Teraz jest 29.03.2024, 11:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] rozrząd w MPI 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Narazie poczekam z wymianą, jak nic nie brzechota i wali. :)

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


07.06.2008, 15:11
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...

Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


07.06.2008, 18:46
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
kros napisał(a):
Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...

Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.


W poniedziałek i tak jadę wymienić uszczelkę pod głowicą, więc wtedy się spytam mojego mechanika jak wygląda sprawa z rozrządem u siebie i ogólnie jak "wygląda" łańcuch.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


07.06.2008, 18:51
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37
Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,
Mam małą uwagę. W czeskim silniku 1.4 68KM hałas z okolic rozrządu może być spowodowany nie tylko zużytym łańcuchem rozrządu, ale również może pochodzić ze zużytych łożysk pompy cieczy chłodzącej. W przypadku kiedy nie wiemy co hałasuje można zdjąć pasek napędzający alternator i pompę wody - oczywiście tylko na krótką chwilę. Jeżeli wtedy jest cicho to do wymiany jest pompa, a nie rozrząd.
Na mój rozrząd przyszedł czas przy 100 tys., a na pompę wody przy 145 tyś.

Pozdrawiam
MarekW


30.06.2008, 18:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.05.2009, 19:43
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. :hurra: Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów.:hura:


09.06.2009, 16:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
awos napisał(a):
Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. :hurra: Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów.:hura:

nieznane sa przypadki uszkodzenia rozrzadu w tych silnikach, ale nie mozna ich wykluczyc calkowicie. kazdy moze byc pionierem ;D
mariusz_s napisał(a):
Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI.

Tylko jest mala uwaga. W HTP jest napinacz lancucha, w MPI go nie ma. W HTP sa znane przypadki przeskoczenia, w MPI nie.


09.06.2009, 18:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.


09.06.2009, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ;-) ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.


09.06.2009, 20:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
W MPI jest łańcuch krótki i dwurzędowy i dlatego jest bardzo małe prawdopodobieństwo przeskoku łańcucha w HTP łańcuch jest długi i z tego względu przeskok jest bardziej prawdopodobny, a łańcuch w MPI wymienia się jak wali po obudowie co u różnych użytkowników pojawia się w różnych okresach ja właśnie będę go wymieniał przy 75 tysiącach bo już bardzo go słychać, a tym bardziej że sam rozrząd już kupiłem kompletny z uszczelniaczem i uszczelką za 65 złotych rozrząd oryginalny kupowany w sklepie z częściami do skody.


10.06.2009, 13:26
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
nom napisał(a):
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.

a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.


11.06.2009, 17:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
kros napisał(a):
nom napisał(a):
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.

a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.


Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie. :-)


11.06.2009, 20:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
nom napisał(a):
Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie.

Pompa w twoim s-ku jest osobno.


11.06.2009, 20:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
tomek-u napisał(a):
W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.

bullshit...


11.06.2009, 22:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
mss napisał(a):
bullshit...

Po 1-sze pisz po polsku.
A po 2-gie dlaczego bzdury?


12.06.2009, 07:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
no, bo nie wyciera obudowy.
ostatnio przestawilem w htp rozrzad gdy popchnalem samochod do tylu na 3 biegu.
oczywiscie przestawilem o drugi zab, o jeden juz byl przestawiony przez wlasciciela.

_________________
1.8T 301HP


13.06.2009, 09:26
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL