FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=16836
Strona 1 z 1

Autor:  Piotrekkr [ 01.11.2012, 12:49 ]
Tytuł:  Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Witajcie

Sprawa wygląda następująco posiadam Fabię I z 2000r z silnikiem 1,4 mpi 8v o przebiegu prawie 240 000 km. Na dniach mam planowaną wymianę oleju w silniku i doradzono mi żeby przy już takim przebiegu silnika przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk. Dodam że posiadam w samochodzie instalację gazową. I tu prosiłbym was o radę i wyrażenie swojego zdania co sądzicie na ten temat.

Pozdrawiam i z góry dzięki :)
Piotrek

Autor:  Allen [ 01.11.2012, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Jeśli nic się nie dzieje zostawić olej o takiej specyfikacji jaki był lany do tej pory

Autor:  Piotrekkr [ 01.11.2012, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Nie wiem co rozumiesz przez dzianie się? Np co jakiś czas muszę dolać oleju ale to chyba jest normalne.

Autor:  Artur_jaw [ 01.11.2012, 13:11 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

a więc tak fabryka dopuszcza 1L oleju na 1000km znika więcej --- remont silnika znika mniej nic bym nie zmieniał wiem może to i kosztowne ale jak zmienisz olej możesz załatwić silnik a wtedy na remont wydasz więcej ...

Autor:  Piotrekkr [ 01.11.2012, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Może wyjdę na całkiem zielonego ale co ma zmiana oleju do popsucia silnika ? Z tego co mi wiadomo to do starszych silników o większych już przebiegach leje się nawet mineralne oleje ?

Autor:  zecke [ 01.11.2012, 16:50 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Piotrekkr mineralny jest gęsty, syntetyk rzadki , wiec nie wszedzie dochodzi tak łatwo jak syntetyk ;) syntetyk pełny na zimnym silniku odrazu wszystko nasmaruje , mineralny musi sie troche nagrzac ;)

Autor:  Piotrekkr [ 01.11.2012, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Ale mi chodzi w jaki sposób półsyntetyk może uszkodzić mi silnik jeśli zdecyduję się zmienić z pełnego na półsyntetyk ? Bo tego jakoś nie mogę pojąć :)

Autor:  Allen [ 01.11.2012, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Ale po co zmieniać jeśli teraz jest wszystko dobrze ?
Szukanie problemu na siłe.

Autor:  weuek [ 01.11.2012, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Tu chodzi o tzw. stare legendy ludowe. Z przechodzeniem na mineralny to z dziada pradziada, przez dziada na ojca, a potem na syna przechodzi. I nikt nie umie tego sensownie uzasadnić, ale wszyscy wiedzą jedno - przechodzi się na mineralny, bo tak trza!

Za to z płynem hamulcowym jest inaczej - nie zmienia się nigdy, bo "przecież auto hamuje".

Autor:  zibija66 [ 27.11.2012, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

np. mobil 1 10w40 (półsyntetyk)o ile się nie mylę to jest chyba do - 20 st.c i jest gęstszy, jeśli ci motor nadmiernie bierze olej możesz spróbować ponoć pomaga w niektórych przypadkach(brat ma vektrę b, po zmianie na półsyntetyk przestała brać) taka zmiana ja nie doświadczyłem. ???

Autor:  staff [ 27.11.2012, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

tu se popatrz
http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzI ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=-vQO2GzI ... re=related

wlanie półsyntetyku tylko zaszkodzi silnikowi zimą
leje się to co zalecił producent bez względu na przebieg. Gęstość ma wpływ na opóźnione smarowanie, utrudnia prace popychaczy i turbiny. W porządnym minusie olej jest gęsty jak smoła 15w40 przy -45 jest jak plastelina.
teraz sobie można wyobrazić ile razy większą pracę musi wykonać rozrusznik jak wszystko w silniku jest zaklejone

Autor:  Todd [ 28.11.2012, 06:42 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Piotrekkr napisał(a):
Witajcie

doradzono mi żeby przy już takim przebiegu silnika przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk.

Piotrek



Jeśli Ci to doradził mechanik, to zmień mechanika.
To jest tak jak byś wybił szybę i zamiast wymieniać ją na nową, zabił otwór deskami albo zakleił folią.
Albo przetartą podeszwę buta zatkał gazetą.
Albo lepiej. Zamiast założyć nowy pasek rozrządu, związał go sznurkiem do bielizny :D

Ja znam samochody które mają po 500000 przejechane i na oryginalnym oleju pomykają.

Jak coś się psuje to trzeba to naprawić a nie szukać dziwnych rozwiązań.

Autor:  ronaldo [ 23.05.2013, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

Do momentu kiedy silnik nie "poci się" i nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, nie warto przechodzić na niższą klasę, którą jest olej półsyntetyczny. Głównym powodem schodzenia na olej półsyntetyczny są stukające zawory, wycieki albo bardzo duże przebiegi wymagające częstych dolewek, a dolewa się to co najtańsze, bo szkoda lać olej za 50 zł/litr co tysiąc km, jak można taki za 10 zł/l. Skoda lubi Mobil1, moja przelatała na nim kilka lat i ani grama dolewki.

Autor:  borubar [ 29.05.2013, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Zmiana oleju z MOBIL1 5W-50 na 10W40

ronaldo napisał(a):
Do momentu kiedy silnik nie "poci się" i nie ma śladów oleju w płynie chłodniczym, nie warto przechodzić na niższą klasę, którą jest olej półsyntetyczny. Głównym powodem schodzenia na olej półsyntetyczny są stukające zawory, wycieki albo bardzo duże przebiegi wymagające częstych dolewek, a dolewa się to co najtańsze, bo szkoda lać olej za 50 zł/litr co tysiąc km, jak można taki za 10 zł/l. Skoda lubi Mobil1, moja przelatała na nim kilka lat i ani grama dolewki.



Mam podobne podejście. Skoro nie pije to niech zostanie 5w40, ja śmigam na Castrol EDGE 5w40 i jest ok, a mam już nabite 147 tys.
Gorzej jak zauważysz, że już pobiera nieco, to wtedy można przerzucić się na ten bardziej gęsty. Raz, że pomoże, bo silnik mniej "zużyje", dwa, że będzie taniej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/