Teraz jest 28.03.2024, 19:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Bart155 napisał(a):
Elektryk twierdzi że są dwa rodzaje pompy TRW, ale może się mylić.

sa 2 rodzaje czujnikow skretu do pomp TRW a pompa firmy TRW jest jedna (chyba ze chodizlo mu o to ze sa pompy TRW i KOYO ktore jak wiadomo nie sa zamienne:S)


26.06.2014, 19:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.04.2011, 13:37
Lokalizacja: Bełchatów
Posty: 179
Podziękował: 24
Pomógł: 1

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Mi chodzi o pompe, bo dzisiaj zaprowadziłem auto do mechanika i się pytał czy kupowałem nową pompę po numerach seryjnych, a ja po prostu wziąłem TRW i nie wiem co myśleć :D

_________________
Skoda Fabia 1.4 MPI 68 KM 2000r + LPG ;)

Obrazek


26.06.2014, 20:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
bez znaczenia, ja mialem wymieniana pompe koyo 2 razy (pierwsza sie rozciekla i wymienil mi na gwarancji) i kazda miala inne numery ale dziala wspomaganie bez problemu.


26.06.2014, 20:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.04.2011, 13:37
Lokalizacja: Bełchatów
Posty: 179
Podziękował: 24
Pomógł: 1

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Mam naprawione wspomaganie, ale czasami słychać jak pompa pracuje, czy to normalne ?

_________________
Skoda Fabia 1.4 MPI 68 KM 2000r + LPG ;)

Obrazek


26.06.2014, 21:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.09.2012, 20:09
Lokalizacja: Lublin
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2007
Województwo: lubelskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
problem u teścia rozwiązany padła pompa wspomagania. Kupiłem używaną TRW ok 1,5 h wymiana i wszystko śmiga aż miło. Kontrolka od wspomagania zgasła sama ale od poduszek trzeba było się podpiąć kompem. Koszt gratów + płyn do wspomagania 420 zł.


11.07.2014, 16:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Problem ze wspomaganiem
Cześć,

znajomy ma problem ze wspomaganiem. Przy wolnym kręceniu kierownicą wspomaganie działa poprawnie, jednak gdy tylko zacznie się szybko kręcić kierownicą siła wspomagania spada. W kompie jedynie wyrzucało błąd czujnika skrętu. Po wymianie nadal to samo(błąd na razie zniknął, ale czujnik był zmieniony dzisiaj i nie wiadomo, czy błąd nie pojawi się ponownie). Pompa Koyo, poziom płynu w normie. Aku naładowane, ładowanie poprawne.

Jakieś pomysły?


19.08.2014, 20:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Problem ze wspomaganiem
tomkierz napisał(a):


Jakieś pomysły?

Tak na szybko - pompa do wymiany/ regeneracji.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


19.08.2014, 20:47
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
I mi sie przytrafil problem wrrr. Zniklo wspomaganie + kontrolka.

Nie wiem czy to moze miec na to wplyw, ale pierwszy raz od chyba pol roku przycisnalem Babcie na trasie. Jak nigdy chwile po ladnej prostej podjechalem 160. Trasa Szczecin - Kołobrzeg i spowrotem. Dopiero po dniu odstania problem sie pojawil bo w trasie bylo okey.

Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?


26.08.2014, 06:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
rafalkrol napisał(a):
Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?


A nie jest w tym samym miejscu co u mnie (widać korek pomiędzy pasek przednim a akumulatorem, niżej niż lewy reflektor)? Bo z ETKi wynika, że umiejscowienie pompy jest takie same dla wszystkich wersji silnikowych. Dostęp gołą łapą w miarę wygodny-dolałem wczoraj 3 zakrętki od butelki 0,5l :-) (mam małą łapę :-)
Moim zdaniem te 160km/h nie miało wpływu na wystąpienie błędu.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


26.08.2014, 06:56
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
weuek napisał(a):
Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?

z tego co pamietam to w 1.4 mpi zbiorniczek jest bardziej zasloniety obudowa akumulatora i niestety bez jej demontazu tam nie dojdziesz:F


26.08.2014, 08:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
bez demontażu podstawy akumulatora się nie obejdzie. ot takie udogodnienie.


26.08.2014, 09:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
czp, to nie mnie zacytowałeś.

Fakt, patrzyłem tylko na umiejscowienie pompy (jest identyczne), a o akumulatorze nie pomyślałem bo w 8V i 16V jest tych samych rozmiarów-tylko w "czeskim" filtr przy akumulatorze zajmuje to miejsce, które w "niemieckim" jest puste.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 26.08.2014, 11:47 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



26.08.2014, 11:10
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
obudowę filtra też trzeba zdjąć. jedna ze śrub obudowy akumulatora jest pod obudową filtra.
silnik czeski 8V


26.08.2014, 11:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
No wiec stanelo na tym, ze co jakis czas wspomaganie sobie wraca na chwile, po czym znow znika na dluzsza chwile...

Podpielem sie pod kompa i pokazuje nastepujacy blad:

01290

Wspomaganie elektrohydrauliczne ukladu kierowniczego, napiecie odniesienia zwarcie do masy / plusa zasilania.

Zwarcie z masa

Stały

___________________

Mechanior powiedzial ze to moze byc gnijaca wiazka. Kolega podpowiedzial zeby posprawdzaj kostki czy nie posniedzialy.

Dodatkowo chcialem zapytac czy jest mozliwosc abym nie mial wspomagania hydraulicznego, tylko sama elektryke? Bo jak mowie, albo nie umiem tego zbiorniczka z pompa znalezc, albo jest tak maly i tak schowany ze go nie widac. A przeciez przy moim 1.4 8V pod maska wszystko widze jak na dloni...


27.08.2014, 10:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
rafalkrol napisał(a):
Dodatkowo chcialem zapytac czy jest mozliwosc abym nie mial wspomagania hydraulicznego, tylko sama elektryke?

o matko... wiesz na czym to wspomaganie polega ? To nie jest jak w punto ze masz osobno hydrauliczne + dodatkowo elektryczne. Tutaj masz caly zespol pompy z wlasnym napedem elektrycznym. Jak odetniesz napiecie od silnika pompa nie dziala i nie masz wspomagania. Jest to o tyle dobre rozwiazanie, poniewaz sama pompa nie obciaza jako tako silnika (pompy wspomagania hydraulicznego jak wiadomo zazwyczaj napedzane a paskami klinowymi z silnika).

Niestety ale twoj blad wskazuje na uszkodzenie pompy/ przepalenie bezpiecznika plytkowego.

Czy ty w ogole masz wspomaganie (przy delikatnym kreceniu wspomaganie dziala a przy naglym skrecie czuc skokowy opor na kierownicy) czy w ogole nie dziala ?


Do sprawdzenia w pierwsze kolejnosci:
- bezpiecznik pompy
- podpiac VAG i sprawdzic obciazenie pompy (ampery) lub ilosc obrotow - to w przypadku gdy samam pompa pracuje.

Jezeli nie bedziesz mogl sie polaczyc z pompka a bezpiecznik jest caly tzn szykuj od 400-1100 zl na nowa pompke w zaleznosci czy masz TRW czy koyo

Co do wiazki sie nie wypowiadam bo nie wiem w jakim masz stanie, ale zazwyczaj jak wiazka gnije to wariuje wiele rzeczy.


27.08.2014, 10:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL