FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] naprawa dolotu -Fabia 1,4 16V http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4160 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kros [ 08.06.2007, 22:48 ] |
Tytuł: | naprawa dolotu -Fabia 1,4 16V |
kolega tomasz0328 zrobił manual rozebrania dolotu powietrza . Opis ten przeniosłem do manuali naprawa dolotu -Fabia 1,4 16V tutaj natomiast pozostawiam miejsce do dyskucji tomasz0328 napisał(a): na ostatnim spocie slaskim kol. Koral wspomnial o tym, ze mial uszkodzony dolot w swojej Fabii-tak ze ciagnela tylko cieple (z kolektroa dolotowego) pow. postanowilem sprawdzic jak to u mnie wyglada-okazalo sie ze, to ze auto gorzej jezdzi jak sie nagrzeje nie jest kwestia przypadku:) polecam wszystkim ktorzy jezdza Fabiami 1,4 16V sprawdzic jak to wyglada u was prosze o umieszczenie powyzszego opisu tam gdzie trzeba OK, ale wcześniej wyjaśnij mi jedną wątpliwość: tomasz0328 napisał(a): wiec postanowilem zablokowac klapke w taki sposob, zeby do przepustnicy trafialo tylko zimne pow. Rozumiem, że to jest wersja na ciepłe kraje a nie na zimę |
Autor: | tomasz0328 [ 09.06.2007, 08:20 ] |
Tytuł: | |
kros napisał(a): tomasz0328 napisał(a): prosze o umieszczenie powyzszego opisu tam gdzie trzeba OK, ale wcześniej wyjaśnij mi jedną wątpliwość: tomasz0328 napisał(a): wiec postanowilem zablokowac klapke w taki sposob, zeby do przepustnicy trafialo tylko zimne pow. Rozumiem, że to jest wersja na ciepłe kraje a nie na zimę to wersja zeby ciagnelo zimne powietrze a nie caly czs cieple z nad kolektora wydechowego jak ktos kupi/znajdzie sprawny termostat to sobie wymieni, a jesli nie-to moze to zrobic tak jak ja to zrobilem |
Autor: | DJNorbi75 [ 09.06.2007, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: naprawa dolotu -Fabia 1,4 16V |
Witam, Koego już wkrótce to sprawdzę - może okaże się, że to jest tego wina a nie potencjalnie zapchanego katalizatora... Dzieki za zajefajny Manual. Pozdrawiam, Norbert |
Autor: | darecki [ 10.06.2007, 10:56 ] |
Tytuł: | |
A ja dodatkowo przy przegladzie filtra zauwazylem ze w obudowie kanalu dolotowego jest wsadzona taka przegroda z otworem o 60% mniejszym od calego kanalu. Na szczescie jest to ustrojstwo wymontowywalne, zatem wyjalem i smigam - auto wydaje sie byc zwawsze.. jak bede wymienial filtr powietrza to zamieszcze foty co gdzie i jak. |
Autor: | Myjk [ 10.06.2007, 11:27 ] |
Tytuł: | |
kros: dobre pytanie. W wypadku zablokowania klapki tylko na zimne powietrze silnik w zimie będzie się bardzo długo grzać. Dobrze mnie się wydaje? BTW znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item201159064_ter ... _audi.html Najmniejszy i najbardziej zbliżony termostat do tego z fotek Tomasza, ale i tak chyba coś za duży... Edit: druga sztuka. http://www.allegro.pl/item202545378_now ... niej_.html Chyba więc warto zakupić dla spokojnego serca. |
Autor: | kros [ 10.06.2007, 11:31 ] |
Tytuł: | |
Myjk napisał(a): ...silnik w zimie będzie się bardzo długo grzać. Dobrze mnie się wydaje No właśnie... Będzie zasysał bardzo zimne powietrze, co będzie zapewne miało również wpływ na zużycie paliwa, bo silnik będzie dostawał bogatszą mieszankę. |
Autor: | tomasz0328 [ 10.06.2007, 12:09 ] |
Tytuł: | |
kros napisał(a): Myjk napisał(a): ...silnik w zimie będzie się bardzo długo grzać. Dobrze mnie się wydaje No właśnie... Będzie zasysał bardzo zimne powietrze, co będzie zapewne miało również wpływ na zużycie paliwa, bo silnik będzie dostawał bogatszą mieszankę. w tej chwili nie mam charakterystyki temperaturowej termostatu pow. ale wydaje mi sie ze przy temp. ok 20st.C klapka bedzie zamknieta dla cieplego pow. co do nagrzewania-w felicii mam juz tak chyba z 2lata zrobione (z innego powodu) i nie zauwazylem zeby silnik sie dluzej nagrzewal (w zimie) dlaczego silnik ma dostawac bogatsza mieszanke? skad ecu bierze info. do ustalenia wlasciwych paramatrow mieszanki i kata zaplonu? owszem min. z mapsensora-ale z tego co ja wiem to sygnal do ustalania skladu mieszanki z mapsensora nie jest brany, jedynie do wzbogacania mieszanki przy pelnej mocy. manual ktory zrobilem pokazuje jak to wszystko rozebrac i ewentualnie usprawnic jesli ktos nie ma czesci zamiennej. jesli ktos uwaza ze lepiej jak silnik ciagnie (szczegolnie gdy temp. na dworze jest ok 25st.C)pow. z kolektora wydechowego........to niech tak dalej jezdzi. w mojej fabii mam komputer pokazujacy zuzycie paliwa-i teraz juz widze ze mniej pali-bede caly czas to obserwowal-zobaczymy czy jak bedzie zimno to bedzie palic wiecej (niz przed usprawnieniem) [ Dodano: 2007-06-10, 13:14 ] Myjk napisał(a): kros: dobre pytanie. W wypadku zablokowania klapki tylko na zimne powietrze silnik w zimie będzie się bardzo długo grzać. Dobrze mnie się wydaje? BTW znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item201159064_ter ... _audi.html Najmniejszy i najbardziej zbliżony termostat do tego z fotek Tomasza, ale i tak chyba coś za duży... Edit: druga sztuka. http://www.allegro.pl/item202545378_now ... niej_.html Chyba więc warto zakupić dla spokojnego serca. a to nie sa termostaty do ukl. chlodzenia? |
Autor: | kros [ 10.06.2007, 12:30 ] |
Tytuł: | |
tomasz0328 napisał(a): manual ktory zrobilem pokazuje jak to wszystko rozebrac i ewentualnie usprawnic jesli ktos nie ma czesci zamiennej. OK, ale ponieważ jest ono, nazwijmy niestandardowe i ingerujęce nieco w pracę tego podzespołu chcielibyśmy, a przynajmniej ja chciałbym poznać wady i zalety tego rozwiązania. Wydaje mi się że unieruchomienie termostatu będzie miało jakiś negatywny wpływ, bo gdyby nie robiło by to różnicy to po co skoda (i inne marki) ponosiły by kosty termostatu i tej klapki. Zrobili by dolot tylko zimny, albo tylko ciepły i gitara. tomasz0328 napisał(a): jesli ktos uwaza ze lepiej jak silnik ciagnie (szczegolnie gdy temp. na dworze jest ok 25st.C)pow. z kolektora wydechowego........to niech tak dalej jezdzi. Nikt przecież tak nie napisał. Twoje rozwiązanie nadal uważam za dobrą metode tymczasowego podratowania sytuacji, ale na razie nie jestem przekonany do tej metody w zimie. I tyle. |
Autor: | Yogi [ 10.06.2007, 12:34 ] |
Tytuł: | |
kros napisał(a): Wydaje mi się że unieruchomienie termostatu będzie miało jakiś negatywny wpływ, bo gdyby nie robiło by to różnicy to po co skoda (i inne marki) ponosiły by kosty termostatu i tej klapki. Zrobili by dolot tylko zimny, albo tylko ciepły i gitara. uwierz mi, tam panuje takie piekło pod maską że nawet zaspawanie tego otworu byłoby dobre, sam chętnie dowiedziałbym się jak obniżyć temperature dolotu... rozumiem, że aby sprawdzić czy termostat jest OK to wystarczy zdjąć pokrywę na gorącym silniku i zobaczyć czy otwór od ciepłego powietrza jest zamknięty przez klapkę ? [ Dodano: 2007-06-10, 13:36 ] darecki napisał(a): zauwazylem ze w obudowie kanalu dolotowego jest wsadzona taka przegroda z otworem o 60% mniejszym od calego kanalu. Na szczescie jest to ustrojstwo wymontowywalne, zatem wyjalem i smigam - auto wydaje sie byc zwawsze. zdjęć jest duzo tutaj czy tez w manualu czyszczenia przepustnicy, a w paintcie zaznacz ten elelment na różowo to go wypatroszę |
Autor: | kros [ 10.06.2007, 13:00 ] |
Tytuł: | |
Yogi napisał(a): uwierz mi, tam panuje takie piekło pod maską że nawet zaspawanie tego otworu byłoby dobre, Na ciepłym silniku zgoda, zwłaszcza w lecie ale moje wątpliwości dotyczą zimy i to głównie w fazie rozrgrzewania lub przy dużych mrozach. Na razie nie jestem przekonany. Swoją drogą Tomku jak się dokopiesz w jakiej temperaturze następuje zmiania dolotu z ciepłego na zimny to napisz. Poza tym on chyba nie działa 0-1 tylko analogowo? Zatem czy przy dużych mrozach jest mieszane powietrze ciepłe z zimnym tak aby uzyskać jakieś optimum? Jeśli tak to jaką temperaturę powinno ono mieć wg termostatu? Czy ktoś wie? |
Autor: | tomasz0328 [ 10.06.2007, 16:11 ] |
Tytuł: | |
kros napisał(a): Yogi napisał(a): uwierz mi, tam panuje takie piekło pod maską że nawet zaspawanie tego otworu byłoby dobre, Na ciepłym silniku zgoda, zwłaszcza w lecie ale moje wątpliwości dotyczą zimy i to głównie w fazie rozrgrzewania lub przy dużych mrozach. Na razie nie jestem przekonany. Swoją drogą Tomku jak się dokopiesz w jakiej temperaturze następuje zmiania dolotu z ciepłego na zimny to napisz. Poza tym on chyba nie działa 0-1 tylko analogowo? Zatem czy przy dużych mrozach jest mieszane powietrze ciepłe z zimnym tak aby uzyskać jakieś optimum? Jeśli tak to jaką temperaturę powinno ono mieć wg termostatu? Czy ktoś wie? masz racje klapka nie jest tylko otwarta albo zamknieta-moze byc uchylona tak zeby powietrze bylo mieszane z tego co wiem to w zimie cieple powietrze zasysane jest po to alby podczas pierwszych minut po rozruchu, wtedy kiedy silnik pracuje na bogatej mieszance lepszy byl proces spalania jak silnik sie rozgrzeje to nie potrzebuje a nawet niewskazane jest zeby zasysal cieple pow. przy lpg ( w felicii tak mam) wskazany jest zimny dolot. najlepiej byloby znalesc ten termostat (moze z innego samochodu?) i zamontowac, ale jesli ktos ma to uszkodzone to na lato propnuje zrobic to tak jak ja to mam a na zime ewentualnie wrocic do stanu poprzedniego (mnie to zajelo 1h-pierwszy raz to robilem i do tego jeszcze zdjecia) zrobie testy w zimie to sie okaze czy spalanie wzroslo w starych samochodach (fiat 125p, lada) nie bylo termostatow pow.-na zime zamykalo sie dolot zimnego pow. a na lato otwieralo (mechanicznie przesuwajac obudowe filtra pow.) |
Autor: | Yogi [ 10.06.2007, 17:19 ] |
Tytuł: | |
dodam że nowa fabia nie ma plastikowej osłony silnika i tam chyba nie ma termostatu.... moze jest jakos inaczej obmyslany ale watpie. |
Autor: | kros [ 10.06.2007, 17:41 ] |
Tytuł: | |
W poprzednim aucie tez nie miałem osłony silnika, ale ciepłe powietrze było "zgarniane" przez osłonę kolektora wylotowego i szło kanałem do rury z zimnym powietrzem. W miejscu łączenia obu rur był termostat. Ale patrząc na poniższe zdjęcie to faktycznie się zastanawiam... |
Autor: | Yogi [ 10.06.2007, 17:46 ] |
Tytuł: | |
akurat to jest 1.2 ale w 1.4 jest to podobnie rozwiazane tylko wydaje mi sie bardziej uporzadkowane ale filtr jest tam gdzie byl czyli nad przepustnicą i dolot doprowadzony jest tak jak tutaj do kierownicy powietrza no i przez to widać wiązkę jak na dłoni, a nie jak w 1.2 puszka z filtrem |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |