Teraz jest 28.03.2024, 18:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Czujnik skrętu?? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.06.2009, 17:47
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
a jak najlepiej dowiedzieć się jaki to czujnik - jaki rodzaj, producent ? trzeba rozebrać i dopiero wtedy ?


02.06.2010, 10:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.11.2009, 18:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
recorder napisał(a):
a jak najlepiej dowiedzieć się jaki to czujnik - jaki rodzaj, producent ? trzeba rozebrać i dopiero wtedy ?


Sposób na ustalenie rodzaju przekładni http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52


02.06.2010, 13:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.05.2010, 21:49
Lokalizacja: Ruda Sl/Colchester Uk
Posty: 47
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
zapalila sie lampka silnika hmm w sobote jade do Polski,mysle ze dojade i nie bedzie problemow podczas jazdy,na poniedzialek juz jestem umowiony u mechanika:)pozdrawiam


10.06.2010, 19:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2010, 13:22
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Województwo: pomorskie
Post 
Witam ja mam dość specyficzny problem. Moje auto to fabia 2001r z silnikiem 1.9 TDI 130 KM przebieg 140. Wszystko było ładnie pięknie wczoraj w Gdyni straszna burza była i ... rano wstaje piękna pogoda wsiadam odpalam i ... kontrolka wspomagania (kierownica z wykrzyknikiem) nie gaśnie i wspomagania brak. Dużo czytałem na forum jednakże nic nie pomaga. W pierwszej kolejności kilka razy odpaliłem na nowo i nic. Następnie zabrałem się za sprawdzenie płynu był w norie ale dolałem i problem znikł. przejechałem około 100 km wróciłem a tu po ponownym odpaleniu to samo. Zabrałem się za czujnik skręcania odłączyłem go dalej to samo. Gdy silnik chodzi po prawej stronie silnika słychać dziwne syczenie ale nie mogę ustalić dokładnie miejsca. Jutro przebadam fabke vagiem moze to cos ustali. Macie może jakies sugestie? Pompa wspomagania wyfaje mi sie ze chodzi bo wyraźnie słychać jak się załącza.


10.06.2010, 21:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post 
jak po burzy to pewnie go zalalo :( wyjmowales czujnik??gdzies byl post ze u kogos to pomoglo zaraz po zalaniu wymontowal i wysuszyl go.moze u ciebie tez da sie uratowac no jesli nie pomoze to bedzie wymiana :( podlacz pod kompa i zobacz czy pokaze czujnik czy o zgrozo pompe?tez pamietam ze czesc ludzi usuwala gabke z obudowy pompy bo lubila nasiakac woda i robic klopoty. na razie to tyle co mi do glowy przyszlo
powodzenia pzdr


13.06.2010, 17:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2010, 13:22
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Województwo: pomorskie
Post 
Podobno pompa:/ już zamówiłem - vag pokazał brak łączności z pompą :sciana:

[ Dodano: 2010-06-13, 19:00 ]
Podobno pompa:/ już zamówiłem - vag pokazał brak łączności z pompa :sciana:


13.06.2010, 17:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post 
tomi87 napisał(a):
Podobno pompa:/ już zamówiłem - vag pokazał brak łączności z pompą :sciana:

[ Dodano: 2010-06-13, 19:00 ]
Podobno pompa:/ już zamówiłem - vag pokazał brak łączności z pompa :sciana:


aałłaaa :(


13.06.2010, 20:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.04.2010, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: FABIA ELEGANCE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Witam.
Mam pytanko odnośnie instrukcji po czesku do demontażu czujnika skrętu który kiedyś był dostępny pod linkiem:
Kod:
http://home.tiscali.cz:8080/niceone/servoFabia.pdf

Czy ma ktoś go w posiadniu i czy byłaby możliwość wystawienia go na chomika naszego forum lub na jakiś serwer hostingowy?

Ze swojej strony dodam tylko, że jak ktoś chce demontować w/w czujnik TRW to trzeba wjechać na kanał i niech przygotuje grzechotkę z elastyczną przedłużką zakończoną bitem 4 imbusową (przy czym najlepiej mieć skręcone koła w lewo gdyż dostęp za pomocą klucza do dwóch śrub jest za lewym kołem). Za pomocą tego narzędzia idzie bez problemu z kanału odkręcić samodzielnie czujnik skrętu. Następnie należy po kolei rozpinać opaski trzymające przewód. Żeby wyciągnąć wtyczkę z pompy należy zdemontować halogen (ten od strony kierowcy) i odpiąć wtyczkę - patrząc od przodu pojazdu ta z prawej. Szacowany czas demontażu samodzielnie czujnika to ok 0,75-1.5h. Mimo wszystko składanie do kupy wszystkiego jest znacznie szybsze tzn. zajmuje to ok 30 minut.
Jeśli chodzi o rozpoznanie jakiego typu przekładnia jest to najlepiej rozpoznać to po korku wlewu płynu z pompy od wspomagania (jeżeli mamy układ TRW to na zielonym korku napisane jest TRW pośród innych nr podzespołu), który znajduje się pod zabudową akumulatora. Żeby ową obudowę zdemontować to należ wpierw zdemontować obudowę filtru powietrza.


13.06.2010, 21:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post 
MichalWin napisał(a):
Ze swojej strony dodam tylko, że jak ktoś chce demontować w/w czujnik TRW to trzeba wjechać na kanał


ja wyjmowalem 2 razy i obylo sie bez kanalu, kolo wystarczy zdjac, auto do gory (dobrze zabezpieczone zeby nie bylo) i jest na widoku wprawdzie nie uniknie sie spotkania z podlozem :) i przedluzki do grzechotki oraz sprawnych rak ale nie stanowi to wiekszego problemu.

MichalWin napisał(a):
Jeśli chodzi o rozpoznanie jakiego typu przekładnia jest to najlepiej rozpoznać to po korku wlewu płynu z pompy od wspomagania (jeżeli mamy układ TRW to na zielonym korku napisane jest TRW pośród innych nr podzespołu), który znajduje się pod zabudową akumulatora


a na korku tez jest podane ktory rodzaj TRW sie ma?stary czy nowy??
ja dla pewnosci wymonotwalem czujnik przed wymiana i mialem 100% pewnosci jaki kupuje.

kolega wyzej podawal linka do sposobu na sprawdzenie jaka sie ma przekladnie
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52
tylko tez z tego nie wynika ktory TRW sie ma.
u mnie tez pokazalo na kompie blad czujnika G250 po wygooglowaniu okazalo sie byl ukladem TRW.


14.06.2010, 15:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.04.2010, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: FABIA ELEGANCE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Jeśli się nie mylę to czujnik TRW stary od nowego można rozpoznać po przewodzie, a dokładniej po tym czy na przewodzie jest czarny peszel, w którym są 3 przewody (stary typ), czy też przewód ma ładną czarną podwójną izolację (nowy typ). Po zdjęciu obudowy filtra powietrza od razu widać ten przewód i można określić jaki typ mamy. Poza tym nowy typ czujnika wszedł w 2003-2004r. Także w rocznikach 2000-2002 powinien być czujnik TRW starego typu lu czujnik KOYO. Dzisiaj bede wymieniał kolejny raz czujnik skrętu i wypróbuję czy da rade wymienić czujnik bez wjeżdżania na kanał (zdejmę koło postawie pojazd na koziołkach).


19.06.2010, 13:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 21:49
Lokalizacja: Ruda Sl/Colchester Uk
Posty: 47
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Hmmm dzis bylem u elektryka z moja fabia i okazalo sie ze do mojej Angielskiej wersji czujnik jest umieszczony po przeciwnej stronie niz w Polskiej wersji,i nie wiem czy z polskiej wersji podejdzie do mojej???hmm ???


21.06.2010, 18:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post 
LukaszUK napisał(a):
Hmmm dzis bylem u elektryka z moja fabia i okazalo sie ze do mojej Angielskiej wersji czujnik jest umieszczony po przeciwnej stronie niz w Polskiej wersji,i nie wiem czy z polskiej wersji podejdzie do mojej???hmm ???


generalnie jezeli chodzi o sam czujnik podejdzie problemem jest tylko to ze kabel jest za krotki bo w wersji uk/irl kabel idzie od pompy ktora jest po tej samej stronie co polsce za silnikiem na druga strone.
ja kupowalem czujnik w polsce a kumpel na ebayu z uk zreszta i dostal tez wersje z krotkim kablem :( my sobie poradzilismy tak ze wymontowalismy stary czujnik kabel ciach lutownica w dlon i nowy czujnik w zasadzie kabel przylutowalismy do starego kabla!u kumpla nie bylo zadnych problemow u mnie dodatkowo sie okazalo ze jeden kabel byl walniety (chyba przepalony bo caly czarny byl w srodku i nie przewodzil-wkazdym razie minimalnie) wiec dodatkowa robota u mnie bylo wyciagniecie calego kabla odlaczenie od pompy i wstawienie nowego jednego przewodu (sa 3)na calej dlugosci :( no i na koniec poskladanie tego.na luty naciagnelismy te oslonki termokurczliwe oraz pozniej calosc tasma izolacyjna i wszystko gra (sprawdzone w 2 autach :))

ziomek kupowal od tego kolesia
KLIK
i dziala do dzis tylko jak pisalem wyzej kabel trzeba przerabiac.
na wszelki wypadek przed zakupem spisalismy numer czujnika (u nas bylo 6Q1 423 291) wiec mielismy pewnosc ze dobry kupujemy.
ja osobiscie kupilem na allegro tez nowke od kolesia ktory kupil zly z niewiedzy.tez dziala :)

