki to przegięcie.

Autor:  xtremesystems [ 16.09.2010, 20:48 ]
Tytuł: 

wg http://bei.nuggad.net/bk?nuggn=73176255 ... d/file/458 tego wlasnie 1.2 z dsg pali wiecej niz z manualem i zbiera sie wolniej.
jako ze mam doswiadczenia z tiptronikiem (tesciu ma taka skrzynie w sharanie) musze powiedziec ze nawet jak stoi to bierze 1l (chwilowego)
wiec automat to troche nietrafiony pomysl szczegolnie ze tsi samo z siebie juz pali wiecej niz tdi

Autor:  Allen [ 16.09.2010, 20:54 ]
Tytuł: 

Tiptronic to nie to samo co dsg, te skrzynie dzieli przepaść technologiczna na korzyść dsg, fakt spali więcej ale bez przesady.

Autor:  xtremesystems [ 16.09.2010, 21:10 ]
Tytuł: 

niech to bedzie 0.5 -1 L wiecej niz na manualu..

a manual pali wiecej 1-1,5 litra wiecej niz TDi (jak pisal kolega serfer)

wiec sie robi juz kolo 2 litry wiecej niz diesel

wg mnie jesli brac tsi to raczej z reczna skrzynia.,
z drugiej strony z przyzwoitym automatem jezdzi sie super


tutaj moze dam wykresy moze koledze cos pomoze


Obrazek
wykres TSi
zródło
http://www.vwgolf.pl/2009/11/26/12tsi-1 ... -salonach/


wykres tdi

http://www.tdi-tuning.pl/tools/1.6%20CR/164a.JPG


zrodlo
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ht=1.6+tdi

Autor:  serfer [ 16.09.2010, 21:33 ]
Tytuł: 

1.DSG jest dostępne tylko z 1,2 tsi 105 lub RS 1,4 tsi 180
2.Jest o wiele wygodniejsze,różnica w spalaniu będzie na poziomie bardziej 0,2/100 po mieście,chociaż moim zdaniem weżmie mniej niż manual,na trasie bez różnicy-tak twierdzą YETI'owcy :)

Autor:  weuek [ 17.09.2010, 14:32 ]
Tytuł: 

xtremesystems napisał(a):
ja osbiscie lubie dieselki z tego powodu ze bez problemu ruszysz ze sprzegla . takze ruszysz z 2 czy nawet z 3ki
wiec mi ta sekunda czy dwie nie przeszkadza


A to dziwne. Swoim też bez problemu ruszam ze sprzęgła (na parkingach), czy 1 czy R. Z dwójki też nie ma problemu (z trójki nie próbowałem, bo chyba nie ma praktycznej potrzeby).


Grybym wybierał teraz, wziąłbym tsi (tylko nie w fabii).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/