FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] ogrzewanie +ciepło +regulacja http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2841 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | szachu [ 08.01.2007, 00:05 ] |
Tytuł: | |
CityMan, a czy te "nastawy fabryczne" można zrobić tylko w ASO? Może jest na to jakaś odmową metoda? Ostatnio do ten problem się nasilił. Doszło do tego, że nawet przy pokrętle ustawionym na min temperaturę, z nawiewu waliło jak z pieca. Całe szczęści, że przy następnym dopaleniu auto problem zniknął, ale pytanie na jak długo? Co do cen tych "silniczków" to mnie dobiłeś PS. Jako ciekawostkę napiszę jak określił Fabie jeden elektryk samochodowy (notabene zdolny facet, potrafiący poradzić sobie z nietypowymi problemami) - "Fabia to samochód z plastiku, dla grzecznych, bogatych dzieci" |
Autor: | CityMan [ 08.01.2007, 16:01 ] |
Tytuł: | |
Można zrobić to za pomocą VAG-a lub VAS-a. |
Autor: | kros [ 08.01.2007, 16:43 ] |
Tytuł: | |
Nie jestem pewien ale chyba to się robi tak: adres 08 (jednostka sterująca klimatyzacji) funkcja 04 (wczytanie ustawień fabrycznych) grupa 001 |
Autor: | szachu [ 08.01.2007, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Jakiś miesiąc temy, przy przeglądzie autko było podłanczane do komputera (nie było to ASO). Problemy z nawiewem już sie w tedy pojawiały, więc rozumiem, że kontrola powinna wykazać jakieś błędy? Czy też może trzeba się dobrze znać na Skodach by je wychwycić? |
Autor: | mrek33 [ 08.01.2007, 19:49 ] |
Tytuł: | |
U mnie jak zaczyna szwankować ogrzewanie i obieg wewnętrzny(ten drugi znacznie częściej) to po podłączeniu do VAG'a mam błędy: 1596 - albo pokazuje zwarcie do masy albo przerwę 1271- jak wyżej Błędy te są nie w sterowniku silnika , tylko w klimatyzacji adres 08. |
Autor: | szachu [ 08.01.2007, 21:14 ] |
Tytuł: | |
U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy. Mam tam napisane coś takiego: 01271 030 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie 01271 041 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie 01596 041 Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu zamknietego - V154 zablokowany lub bez napiecia Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan? |
Autor: | kros [ 08.01.2007, 22:16 ] |
Tytuł: | |
Być może, ale niekoniecznie, w załączeniu masz po czesku rozpisane te błędy, przyczyny, objawy i leczenie. W obu przypadkach zalecają przeprowadzić nastawy fabryczne, biorąc pod uwagę, że to najszybsze i najtańsze leczenie, chyba warto od tego zacząć... |
Autor: | szachu [ 08.01.2007, 22:33 ] |
Tytuł: | |
czyli jednak wizyta w ASO? Albo musze znaleść kogoś z Vagiem. Może na forum jest ktoś z okolic Białegostoku kto ma VAGa i potrafi go obsłużyć? |
Autor: | Robi [ 09.01.2007, 00:58 ] |
Tytuł: | |
A w czy może tkwić problem z efektywnością namuchu? Mam dwie fabie i w jednej był wymieniany jakiś czujnik przy konsoli. Po tej rozbiórce jakoś słabiej dmucha przy każdym położeniu wskaźnika.... Pzdr |
Autor: | krisu007 [ 23.07.2007, 15:23 ] |
Tytuł: | no właśnie..... |
miałem ten temat poruszać bo sporadycznie mi się tak działo szczególnie przy temperaturze powyżej minimum zaczynało buchać ciepłem jak z kotła ale po skreceniu wentylatora na zero i po chwili uruchomieniu go na nowo zaczeło znowu chłodzić Przypominam sobie że jak robiłem badania przed zakupem VAG pokazał jakieś zwarcie w obwodzie klimy. Zbagatelizowałem to ale mysle ze trzeba sie za to zabrać.... |
