Teraz jest 2014-09-03, 08:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 2010-10-22, 23:34
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMH- F1 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Witajcie

Sprawa wygląda następująco posiadam Fabię I z 2000r z silnikiem 1,4 mpi 8v o przebiegu prawie 240 000 km. Na dniach mam planowaną wymianę oleju w silniku i doradzono mi żeby przy już takim przebiegu silnika przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk. Dodam że posiadam w samochodzie instalację gazową. I tu prosiłbym was o radę i wyrażenie swojego zdania co sądzicie na ten temat.

Pozdrawiam i z góry dzięki :)
Piotrek


2012-11-01, 13:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-04-05, 23:12
Posty: 2466
Podziękował: 14
Pomógł: 108

Silnik: inny silnik
Województwo: pomorskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Jeśli nic się nie dzieje zostawić olej o takiej specyfikacji jaki był lany do tej pory

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


2012-11-01, 13:53
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 2010-10-22, 23:34
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMH- F1 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Nie wiem co rozumiesz przez dzianie się? Np co jakiś czas muszę dolać oleju ale to chyba jest normalne.


2012-11-01, 13:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-17, 21:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 2564
Zdjęcia: 0
Podziękował: 11
Pomógł: 87

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH- F1/F1 FL 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
a więc tak fabryka dopuszcza 1L oleju na 1000km znika więcej --- remont silnika znika mniej nic bym nie zmieniał wiem może to i kosztowne ale jak zmienisz olej możesz załatwić silnik a wtedy na remont wydasz więcej ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


2012-11-01, 14:11
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 2010-10-22, 23:34
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMH- F1 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Może wyjdę na całkiem zielonego ale co ma zmiana oleju do popsucia silnika ? Z tego co mi wiadomo to do starszych silników o większych już przebiegach leje się nawet mineralne oleje ?


2012-11-01, 17:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 17:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 3832
Zdjęcia: 14
Podziękował: 10
Pomógł: 84

Silnik: CGGB- 1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE- F2/F2 FL 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Piotrekkr mineralny jest gęsty, syntetyk rzadki , wiec nie wszedzie dochodzi tak łatwo jak syntetyk ;) syntetyk pełny na zimnym silniku odrazu wszystko nasmaruje , mineralny musi sie troche nagrzac ;)

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


2012-11-01, 17:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2010-10-22, 23:34
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMH- F1 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Ale mi chodzi w jaki sposób półsyntetyk może uszkodzić mi silnik jeśli zdecyduję się zmienić z pełnego na półsyntetyk ? Bo tego jakoś nie mogę pojąć :)


2012-11-01, 18:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-04-05, 23:12
Posty: 2466
Podziękował: 14
Pomógł: 108

Silnik: inny silnik
Województwo: pomorskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Ale po co zmieniać jeśli teraz jest wszystko dobrze ?
Szukanie problemu na siłe.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


2012-11-01, 19:15
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 22:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 7044
Podziękował: 109
Pomógł: 225

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ- F1/F1 FL 5b.
Rok prod.: przed liftingiem
Województwo: podkarpackie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Tu chodzi o tzw. stare legendy ludowe. Z przechodzeniem na mineralny to z dziada pradziada, przez dziada na ojca, a potem na syna przechodzi. I nikt nie umie tego sensownie uzasadnić, ale wszyscy wiedzą jedno - przechodzi się na mineralny, bo tak trza!

Za to z płynem hamulcowym jest inaczej - nie zmienia się nigdy, bo "przecież auto hamuje".

_________________
"Non compos mentis "


2012-11-01, 20:45
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-28, 22:36
Lokalizacja: SO*****
Posty: 60
Zdjęcia: 0
Podziękował: 14
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JUS- F1 FL 5b.
Samochód: active-nędza
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
np. mobil 1 10w40 (półsyntetyk)o ile się nie mylę to jest chyba do - 20 st.c i jest gęstszy, jeśli ci motor nadmiernie bierze olej możesz spróbować ponoć pomaga w niektórych przypadkach(brat ma vektrę b, po zmianie na półsyntetyk przestała brać) taka zmiana ja nie doświadczyłem. ???

_________________
Czerwona fura, w logo zielona kura


2012-11-27, 19:15
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-20, 03:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 414
Podziękował: 9
Pomógł: 33

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: LMG- F2 FL 5b.
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
tu se popatrz
http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzI ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzI ... re=related

wlanie półsyntetyku tylko zaszkodzi silnikowi zimą
leje się to co zalecił producent bez względu na przebieg. Gęstość ma wpływ na opóźnione smarowanie, utrudnia prace popychaczy i turbiny. W porządnym minusie olej jest gęsty jak smoła 15w40 przy -45 jest jak plastelina.
teraz sobie można wyobrazić ile razy większą pracę musi wykonać rozrusznik jak wszystko w silniku jest zaklejone

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/result/1002553893.png

viewtopic.php?f=27&t=16730


2012-11-27, 21:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-04, 17:23
Posty: 958
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GSB- F1/F1 FL 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Piotrekkr napisał(a):
Witajcie

doradzono mi żeby przy już takim przebiegu silnika przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk.

Piotrek



Jeśli Ci to doradził mechanik, to zmień mechanika.
To jest tak jak byś wybił szybę i zamiast wymieniać ją na nową, zabił otwór deskami albo zakleił folią.
Albo przetartą podeszwę buta zatkał gazetą.
Albo lepiej. Zamiast założyć nowy pasek rozrządu, związał go sznurkiem do bielizny :D

Ja znam samochody które mają po 500000 przejechane i na oryginalnym oleju pomykają.

Jak coś się psuje to trzeba to naprawić a nie szukać dziwnych rozwiązań.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


2012-11-28, 07:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 2006-09-04, 15:56
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia 1.4 16V
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
Do momentu kiedy silnik nie "poci się" i nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, nie warto przechodzić na niższą klasę, którą jest olej półsyntetyczny. Głównym powodem schodzenia na olej półsyntetyczny są stukające zawory, wycieki albo bardzo duże przebiegi wymagające częstych dolewek, a dolewa się to co najtańsze, bo szkoda lać olej za 50 zł/litr co tysiąc km, jak można taki za 10 zł/l. Skoda lubi Mobil1, moja przelatała na nim kilka lat i ani grama dolewki.


2013-05-23, 12:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 2013-05-27, 11:09
Posty: 137
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
ronaldo napisał(a):
Do momentu kiedy silnik nie "poci się" i nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, nie warto przechodzić na niższą klasę, którą jest olej półsyntetyczny. Głównym powodem schodzenia na olej półsyntetyczny są stukające zawory, wycieki albo bardzo duże przebiegi wymagające częstych dolewek, a dolewa się to co najtańsze, bo szkoda lać olej za 50 zł/litr co tysiąc km, jak można taki za 10 zł/l. Skoda lubi Mobil1, moja przelatała na nim kilka lat i ani grama dolewki.



Mam podobne podejście. Skoro nie pije to niech zostanie 5w40, ja śmigam na Castrol EDGE 5w40 i jest ok, a mam już nabite 147 tys.
Gorzej jak zauważysz, że już pobiera nieco, to wtedy można przerzucić się na ten bardziej gęsty. Raz, że pomoże, bo silnik mniej "zużyje", dwa, że będzie taniej.


2013-05-29, 10:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL