Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
Pomóżcie.
Nad akumulatorem są dwa bezpieczniki od wentylatorów, nr 5(40A) i nr 8(30A). Za jaki tryb pracy wentylatorów odpowiedzialne są te dwa bezpieczniki. Na włączonej klimie włączają się co chwile obydwa wiatraki i chodzą kilka sekund, bez względu czy było na dworzu 30 st. czy jak dzisiaj 10 st.(teraz rzadziej się włączają) i podczas pracy przy włączonej klimie ciągną prąd napewno z bezpiecznika nr 5(próbowałem go odłączyc i wentylatory stawały). Bez tego bezpiecznika, pomimo sprawnego bezp. nr 8 wentylatory się nie włączają. Do czego zmierzam, chciałem dzisiaj wstawic dławik aby niepaliło mi bezpiecznika od ABS i ASR(bo już dwa razy tak miałem i boje się o sterownik ABS), a wyczytałem że należy wstawic go w obwód wentylatora. Tylko który? Nr 5? Czy 8? Wstawiłem go pod 5, kilka ucruchomień wiatraka od działającej klimy i dławik gorący, że dotknąc nie idzie, teraz jest chłodno, a co będzie latem? Czy tak ma byc? Po co ten drugi bezpiecznik nr 8 skoro bez niego też się kręcą? Czy wstawiłem go pod dobry bezpiecznik? Może u mnie bezp. nr 8 jest od czegoś innego? Zauważyłem latem, że jak się uruchamiały wentylatory to zawsze z tą samą prędkością chodziły(przynajmniej tak mi się wydaje) i to była taka prędkośc jak teraz jak się włączały went. podczas pracy klimy. Może ten dławik podłączyc pod ósemkę? Ale co to da?
|
21.11.2009, 18:52 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02 Lokalizacja: Kraków Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
Z tego co widze na schematach to bezpiecznik nr 5 zasila silniki wentylatorów przez przekaźnik 2 stopnia pracy wentylatorów, a bezpiecznik nr 8 przez termowyłącznik wentylatora płynu chłodzącego. W obwodzie przez termowyłącznik jest rezystor.
Krawiec
_________________ Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!
|
21.11.2009, 19:22 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Czyli 1 stopień z bezp. 8 jest od płynu chłodzącego, a czy 1 stopień włącza się podczas pracy klimy?, czy jak klima chodzi to włącza się odrazu 2 stopień? Bo jeżeli podczas pracy sprężarki powinien włączyc się najpierw 1 stopień, to mam do wymiany albo termowłącznik albo rezystor, to proszę odrazu o podpowiedz gdzie jest termowłącznik i gdzie jest rezystor abym mógł to sprawdzic.
Jeżeli w obu przypadkach:
1. wysoka temp. płynu chłodniczego
2. praca klimatyzacji,
powinien najpierw włączyc się pierwszy stopień pracy wiatraków, to logiczne aby umieścic go pod bezpiecznikiem nr 8
_________________ 133 KM & 321 NM
|
21.11.2009, 20:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
21.11.2009, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
sugerowałem się tą rozpiską zanim zaczęłem dzisiaj robić ten dławik. Ale niestety pojawiły się nowe okoliczności dotyczące który bezpiecznik do którego stopnia wentylatora i do którego bezpiecznika ten dławik, a to nie jest opisane. No i teraz jeszcze nurtuje mnie ten pierwszy stopień kiedy chodzi?
|
21.11.2009, 21:54 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02 Lokalizacja: Kraków Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
Rezystory od 1 biegu są integralną cześcią wentylatora. Sam termowyłącznik też ma dwa stopnie zadziałania.
Termowyłącznik jest wkręcony w chłdnice z lewej strony na 1/4 jej wysokości od dołu.
Niestety nie moge znaleźć na którym biegu chodzą wentylatory przy załączonej klimie.
Krawiec
_________________ Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!
|
22.11.2009, 08:37 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
krawiec, U mnie gdy włączę klime na 1 biegu dmuchawy obraca się tylko jeden wentylator ( czy powinny działąć oba naraz ? ).
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
23.11.2009, 10:40 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02 Lokalizacja: Kraków Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
Nie mam pojęcia... ja mam tylko jeden. Nie wiem czasem czy w wersjach przed FL były dwa jednobiegowe wentylatory, a potem jeden dwubiegowy.
Krawiec
_________________ Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!
|
23.11.2009, 12:27 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re:
Skoro mowa tu o wentylatorach i ich zasilaniu to czym może być spowodowany ten błąd i gdzie jest ten przekaźnik w 1.4MPI? 00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279) 31-00 - Open or Short to Ground Dokopałem się, że Cytuj: przekaźnik wentyatora chłodzenia stopień 1. J279 (jest zintegrowany z jedn. ster. wentylat. J293) ale jak się dostać do jednostki sterującej J293?
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
27.10.2011, 04:57 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
Cześć.
Czy jest jakaś znana (coś co się często przydarza) przyczyna, że przepali się bezpiecznik nr 5 40A (płytkowy nad akumulatorem)?
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
13.04.2013, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
Witam.
Dławik podłączamy pod bezpiecznik nr 8 w skrzynce akumulatora.
Pozdrawiam
|
15.04.2013, 13:40 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
Dławik mamy założony już ładnych parę lat... Tak jak i przewody oporowe na żarówkach H7.
Nam się teraz przepalił bezpiecznik nr 5 na akumulatorem i byłem ciekaw czy jest jakaś znana typowa przyczyna...
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
15.04.2013, 15:16 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
Witam. Moja odpowiedź była do kolegi "Piter!!!". Jeśli natomiast chodzi o przepalanie się bezpiecznika nr 5 to tak jak z innymi bezpiecznikami, czasami się przepalają "bo po to są", a jeśli dzieje się to bardzo często to standardowo przyczyna jest zwarcie gdzieś w obwodzie, w tym przypadku najczęściej zacierający się wentylator bądź nie prawidłowo działający jego sterownik czy też przerwa na przewodach zasilających. Natomiast jeśli chodzi o przekaźnik, o który pytałeś do znajduje się on w tzw. sterowniku wentylatorów, który mniej więcej wygląda tak: http://skodexim.pl/pl/p/1J0919506M-Ster ... DA-VW/1323 i znajduje się w okolicy lewej podłużnicy. Pozdrawiam.
|
15.04.2013, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
No czyli mogę mieć źle działający sterowniki tych wentylatorów bo nie działa mi I bieg podczas działania klimatyzacji.
Na krótko oba wentylatory działają na obydwu biegach.
I wyrzuca mi błąd: 00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279) 31-00 - Open or Short to Ground
Jeśli to ten moduł to czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi tanimi (ok. 40 zł) zamiennikami (tu widzę jakiś VIKA, wiem o istnieniu Maxgear też w podobnej cenie)? Istnieje jeszcze zamiennik MEYLE o nr 100 880 0000 ale on kosztuje ok. 3 razy więcej.
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
15.04.2013, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Bezpiecznik nr 5 i 8 nad akumulatorem
U mnie przepalał się jeden z bezpieczników bo nie było 1 biegu wentylatorów, przez to na klimie, 2 bieg went. cyklicznie był on/off. Sam moment rozruchu 2 went powoduje ogromne natężenie prądu i to powoduje przepalanie się bezp. Rozwiązałem ten problem. Rozebrałem obydwa went. i na szczęście okazało się, że spirala oporowa tylko odlutowała się od płytki, a nie przepaliła się. Odlutowanie od płytki spowodowane było nagrzewaniem się opornicy. Zlutowałem i złożyłem w całośc. Od tej pory nie było awarii. Dla pewności założyłem po dławiku w każdy bieg went. Nadmieniam iż w każdym z went. jest dławik w środku, ale jak widać, chyba o zbyt małej pojemności.
Pozdrawiam
_________________ 133 KM & 321 NM
|
17.04.2013, 18:24 |
|
|