Teraz jest 25.04.2024, 14:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Kiepskie przyspieszenie (wołowatość) a brak błedów na VAGu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wielkie dzieki!

jak tylko pojawi mi sie internet na stałym łączu to sobie zaciągnę i popatrzę.
Pozdrawiam,
Norbert

mariusz_s napisał(a):
DJNorbi75 napisał(a):
Pytanie mi sie pojawia nastepujace - czy moge jezdzic bez katalizatora (wyciąć na stałe) skoro i tak w 97% jezdze na gazie?


Jak pojedziesz na badania techniczne i sprawdzą czystość spalin to się dowiesz ile koszuje katalizator (jak nie dostaniesz pieczątki w dowód rejestracyjny). W autach gdzie jest montowany fabrycznie katalizator, jego brak może skutkować nie dostaniem wpisu o ważności badań technicznych okresowych (dla aut z LPG co rocznych).

Na naszym ftp w katalogu mariusz_s jest plik instrukcja.serwisowa.fabia.2000.rar jak go rozpakujesz to znajdz plik 01_4_04.tif - będzie tam procedura testu katalizatora,a na 2 wcześniejszych plikach będzie procedura testowania sond lambda.


W katalizator sie nie puka - no chyba że chce potłuc ceramiczny wkład. Dziwie się iż ASO nie wie jak VAG'iem sprawdza się te rzeczy.


[ Dodano: 2007-05-26, 18:08 ]
Kolego, Mobilki,

słyszałem, że struminica raczej nie bedzie trzymała parametrów czystości spalin? Znajomy mówi, że może być problem przy okazji analizy spalin... na corocznej diagnostyce lub ewentualnie jak policja bedzie sprawdzala te parametry.. Nawet do tego stopnia, że moga zabrac tymczasowo dowód..
Jak to jest? ??

Pozdrawiam,
Norbert

Elmo napisał(a):
to może być katalizator. Mam to samo u siebie, z tym że wiem, że to jest 100% katalizator, który brzęczy, sypie się i zatyka mi wydech. Jestem umówiony na wstawienie strumienicy i wycięcie katalizatora. Swoją drogą teraz auta nie trzeba tuningować - świst z trury czasem idzie ostry, jak kawałek środka katalizatora zapcha rurę.


[ Dodano: 2007-05-28, 12:48 ]
Witam,

wymieniłem świece, wymieniłem filtr i nie widać znaczącej poprawy.
Znajomy handlarz z Autokomisu przyglądał się mojemu wydechowi i mówi, że dosyć dobrze "dmucha".. Podejrzewa sondę lambda..

Ma ktoś z Was wiedzę jak sprawdzić sondy bez VAGa korzystając z miernika napięcia?
Mam dwie sondy - przy katalizatorze wstępnym i za katalizatorem głównym.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Norbert


25.05.2007, 17:17

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie znam tego tematu dobrze, ale tak na logikę jeśli są dwie sondy - jedna przed, a druga po katalizatorze to nie da się wyciąć katalizatora. Ta druga sonda porównuje skład spalin z pierwszą i na tej podstawie stwierdza czy katalizator działa. Jakby go wyciąć, to druga sonda zwariuje ;-) Mam ten sam problem co kolega, że silnik jest zamulony, ale na VAG jest błąd niskiej efektywności katalizatora. Mam zamiar znaleźć jakiś zamiennik BOSAL do silnika 1,4. Tak kombinuję, że jeśli stary jest zbyt słaby, to sonda dobiera skład mieszanki aby dostać dobre spaliny. Minus jest taki, że silnik, zamiast dostawać dobrą mieszankę dostaje jakąś dziwną miksturę i nie ma mocy. Zgodzi się ktoś z taką teorią?


01.12.2007, 16:45
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL