Teraz jest 21.05.2022, 07:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.01.2011, 20:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Witam,

Chciałbym się upewnić o momenty dokręcania śrub w głowicy po wymianie uszczelki w mojej fabce, silnik 1.4 MPi (AME).
Znalazłem taki opis: najpierw 20 Nm, faza druga obrót o 90 st. i faza trzecia też 90 st.
wg tego co na obrazku:

Obrazek

Obrazek

A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak:

Na zimnym silniku :
1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

Oczywiscie powyzsze robimy dla:
- 1. cylindra gdy mijanka w 4.
- 3. cylindra gdy mijanka w 2.
- 4. cylindra gdy mijanka w 1.
- 2. cylindra gdy mijanka w 3.

Co Wy na to Szanowni Forumowicze?

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


25.06.2011, 12:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 23:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2331
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 101

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
może to pomoże ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


25.06.2011, 14:25
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 19:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1186
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Cytuj:
A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak:

Na zimnym silniku :
1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

To źle wyczytałeś. Musisz mieć szczelinomierz. Na ssaniu ustawiasz 0,15mm na wydechu 0,2mm.


26.06.2011, 15:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 13:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Maki - przeczytaj to co dołączył kapi !!! / post przed Twoim /
omron


26.06.2011, 17:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.03.2009, 19:47
Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn
Posty: 46
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Czy ktoś ustawiał luzy zaworowe wg instrukcji zamieszczonej przez kolegę Kapi?
Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod głowicą i mechanik ustawił 0,15 i 0,20. Stwierdził że tak ma w Autodacie.
Dla spokoju pojechałem do ASO żeby mi dokładnie ustawili. Tam ustawili 0,2 i 0,25 czy odwrotnie.
Więc kto ma rację?

Kolego Skodzik też mi się tak wydaje do tego potwierdza to serwisówka i to co przedstawił kolega Kapi.
Czyli znowu mamy potwierdzenie niekompetencji i braku wiedzy przez ASO Skody :-(
Oddając samochód do ASO myśli człowiek że wiedzą co robić a tu wręcz przeciwnie.
Tylko jak ich zmusić żeby poszukali w swoich książeczkach jak to ustawić?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 06.07.2011, 19:59 przez rom2002, łącznie edytowano 1 raz



06.07.2011, 16:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 21:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 244
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
kapi ma rację, A jak ktoś myśli inaczej to jego (i motorka) problem.


06.07.2011, 18:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 15:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 250
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Witam.

Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora, który jest umieszczony między wałkiem rozrządu, a laską popychacza. Jeżeli przy tak zwanej mijance na jednym cylindrze mamy sprężanie to na innym cylindrze wtedy zawory są zamknięte a samoregulatory na tych zaworach są w pozycji maksymalnie "rozciągniętej" i jeżeli jeszcze dodatkowo teraz zrobicie luz to co ten samoregulator będzie miał regulować skoro w swojej "maksymalnie rozciągniętej pozycji" nie będzie dotykał, poprzez laskę popychacza, do zaworu ??? . To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek, dlatego po skasowaniu luzu zaworowego obracamy jeszcze o dwa obroty aby uzyskać wstępne naprężenie samoregulatora aby mógł on pracować w ramach swojej tolerancji. W tym silniku jak i w innych już nowocześniejszych po to stosuje się samoregulatory aby krzywka wałka rozrządu była stale oparta o element, który popycha czyli o samoregulator. Dla niedowiarków proszę sobie przeanalizować to co napisałem ewentualnie zajrzeć do serwisówki oryginalnej nie żadnej Autodaty itp. I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty.

Pozdrawiam


06.07.2011, 19:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 787
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 53

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2002 , 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
skodzik napisał(a):
Witam.

Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora,


Czytam ten temat i nareszcie ktoś prawi jak należy. Luzy na zaworach ustawiało się w Favoritce i Felicji.
Praktycznie to ten sam silnik ale bez hydropopychaczy. Być może tu leży przyczyna błędnego myślenia i postępowania co niektórych mechaniorów .

skodzik napisał(a):
To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek


Nie tylko czeski. Polonez Plus też takowy wynalazek posiada. Tu też jest wiele nieścisłości co do właściwego ustawienia.

skodzik napisał(a):
I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty.


A tego niestety serwisówka nie mówi . Słuszna uwaga . Problemem jest ta chwilka . Ile ? 5-10 minut ?
Nie ustawiałem tego , ale czekałbym i ze dwie godziny , tak dla pewności ............

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


06.07.2011, 20:33
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 31.03.2009, 19:47
Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn
Posty: 46
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
Wychodzi na to że muszę ustawić to sam.
Pytanie: robić to na zimnym czy ciepłym silniku?


06.07.2011, 20:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2011, 20:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi
na zimnym Pnie, zawsze na zimnym

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


08.07.2011, 00:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2012, 12:57
Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
Post moment dokrecania srub głowicy
witam wymieniam uszczelkę pod głowica skoda fabia silnik AZE 1.4mpi 2002r czy ma ktoś momenty dokręcania śrub ??


05.11.2012, 13:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 17:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4845
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: moment dokrecania srub głowicy
Ja coś takiego tylko mam może Ci pomoże

Obrazek

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


05.11.2012, 13:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 18:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 7035
Zdjęcia: 0
Podziękował: 195
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: moment dokrecania srub głowicy
lukas28, kiepsko szukasz :P

viewtopic.php?f=2&t=14028&hilit=g%C5%82owicy

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


05.11.2012, 13:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2012, 12:57
Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
Post Re: moment dokrecania srub głowicy
widac ze kiepsko :) pierwszy jest raczej do diesla a drugi bedzie do mojego dzieki i temat zamkniety


05.11.2012, 17:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL