FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Falowanie obrotów na biegu jałowym
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=18&t=5660
Strona 1 z 2

Autor:  kornat [ 11.04.2008, 16:21 ]
Tytuł:  Falowanie obrotów na biegu jałowym

Ankieta zrobiona ponieważ dużo osób pisze ze na biegu jałowym obroty falują wiec zobaczymy w jakich wersjach występuje ??? może uda się na rozstrzygnąć ten problem

Autor:  Krzychu_W [ 12.04.2008, 08:19 ]
Tytuł: 

Ja mam 1.4 MPI 8V i mi niestety obroty falują. Na benzynie nie jest to aż tak bardzo wyczuwalne, ale jak stoję na gazie, to szarpie niemiłosiernie. Mam przejechane prawie 90 kkm i jeszcze nie była czyszczona przepustnica, więc to może być wina brudu w niej zgromadzonego. Jak zrobi się trochę cieplej, sam się tym zajmę. Puki co mam darmowy masaż i wytrząsanie :hysterical:

Autor:  kornat [ 12.04.2008, 20:17 ]
Tytuł: 

hmm jak narazie widze ze te 1.4 8V maja ten problem czyli coś czechy narozrabiali :/

Autor:  adamski111 [ 12.04.2008, 21:28 ]
Tytuł: 

Do Strasburga z nimi!!!
He he. W mojej też falują, a w sewisie powiedzieli, że czyszczenie może nie pomóc bo w 10% przypadków może być silniczek krokowy walnięty (ponad 1000zł chyba że łąskawie pan z serwisu załatwi amiennik za 700 zł) i na razie się wstrzymałem z czyszczeniem i adaptacją.
Pozdr właściciel falujacej Fabki już ze 30tyś km.!

Autor:  kornat [ 13.04.2008, 16:09 ]
Tytuł: 

a co myslicie ze to moze byc zle wyregulowana praca biegu jałowego
P.S. chyba w fabii nie ma silniczka krokowego

Autor:  adamski111 [ 13.04.2008, 20:15 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
P.S. chyba w fabii nie ma silniczka krokowego


Wg fachowców z ASO w Suwałkach jest silniczek krokowy.
No to sami fachowcy tam pracują - ździercy i naciągacze!
Ciśnienie mi się podniosło normalnie. Ech, szkoda słów.
Dobrze że istnieją takie fora! Pozdr

Autor:  kornat [ 13.04.2008, 20:31 ]
Tytuł: 

bo w takich serwisach sa przyjęci osoby które tylko skończyli szkołę mechaniczna i nic wiecej ponieważ nie jest opłacalne wykwalifikowanego mechanika bo im zależy bardziej na salonach
tez tak sadze o tych forach :)

Autor:  kros [ 14.04.2008, 15:49 ]
Tytuł: 

może to wynika z dopasowania na "siłę" MPI do normy Euro 4 ???

Autor:  kornat [ 14.04.2008, 16:03 ]
Tytuł: 

może a jak są kable do cewki doprowadzone bo był przypadek w clio ze była blisko wiązka i zakłócała cewki i tez takie coś występowało
no coś trzeba z tym zrobić bo to zaczyna sie robić wk.... :cenzura:

Autor:  wklicki [ 18.04.2008, 12:06 ]
Tytuł: 

Będąc przy okazji w ASO, poprosiłem żeby mi sprawdzili falowanie obrotów. Odpowiedzieł była bardzo "profesjonalna" i rzeczowa: te silniki (1.4 MPI) tak już mają :mrgreen:

U mnie to falowanie jest cholernie uciążliwe zwłaszcza, kiedy silnik jest zimny. Jak od razu po uruchomieniu silnika załącze gaz, gaśnie mi. Natomiast jak przejade kilka km jest już w miare ok - tzn. obroty nadal falują, ale silnik nie gaśnie.

Autor:  kornat [ 18.04.2008, 20:57 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
może to wynika z dopasowania na "siłę" MPI do normy Euro 4 ???

a mozna to jakos zmienic ??
wklicki napisał(a):
te silniki (1.4 MPI) tak już mają :mrgreen:

to konkretna ta odpowiedz była :D

Autor:  kros [ 20.04.2008, 21:40 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
kros napisał(a):
może to wynika z dopasowania na "siłę" MPI do normy Euro 4 ???

a mozna to jakos zmienic ??

:niewiem:
chyba nie bardzo... ???

Autor:  kornat [ 21.04.2008, 15:09 ]
Tytuł: 

to chyba tylko wymiana silnika :)

Autor:  marcin-pulawy [ 26.04.2008, 22:51 ]
Tytuł: 

Falowały jak kupiłem.
Wymieniłem świece na NGK 3 elektrodowe i niestety ale po wymianie musiałem pojechać do ASO na adaptację bo auto po paru kilometrach zaczęło szarpać.

Po wymianie świec i adaptacji obroty nie falują. Mam w tej chwili zrobione 53kkm z czego po wymianie świec 26kkm na LPG.

Ostatnio za poradą jednego kolego z forum dolalem do PB Xceramica do czyszczenia wtrysków i po wypaleniu całego baku PB auto trochę zrobiło się bardziej jeszcze dynamicze.

Autor:  wolfmk [ 27.04.2008, 08:10 ]
Tytuł: 

U mnie zjawisko falowania wystepuje, ale tez nie zawsze. Jak sie mocno przyjrze to czasem widze, ze wskazowka lekko sie unosi i opada.. Mam natomiast inne zjawisko - mianowicie czasem stojac przed swiatlami, obroty spadaja na moment za nisko i auto lekko sie dlawi, ale nie gasnie.. Powstaja wtedy wibracje na skutek niskiej predkosci obrotowej silnika i po chwili wszytsko wraca do normy.. ot takie dziwne ustrojstwo :crazy:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/