Autor: | viberpol [ 08.10.2008, 17:33 ] |
Tytuł: | |
szachu napisał(a): U mnie jest to samo! Właśnie wygrzebałem wydruk z diagnozy silnika przeprowadzonej w ASO (prawie dokładnie rok temu, padła mi wtedy sonda lambda). Gościu coś gadał, że to małe błędy, nic nie znaczące, że to kwstia temp (a były to mrozy po -30 st) więc nie zaprzątałem tym sobie głowy. Mam tam napisane coś takiego: 01271 030 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie 01271 041 Sinik wykonawczy klapy regulacji temperatury - V68 Przerwa/zwarcie z plusem sporadycznie 01596 041 Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu zamknietego - V154 zablokowany lub bez napiecia Czy to onacz, że mam do wymiany te silniczko o których wspominał CityMan? I ja i ja i ja mam to samooo... ! Kody 1271 i 1596 po sczytaniu sekcji "klimatyzacja" oraz objawy identyczne jak w samochodach mrek33 i szachu... Do nich dołącza też jakiś 1317 (Szyna danych CAN data bus - Sterownik deski wskaźników (J285) ale podejrzewam że on ma coś wspólnego z samym VAGiem...? Panowie i jak poradziliście sobie z problemem? |
Autor: | Mr T. [ 07.01.2009, 10:58 ] |
Tytuł: | |
troszeczkę odświeżę kotleta w tym zakresie, że po montażu klimy jestem trochę "mądrzejszy" w temacie: u mnie jest tak, że jak mam klimę wyłączoną a dam nadmuch ciepłego powietrza, to czujnik temperatury działa i będzie walił gorącym aż uzyska zadaną temperaturę. Najszybciej dochodzi do żądanej temperatury jak dam nadmuch szyba/nogi. A jak już temperaturę uzyska to trzyma, dmucha odpowiednio letnim bądź cieplejszym. Tu żadne operacje typu jest zimno - ustawiam 18 st zaczyna dawać gorąc przestawiam na max i wracam na 18 st nic nie zmieniają. Będzie dawać gorącym aby jak najszybciej osiągnąć te 18 st. I tak to (wg człowieka, który mi to montował a to z kolei człowiek z ASO) właśnie powinno działać. |
Autor: | Przecinak11 [ 09.01.2009, 10:14 ] |
Tytuł: | |
witam ja mam taki przypadek ,klima wyłączona, -10 na zewnątrz a mi z kratek wieje ciepłe ale nie gorące powietrze pokrętło ustawione na max w prawo, silniczki (klapki ciepło- zimno i obiegu wew) sprawdzone działają ok, czy może być uszkodzony czujnki ten w panelu nawiewu obok przycisku AC ???????????,jak zdejmiemy ten plastik to czujnik jest widoczny pozdrawiam |
Autor: | el_kamilus [ 09.01.2009, 18:41 ] |
Tytuł: | |
Pisząc, że leci Ci ciepłe powietrze to znaczy że wszystko działa. Nie będzie Ci buchać gorącym bo to nie tak działa. Max nie oznacza, że będzie Ci grzało w nieskończoność czy też do 30 stopni. Po prostu będzie leciało cały czas ciepłe powietrze a nie wyrównywało do innej zadaje temperatury. |
Autor: | Barnim [ 09.04.2010, 01:05 ] |
Tytuł: | |
ja mam podobny problem, przestała mi działać klima ( chłodzenie ), gdy przełączę na AC silnik dostaję obciążenie i spalanie z 0.5l skacze na 0.7l Siła nawiewu też jakby osłabła, 4 chodzi jak 3 a na jedynce prawie brak nawiewu Vag wywalił takie błędy: 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 1596 Nie znany kod błędu zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY 819 Nie znany kod błędu sygnał za mały czy to oznacza ,że problem leży w sterowaniu temperaturą, czyli sam układ klimatyzacji ( mechaniczny ) jest ok? tj nie trzeba nabijać klimy gazem? i czy w ogóle vag pokazuje niski poziom czynnika? a dodatkowo przy scanie silnika pokazuje mi błąd 18049, na forum znalazłem info ,że jest to związane z klimą, ale brak szczegółowego wyjaśnienia |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |