FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] rozrząd w MPI
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5938
Strona 1 z 5

Autor:  Petro81 [ 02.06.2008, 19:46 ]
Tytuł:  rozrząd w MPI

Panowie szybkie pytanko...
Co ile wymienia sie rozrząd w fabiance 1.4 MPI 8V, 68kM rok 2002 mam 128 tysi na zegarze, poprzedni właściciel mówi ze wymienił w ASO zgodnie z zaleceniami skody czyli...mniej wiecej po ilu tysiącach bo on niestety nie pamieta...? :sciana: Może wiecie co ile skoda zaleca pierwszą wymiane rozrządu? no i kiedy należałoby zrobić następna

pozdro ;)

Autor:  kornat [ 02.06.2008, 19:56 ]
Tytuł: 

łancuszek wytrzymuje ponad 100tys

Autor:  sebasuperb [ 02.06.2008, 20:03 ]
Tytuł: 

Petro81, zasada jest taka, że w MPI jest łańcuszek, który wymienia się jeśli zaczyna dzwonić, rzegotać...

Autor:  paulob1 [ 03.06.2008, 06:16 ]
Tytuł: 

Potwierdzam moich poprzedników.Całkiem niedawno dzwoniłem z tym zapytaniem do ASO i powiedzieli że nie ma potrzeby go ruszać jeśli nie hałasuje lub nie cieknie olej spod simeringu rozrządu.Moja Fabka ma teraz 81 tys przebiegu i jak na razie nie zamierzam wymieniać rozrządu,bo jest cisza.
Koszt całego rozrządu to groszowa sprawa(w porównaniu do innych silników), czyli jakieś 60-70 zł.
Pozdr.

[ Dodano: 2008-06-03, 07:17 ]
Mam na myśli koszt samych części oczywiście.....

Autor:  albercik [ 03.06.2008, 08:26 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
łancuszek wytrzymuje ponad 100tys


Wymienia się generalnie jak dzwoni. U mnie zaczął dzwonić coś około 50 tys. już. Koszt wymiany w ASO nie był duży (dokładnie nie pamiętam, musiałbym poszukać fakturę).

Autor:  kiel11 [ 06.06.2008, 20:16 ]
Tytuł: 

Cześc , ja rozrząd wymienialem przy 79 kkm, - przy takim charakterystycznym metalowym dźwięku- koszt to było 300 zł rozrząd oryginalny skodowski, plus mechanik namówił mnie na wymiane oleju i fltra to jakieś 150 zł - olej oczywiście pełen syntetyk MIDLAND (olej naprawdę dobry). W sumie koszt 450 zł . W ksążce serwisiwej napisane było że rozrząd na 90kkm się powinno wymienic ale ja wolę mieć autko sprawne i jak mam jakieś stukanie lub jest coś nie tak to od razu robię (chytry traci dwa razy). W tewj chwili mam na liczniku 85kkm, i jak na razie mała się sprawuje. Oby tak dalej. Jakbyś mial jakies pytania jeszcze o koszt wymiany różnych części to pisz oczywiście odpiszę w/g tego co ja wymieniałem i za ile. Pozdrowionka.

Autor:  Allen [ 06.06.2008, 20:32 ]
Tytuł: 

Ja mam pytanie 86,5 tysiąca chyba czas na wymiane, oczywiście na orginalnych częsciach ? I ostatnio wymieniałem pompe wody bo już coś szwankowała... To co łańcuszek, napinacze(?) czy co tam się wymienia wiem, że w 1.9 tdi pasek zebaty, rolka napinajaca, rolka prowadzaca, kolo pasowe na wale + sruba, simeringi itp ale tu w mpi nie wiem zbytnio co i za jaką cene ? Jak ktoś by mógł podać i podkleić temat co wymienić w rozrządzie w mpi ? :crazy:

Pzdr i dzięki :good:

Autor:  kornat [ 06.06.2008, 20:53 ]
Tytuł: 

http://www.allegro.pl/item371806118_roz ... n_c38.html
takie coś

Autor:  jasieek [ 06.06.2008, 20:58 ]
Tytuł: 

Cześć

Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem rozrząd przy 180 kkm u siebie w takim samym silniku. Była to już konieczność, bo rzęził żałośnie - choć jak kupowałem autko przy 164kkm to nie dawał takich oznak.

Ja bym zmienił na twoim miejscu teraz, choć łańcuch urwać się nie urwie. Ale nowy rozrząd to duża różnica dla silnika - po wymianie rozrządu auto zyskało drugą młodość :eh: .

Autor:  Allen [ 06.06.2008, 21:18 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
http://www.allegro.pl/item371806118_rozrzad_skoda_fabia_1_4_mpi_oryginal_gwaran_c38.html
takie coś


Dzięki, zaraz zamówię :good:

jasieek napisał(a):
Cześć

Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem rozrząd przy 180 kkm u siebie w takim samym silniku. Była to już konieczność, bo rzęził żałośnie - choć jak kupowałem autko przy 164kkm to nie dawał takich oznak.

Ja bym zmienił na twoim miejscu teraz, choć łańcuch urwać się nie urwie. Ale nowy rozrząd to duża różnica dla silnika - po wymianie rozrządu auto zyskało drugą młodość :eh: .


Ja od początku jak jest samochód czyli od 86,5 tysiąca (2000 rok jak ojciec kupował, a ja go odkupiłem) nic się nie dzieję z rozrządem, cicho pracuje jak na tą moc ładnie się zbiera ;) ale czas wymienić + jeszczę wymienie uszczelkę pod głowicą bo widzę, że coś olej przepuszcza mało, ale zawsze :crazy:

Autor:  kros [ 06.06.2008, 21:59 ]
Tytuł: 

Allen napisał(a):
początku jak jest samochód czyli od 86,5 tysiąca [...] nic się nie dzieję z rozrządem, cicho pracuje [...] ale czas wymienić

To dlaczego uważasz, że czas wymienić?
To jest łąńcuch nie pasek. Z tego co wiem to łańcucha się nie trzeba wymieniać prewencyjnie. A tym bardziej nie wydaje mi się, żeby przy braku objawów robić to szybciej niż w przypadku paska. Idea łańcucha jest taka żeby był bardziej bezobsługowy niż pasek...
Niech mnie ktoś poprawi, jeśli tak nie jest...

Autor:  sebasuperb [ 06.06.2008, 22:21 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
Allen napisał(a):
początku jak jest samochód czyli od 86,5 tysiąca [...] nic się nie dzieję z rozrządem, cicho pracuje [...] ale czas wymienić

To dlaczego uważasz, że czas wymienić?
To jest łąńcuch nie pasek. Z tego co wiem to łańcucha się nie trzeba wymieniać prewencyjnie. A tym bardziej nie wydaje mi się, żeby przy braku objawów robić to szybciej niż w przypadku paska. Idea łańcucha jest taka żeby był bardziej bezobsługowy niż pasek...
Niech mnie ktoś poprawi, jeśli tak nie jest...


dokładnie tak, wymiana w wypadkach kiedy to jest wymagane, w tym wypadku jak zacznie sie o to upominać w postaci rzegotania etc.

Autor:  Allen [ 07.06.2008, 08:53 ]
Tytuł: 

A oki, dobrze wiedzieć, dzięki chłopaki :good:

Autor:  jurex41 [ 07.06.2008, 11:44 ]
Tytuł: 

Witam.Ten temat prześledziłem od początku ,mam pytanie:czy łańcuch rozrządu wymienia się tylko i wyłącznie jak wali po obudowie czy też z innych powodów(jeżeli tak to z jakich?)
Pozdrawiam.

Autor:  kros [ 07.06.2008, 12:56 ]
Tytuł: 

Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...

Ale jest też coś takiego jak złośliwość rzeczy martwych i w sumie nigdy tak na 100% nie wiadomo co się kiedy zepsuje, więc wolałbym żebyś decyzję podjął sam, ewentualnie skonsultował z jakimś autorytetem (bo ja takowym nie jestem). Bo nie chcę mieć Twojego silnika na sumieniu :crazy:

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/