Pozdrawiam


21.06.2010, 19:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 21:49
Lokalizacja: Ruda Sl/Colchester Uk
Posty: 47
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
tak myslalem ze bedzie zabawa z kablem:)hmm juz mi lepiej dzieki i pozdarwiam,napisze jaki bedzie rezultat tej roboty,pozdrawiam

[ Dodano: 2010-06-24, 13:19 ]
czy ten czujnik podejdzie do fabi 1.4 8v 50kw Typ czujnika 6Q0 423 445???

[ Dodano: 2010-06-24, 13:21 ]
czy ten czujnik podejdzie do fabi 1.4 8v 50kw Typ czujnika 6Q0 423 445???

[ Dodano: 2010-06-24, 13:22 ]
czy ten czujnik podejdzie do fabi 1.4 8v 50kw Typ czujnika 6Q0 423 445???

[ Dodano: 2010-06-24, 17:29 ]
w serwisie powiedzieli mi ze do angielskiej wersjii jest inny czujnik hmmm moj elektryk wlasnie z tym walczy zobaczymy co z dziala do angielskiej wersjii jest niby 6Q2???zobaczymy \,mysle ze sprawa zakonczy sie pozytywnie,pozdrawiam


21.06.2010, 22:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.04.2010, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: FABIA ELEGANCE
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Wymieniłem czujnik w mojej skodzie 2 razy i nadal mam problemy ze wspomaganiem. Czasami wspomaganie działa bez zarzutu a czasami kierownicą kręci się jakby wcale nie chodziło. W obu przypadkach słychać, że pompa wspomagania pracuje i na 100% poziom płynu w zbiorniczku jest ok. Przeraża mnie perspektywa demontowania wiązki kablowej. Tak właściwie to zastanawiam się do ilu odbiorników jest podłączona ta wiązka i czy ciężko się ją demontuje. Zastanawiam się czy to może być wina akumulatora. To chyba kolejna rzecz jaką musiałbym sprawdzić. Po podłączeniu VAG-a na włączonym silniku napięcie w instalacji jest na poziomie 13,8V. Gdy wszystkie możliwe urządzenia są włączone (oświetlenie wewnętrzne, klima, wentylatory, światła przeciwmgłowe przednie i tylne i gdy kręcę kierownicą na wykresie widzę że wspomaganie bierze do 50-60A to napięcie- spada do 13,7V). W zasadzie, tak mi się przynajmniej wydaje, że napięcie przy włączonym silniku powinno wynieś ok 14,4-14,2V. Czy mógłbym prosić szanownych kolegów żebyście sprawdzili jakie macie napięcie w instalacji pojazdu?


27.06.2010, 13:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.05.2010, 06:45
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: opolskie
Post 
Ja sie bujalem prawie 2 miesiace zanim zabralem sie za rozkrecanie aby dojsc do czujnika skretu i go wykrecic (brak czasu i miejsca). W tym celu odkrecilem nadkole oraz aku i podstawke od aku zeby dojsc do pompy. Ku mojemu zdziwieniu po odkreceniu korka od pompy stan plynu okazal sie byc ponizej min. lecz nie sadzilem ze ma to duzy wplyw na dzialanie wspomagania u mnie bowiem VAG wyrzucal blad G85 czujnik kata skretu i zwarcie do masy wiec bylem pewien ze czujnik jest walniety. Przy odkrecaniu czujnika jakis inteligent przykrecil go na sroby imbusowe ktore okazaly sie lekko "zmeczone " i nie dawaly sie wykrecic wiec nie chcac ryzykowac (robilem w garazu podziemnym auto stalo tylko na lewarku) zostawilem ta czynnosc na czas az bede znowu w polsce i postanowilem tylko dolac plnu od wspomagania. Po zakupie i dolaniu plynu okazalo sie ze wspomaganie pracuje perfekcyjnie i po skasowaniu bledow wszystko dziala super. Troche dziwne to wszystko bo ani lampka zadna sie nie zapalala a i dlaczego blad czujnika wyskakiwal tez niewiem ale teraz wszystko pracuje jak nalezy i to za jedyne 10€ ktore kosztowal plyn do wspomagania.
Ps. Co za idiota wymyslil takie umiejscowienie wlewu plynu do wspomagania to naleza mu sie wielkie brawa, takie rzeczy powinny byc latwo dostepne w komorze silnika a nie dopiero po rozkreceniu polowy auta.


03.07.2010, 18:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL