FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=14028 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dahrek [ 25.06.2011, 11:30 ] |
Tytuł: | Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Witam, Chciałbym się upewnić o momenty dokręcania śrub w głowicy po wymianie uszczelki w mojej fabce, silnik 1.4 MPi (AME). Znalazłem taki opis: najpierw 20 Nm, faza druga obrót o 90 st. i faza trzecia też 90 st. wg tego co na obrazku: A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak: Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy mijanka w 2. - 4. cylindra gdy mijanka w 1. - 2. cylindra gdy mijanka w 3. Co Wy na to Szanowni Forumowicze? |
Autor: | kapi [ 25.06.2011, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
może to pomoże |
Autor: | Maki [ 26.06.2011, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Cytuj: A luzy zaworowe wyczytałem, że nalezy ustawiać tak: Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami To źle wyczytałeś. Musisz mieć szczelinomierz. Na ssaniu ustawiasz 0,15mm na wydechu 0,2mm. |
Autor: | omron [ 26.06.2011, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Maki - przeczytaj to co dołączył kapi !!! / post przed Twoim / omron |
Autor: | rom2002 [ 06.07.2011, 15:02 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Czy ktoś ustawiał luzy zaworowe wg instrukcji zamieszczonej przez kolegę Kapi? Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod głowicą i mechanik ustawił 0,15 i 0,20. Stwierdził że tak ma w Autodacie. Dla spokoju pojechałem do ASO żeby mi dokładnie ustawili. Tam ustawili 0,2 i 0,25 czy odwrotnie. Więc kto ma rację? Kolego Skodzik też mi się tak wydaje do tego potwierdza to serwisówka i to co przedstawił kolega Kapi. Czyli znowu mamy potwierdzenie niekompetencji i braku wiedzy przez ASO Skody Oddając samochód do ASO myśli człowiek że wiedzą co robić a tu wręcz przeciwnie. Tylko jak ich zmusić żeby poszukali w swoich książeczkach jak to ustawić? Pozdrawiam |
Autor: | dEEs [ 06.07.2011, 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
kapi ma rację, A jak ktoś myśli inaczej to jego (i motorka) problem. |
Autor: | skodzik [ 06.07.2011, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Witam. Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora, który jest umieszczony między wałkiem rozrządu, a laską popychacza. Jeżeli przy tak zwanej mijance na jednym cylindrze mamy sprężanie to na innym cylindrze wtedy zawory są zamknięte a samoregulatory na tych zaworach są w pozycji maksymalnie "rozciągniętej" i jeżeli jeszcze dodatkowo teraz zrobicie luz to co ten samoregulator będzie miał regulować skoro w swojej "maksymalnie rozciągniętej pozycji" nie będzie dotykał, poprzez laskę popychacza, do zaworu . To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek, dlatego po skasowaniu luzu zaworowego obracamy jeszcze o dwa obroty aby uzyskać wstępne naprężenie samoregulatora aby mógł on pracować w ramach swojej tolerancji. W tym silniku jak i w innych już nowocześniejszych po to stosuje się samoregulatory aby krzywka wałka rozrządu była stale oparta o element, który popycha czyli o samoregulator. Dla niedowiarków proszę sobie przeanalizować to co napisałem ewentualnie zajrzeć do serwisówki oryginalnej nie żadnej Autodaty itp. I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty. Pozdrawiam |
Autor: | bonifacy [ 06.07.2011, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
skodzik napisał(a): Witam. Niestety panowie autor tego tematu dobrze wyczytał i zacytował sposób regulacji zaworów, a kolega Kapi przedstawił właściwy fragment serwisówki, a pisanie o ustawianiu luzów zaworowych w jego silniku na 0,15 czy ile byście tam sobie nie wymyślili przyniesie skutek odwrotny czyli brak regulacji. W tym silniku ustawia się tylko wstępne naprężenie samoregulatora, Czytam ten temat i nareszcie ktoś prawi jak należy. Luzy na zaworach ustawiało się w Favoritce i Felicji. Praktycznie to ten sam silnik ale bez hydropopychaczy. Być może tu leży przyczyna błędnego myślenia i postępowania co niektórych mechaniorów . skodzik napisał(a): To jest specyficzny układ w tym silniku, zawierający zarówno samoregulatory jak i regulowane dźwigienki zaworowe, ot taki czeski wynalazek Nie tylko czeski. Polonez Plus też takowy wynalazek posiada. Tu też jest wiele nieścisłości co do właściwego ustawienia. skodzik napisał(a): I jeszcze mała uwaga, dźwigienkę zaworową należy poluzować dość znacznie i poczekać chwilkę, żeby sprężyna w samoregulatorze rozciągnęła się maksymalnie i dopiero wtedy skasować luz i obrócić o dwa obroty. A tego niestety serwisówka nie mówi . Słuszna uwaga . Problemem jest ta chwilka . Ile ? 5-10 minut ? Nie ustawiałem tego , ale czekałbym i ze dwie godziny , tak dla pewności ............ |
Autor: | rom2002 [ 06.07.2011, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
Wychodzi na to że muszę ustawić to sam. Pytanie: robić to na zimnym czy ciepłym silniku? |
Autor: | dahrek [ 07.07.2011, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Momenty dokręcania głowicy i luzy zaworowe 1.4 MPi |
na zimnym Pnie, zawsze na zimnym |
Autor: | lukas28 [ 05.11.2012, 12:14 ] |
Tytuł: | moment dokrecania srub głowicy |
witam wymieniam uszczelkę pod głowica skoda fabia silnik AZE 1.4mpi 2002r czy ma ktoś momenty dokręcania śrub |
Autor: | zecke [ 05.11.2012, 12:19 ] |
Tytuł: | Re: moment dokrecania srub głowicy |
Ja coś takiego tylko mam może Ci pomoże |
Autor: | sebasuperb [ 05.11.2012, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: moment dokrecania srub głowicy |
lukas28, kiepsko szukasz viewtopic.php?f=2&t=14028&hilit=g%C5%82owicy |
Autor: | lukas28 [ 05.11.2012, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: moment dokrecania srub głowicy |
widac ze kiepsko pierwszy jest raczej do diesla a drugi bedzie do mojego dzieki i temat zamkniety |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |