FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5783
Strona 44 z 52

Autor:  czp [ 26.06.2014, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

Bart155 napisał(a):
Elektryk twierdzi że są dwa rodzaje pompy TRW, ale może się mylić.

sa 2 rodzaje czujnikow skretu do pomp TRW a pompa firmy TRW jest jedna (chyba ze chodizlo mu o to ze sa pompy TRW i KOYO ktore jak wiadomo nie sa zamienne:S)

Autor:  dindon1234 [ 26.06.2014, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

Mi chodzi o pompe, bo dzisiaj zaprowadziłem auto do mechanika i się pytał czy kupowałem nową pompę po numerach seryjnych, a ja po prostu wziąłem TRW i nie wiem co myśleć :D

Autor:  czp [ 26.06.2014, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

bez znaczenia, ja mialem wymieniana pompe koyo 2 razy (pierwsza sie rozciekla i wymienil mi na gwarancji) i kazda miala inne numery ale dziala wspomaganie bez problemu.

Autor:  dindon1234 [ 26.06.2014, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

Mam naprawione wspomaganie, ale czasami słychać jak pompa pracuje, czy to normalne ?

Autor:  Bart155 [ 11.07.2014, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

problem u teścia rozwiązany padła pompa wspomagania. Kupiłem używaną TRW ok 1,5 h wymiana i wszystko śmiga aż miło. Kontrolka od wspomagania zgasła sama ale od poduszek trzeba było się podpiąć kompem. Koszt gratów + płyn do wspomagania 420 zł.

Autor:  tomkierz [ 19.08.2014, 20:19 ]
Tytuł:  Problem ze wspomaganiem

Cześć,

znajomy ma problem ze wspomaganiem. Przy wolnym kręceniu kierownicą wspomaganie działa poprawnie, jednak gdy tylko zacznie się szybko kręcić kierownicą siła wspomagania spada. W kompie jedynie wyrzucało błąd czujnika skrętu. Po wymianie nadal to samo(błąd na razie zniknął, ale czujnik był zmieniony dzisiaj i nie wiadomo, czy błąd nie pojawi się ponownie). Pompa Koyo, poziom płynu w normie. Aku naładowane, ładowanie poprawne.

Jakieś pomysły?

Autor:  bonifacy [ 19.08.2014, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Problem ze wspomaganiem

tomkierz napisał(a):


Jakieś pomysły?

Tak na szybko - pompa do wymiany/ regeneracji.

Autor:  rafalkrol [ 26.08.2014, 06:33 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

I mi sie przytrafil problem wrrr. Zniklo wspomaganie + kontrolka.

Nie wiem czy to moze miec na to wplyw, ale pierwszy raz od chyba pol roku przycisnalem Babcie na trasie. Jak nigdy chwile po ladnej prostej podjechalem 160. Trasa Szczecin - Kołobrzeg i spowrotem. Dopiero po dniu odstania problem sie pojawil bo w trasie bylo okey.

Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?

Autor:  weuek [ 26.08.2014, 06:56 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

rafalkrol napisał(a):
Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?


A nie jest w tym samym miejscu co u mnie (widać korek pomiędzy pasek przednim a akumulatorem, niżej niż lewy reflektor)? Bo z ETKi wynika, że umiejscowienie pompy jest takie same dla wszystkich wersji silnikowych. Dostęp gołą łapą w miarę wygodny-dolałem wczoraj 3 zakrętki od butelki 0,5l :-) (mam małą łapę :-)
Moim zdaniem te 160km/h nie miało wpływu na wystąpienie błędu.

Autor:  czp [ 26.08.2014, 08:13 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

weuek napisał(a):
Chcialem sie dostac do zbiorniczka plynu - 1.4 MPI, jest szansa bez kanału lub jakiegokolwiek demontazu?

z tego co pamietam to w 1.4 mpi zbiorniczek jest bardziej zasloniety obudowa akumulatora i niestety bez jej demontazu tam nie dojdziesz:F

Autor:  konikks [ 26.08.2014, 09:30 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

bez demontażu podstawy akumulatora się nie obejdzie. ot takie udogodnienie.

Autor:  weuek [ 26.08.2014, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

czp, to nie mnie zacytowałeś.

Fakt, patrzyłem tylko na umiejscowienie pompy (jest identyczne), a o akumulatorze nie pomyślałem bo w 8V i 16V jest tych samych rozmiarów-tylko w "czeskim" filtr przy akumulatorze zajmuje to miejsce, które w "niemieckim" jest puste.

Autor:  konikks [ 26.08.2014, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

obudowę filtra też trzeba zdjąć. jedna ze śrub obudowy akumulatora jest pod obudową filtra.
silnik czeski 8V

Autor:  rafalkrol [ 27.08.2014, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

No wiec stanelo na tym, ze co jakis czas wspomaganie sobie wraca na chwile, po czym znow znika na dluzsza chwile...

Podpielem sie pod kompa i pokazuje nastepujacy blad:

01290

Wspomaganie elektrohydrauliczne ukladu kierowniczego, napiecie odniesienia zwarcie do masy / plusa zasilania.

Zwarcie z masa

Stały

___________________

Mechanior powiedzial ze to moze byc gnijaca wiazka. Kolega podpowiedzial zeby posprawdzaj kostki czy nie posniedzialy.

Dodatkowo chcialem zapytac czy jest mozliwosc abym nie mial wspomagania hydraulicznego, tylko sama elektryke? Bo jak mowie, albo nie umiem tego zbiorniczka z pompa znalezc, albo jest tak maly i tak schowany ze go nie widac. A przeciez przy moim 1.4 8V pod maska wszystko widze jak na dloni...

Autor:  czp [ 27.08.2014, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy

rafalkrol napisał(a):
Dodatkowo chcialem zapytac czy jest mozliwosc abym nie mial wspomagania hydraulicznego, tylko sama elektryke?

o matko... wiesz na czym to wspomaganie polega ? To nie jest jak w punto ze masz osobno hydrauliczne + dodatkowo elektryczne. Tutaj masz caly zespol pompy z wlasnym napedem elektrycznym. Jak odetniesz napiecie od silnika pompa nie dziala i nie masz wspomagania. Jest to o tyle dobre rozwiazanie, poniewaz sama pompa nie obciaza jako tako silnika (pompy wspomagania hydraulicznego jak wiadomo zazwyczaj napedzane a paskami klinowymi z silnika).

Niestety ale twoj blad wskazuje na uszkodzenie pompy/ przepalenie bezpiecznika plytkowego.

Czy ty w ogole masz wspomaganie (przy delikatnym kreceniu wspomaganie dziala a przy naglym skrecie czuc skokowy opor na kierownicy) czy w ogole nie dziala ?


Do sprawdzenia w pierwsze kolejnosci:
- bezpiecznik pompy
- podpiac VAG i sprawdzic obciazenie pompy (ampery) lub ilosc obrotow - to w przypadku gdy samam pompa pracuje.

Jezeli nie bedziesz mogl sie polaczyc z pompka a bezpiecznik jest caly tzn szykuj od 400-1100 zl na nowa pompke w zaleznosci czy masz TRW czy koyo

Co do wiazki sie nie wypowiadam bo nie wiem w jakim masz stanie, ale zazwyczaj jak wiazka gnije to wariuje wiele rzeczy.

Strona 44 z 52 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/