FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2841
Strona 2 z 5

Autor:  szachu [ 08.01.2007, 00:05 ]
Tytuł: 

CityMan, a czy te "nastawy fabryczne" można zrobić tylko w ASO? Może jest na to jakaś odmową metoda? Ostatnio do ten problem się nasilił. Doszło do tego, że nawet przy pokrętle ustawionym na min temperaturę, z nawiewu waliło jak z pieca. Całe szczęści, że przy następnym dopaleniu auto problem zniknął, ale pytanie na jak długo? Co do cen tych "silniczków" to mnie dobiłeś :smutny:

PS. Jako ciekawostkę napiszę jak określił Fabie jeden elektryk samochodowy (notabene zdolny facet, potrafiący poradzić sobie z nietypowymi problemami) - "Fabia to samochód z plastiku, dla grzecznych, bogatych dzieci" :D

Autor:  CityMan [ 08.01.2007, 16:01 ]
Tytuł: 

Można zrobić to za pomocą VAG-a lub VAS-a.

Autor:  kros [ 08.01.2007, 16:43 ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien ale chyba to się robi tak:

Obrazek

adres 08 (jednostka sterująca klimatyzacji)
funkcja 04 (wczytanie ustawień fabrycznych)
grupa 001

Autor:  szachu [ 08.01.2007, 19:18 ]
Tytuł: 

Jakiś miesiąc temy, przy przeglądzie autko było podłanczane do komputera (nie było to ASO). Problemy z nawiewem już sie w tedy pojawiały, więc rozumiem, że kontrola powinna wykazać jakieś błędy? Czy też może trzeba się dobrze znać na Skodach by je wychwycić?

Autor:  mrek33 [ 08.01.2007, 19:49 ]
Tytuł: 

U mnie jak zaczyna szwankować ogrzewanie i obieg wewnętrzny(ten drugi znacznie częściej) to po podłączeniu do VAG'a mam błędy:
1596 - albo pokazuje zwarcie do masy albo przerwę
1271- jak wyżej
Błędy te są nie w sterowniku silnika , tylko w klimatyzacji adres 08.

Autor:  szachu [ 08.01.2007, 21:14 ]
Tytuł: 

U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.

Mam tam napisane coś takiego:

01271 030
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01271 041
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01596 041
Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
zamknietego - V154
zablokowany lub bez napiecia

Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?

Autor:  kros [ 08.01.2007, 22:16 ]
Tytuł: 

Być może, ale niekoniecznie, w załączeniu masz po czesku rozpisane te błędy, przyczyny, objawy i leczenie.
W obu przypadkach zalecają przeprowadzić nastawy fabryczne, biorąc pod uwagę, że to najszybsze i najtańsze leczenie, chyba warto od tego zacząć...

Autor:  szachu [ 08.01.2007, 22:33 ]
Tytuł: 

czyli jednak wizyta w ASO? Albo musze znaleść kogoś z Vagiem. Może na forum jest ktoś z okolic Białegostoku kto ma VAGa i potrafi go obsłużyć?

Autor:  Robi [ 09.01.2007, 00:58 ]
Tytuł: 

A w czy może tkwić problem z efektywnością namuchu? Mam dwie fabie i w jednej był wymieniany jakiś czujnik przy konsoli. Po tej rozbiórce jakoś słabiej dmucha przy każdym położeniu wskaźnika....
Pzdr

Autor:  krisu007 [ 23.07.2007, 15:23 ]
Tytuł:  no właśnie.....

miałem ten temat poruszać bo sporadycznie mi się tak działo szczególnie przy temperaturze powyżej minimum zaczynało buchać ciepłem jak z kotła ale po skreceniu wentylatora na zero i po chwili uruchomieniu go na nowo zaczeło znowu chłodzić :good: Przypominam sobie że jak robiłem badania przed zakupem VAG pokazał jakieś zwarcie w obwodzie klimy. Zbagatelizowałem to ale mysle ze trzeba sie za to zabrać....

Autor:  viberpol [ 08.10.2008, 17:33 ]
Tytuł: 

szachu napisał(a):
U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy.

Mam tam napisane coś takiego:

01271 030
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01271 041
Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68
Przerwa/zwarcie z plusem
sporadycznie

01596 041
Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
zamknietego - V154
zablokowany lub bez napiecia

Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan?


I ja i ja i ja mam to samooo... !
Kody 1271 i 1596 po sczytaniu sekcji "klimatyzacja" oraz objawy identyczne jak w samochodach mrek33 i szachu...
Do nich dołącza też jakiś 1317 (Szyna danych CAN data bus - Sterownik deski wskaźników (J285) ale podejrzewam że on ma coś wspólnego z samym VAGiem...?

Panowie i jak poradziliście sobie z problemem?

Autor:  Mr T. [ 07.01.2009, 10:58 ]
Tytuł: 

troszeczkę odświeżę kotleta w tym zakresie, że po montażu klimy jestem trochę "mądrzejszy" w temacie: u mnie jest tak, że jak mam klimę wyłączoną a dam nadmuch ciepłego powietrza, to czujnik temperatury działa i będzie walił gorącym aż uzyska zadaną temperaturę. Najszybciej dochodzi do żądanej temperatury jak dam nadmuch szyba/nogi. A jak już temperaturę uzyska to trzyma, dmucha odpowiednio letnim bądź cieplejszym. Tu żadne operacje typu jest zimno - ustawiam 18 st zaczyna dawać gorąc przestawiam na max i wracam na 18 st nic nie zmieniają. Będzie dawać gorącym aby jak najszybciej osiągnąć te 18 st. I tak to (wg człowieka, który mi to montował a to z kolei człowiek z ASO) właśnie powinno działać.

Autor:  Przecinak11 [ 09.01.2009, 10:14 ]
Tytuł: 

witam

ja mam taki przypadek ,klima wyłączona, -10 na zewnątrz a mi z kratek wieje ciepłe ale nie gorące powietrze pokrętło ustawione na max w prawo, silniczki (klapki ciepło- zimno i obiegu wew) sprawdzone działają ok, czy może być uszkodzony czujnki ten w panelu nawiewu obok przycisku AC ???????????????,jak zdejmiemy ten plastik to czujnik jest widoczny

pozdrawiam

Autor:  el_kamilus [ 09.01.2009, 18:41 ]
Tytuł: 

Pisząc, że leci Ci ciepłe powietrze to znaczy że wszystko działa. Nie będzie Ci buchać gorącym bo to nie tak działa. Max nie oznacza, że będzie Ci grzało w nieskończoność czy też do 30 stopni. Po prostu będzie leciało cały czas ciepłe powietrze a nie wyrównywało do innej zadaje temperatury.

Autor:  Barnim [ 09.04.2010, 01:05 ]
Tytuł: 

ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l

Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu
Vag wywalił takie błędy:

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
819 Nie znany kod błędu
sygnał za mały

czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika?

a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/