FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] rozrząd w MPI
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5938
Strona 2 z 5

Autor:  Allen [ 07.06.2008, 15:11 ]
Tytuł: 

Narazie poczekam z wymianą, jak nic nie brzechota i wali. :)

Autor:  mariusz_s [ 07.06.2008, 18:46 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...

Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.

Autor:  Allen [ 07.06.2008, 18:51 ]
Tytuł: 

mariusz_s napisał(a):
kros napisał(a):
Allen, ja mam co prawda silnik VW, ale też jest łańcuch, mam już 130kkm i jeszcze nie wymieniałem. Nie mam żadnych obajawów więc jeżdże...

Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI. W MPI łańcuch zaczyna grzechotać już przy ok. 90kkm.


W poniedziałek i tak jadę wymienić uszczelkę pod głowicą, więc wtedy się spytam mojego mechanika jak wygląda sprawa z rozrządem u siebie i ogólnie jak "wygląda" łańcuch.

Autor:  MarekW [ 30.06.2008, 18:14 ]
Tytuł: 

Witam,
Mam małą uwagę. W czeskim silniku 1.4 68KM hałas z okolic rozrządu może być spowodowany nie tylko zużytym łańcuchem rozrządu, ale również może pochodzić ze zużytych łożysk pompy cieczy chłodzącej. W przypadku kiedy nie wiemy co hałasuje można zdjąć pasek napędzający alternator i pompę wody - oczywiście tylko na krótką chwilę. Jeżeli wtedy jest cicho to do wymiany jest pompa, a nie rozrząd.
Na mój rozrząd przyszedł czas przy 100 tys., a na pompę wody przy 145 tyś.

Pozdrawiam
MarekW

Autor:  awos [ 09.06.2009, 16:28 ]
Tytuł: 

Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. :hurra: Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów.:hura:

Autor:  mss [ 09.06.2009, 18:29 ]
Tytuł: 

awos napisał(a):
Ja koledzy mam przjechane 184tyś i jak dotej pory niewymieniałem rozrządu. :hurra: Mam do was pytanko,czy ktoś doświadczył na własnej skórze przeskoku łańcuszka rozrządu lub jego zerwania w fabi 1,4 8v.Piszcie jestem ciekaw czy znajdzie się choć jedna osoba.Przyznam że szczeże wto wątpię.Pozdrawiam wszystkich skodowiczów.:hura:

nieznane sa przypadki uszkodzenia rozrzadu w tych silnikach, ale nie mozna ich wykluczyc calkowicie. kazdy moze byc pionierem ;D
mariusz_s napisał(a):
Tylko jest mała uwaga. W silnikach HTP łańcuch wytrzymuje dłużej niż w MPI.

Tylko jest mala uwaga. W HTP jest napinacz lancucha, w MPI go nie ma. W HTP sa znane przypadki przeskoczenia, w MPI nie.

Autor:  tomek-u [ 09.06.2009, 20:32 ]
Tytuł: 

W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.

Autor:  nom [ 09.06.2009, 20:45 ]
Tytuł: 

Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ;-) ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.

Autor:  andrzejk26 [ 10.06.2009, 13:26 ]
Tytuł: 

W MPI jest łańcuch krótki i dwurzędowy i dlatego jest bardzo małe prawdopodobieństwo przeskoku łańcucha w HTP łańcuch jest długi i z tego względu przeskok jest bardziej prawdopodobny, a łańcuch w MPI wymienia się jak wali po obudowie co u różnych użytkowników pojawia się w różnych okresach ja właśnie będę go wymieniał przy 75 tysiącach bo już bardzo go słychać, a tym bardziej że sam rozrząd już kupiłem kompletny z uszczelniaczem i uszczelką za 65 złotych rozrząd oryginalny kupowany w sklepie z częściami do skody.

Autor:  kros [ 11.06.2009, 17:57 ]
Tytuł: 

nom napisał(a):
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.

a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.

Autor:  nom [ 11.06.2009, 20:32 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
nom napisał(a):
Ja mam 125 tyś. km bez wymiany łańcuszka, myślę, że przy 150 tyś. km (jak się fabianka dotoczy ) wymienię rozrząd i pompę wody na raz.

a pompę wody po co, skoro ma oddzielny napęd.


Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie. :-)

Autor:  tomek-u [ 11.06.2009, 20:47 ]
Tytuł: 

nom napisał(a):
Ale to samo trzeba rozebrać, więc po co dwa razy zaglądać jak można za jednym zamachem wymienić jedno i drugie.

Pompa w twoim s-ku jest osobno.

Autor:  mss [ 11.06.2009, 22:01 ]
Tytuł: 

tomek-u napisał(a):
W MPI nie przeskakuje ale wyciera obudowę.

bullshit...

Autor:  tomek-u [ 12.06.2009, 07:44 ]
Tytuł: 

mss napisał(a):
bullshit...

Po 1-sze pisz po polsku.
A po 2-gie dlaczego bzdury?

Autor:  mss [ 13.06.2009, 09:26 ]
Tytuł: 

no, bo nie wyciera obudowy.
ostatnio przestawilem w htp rozrzad gdy popchnalem samochod do tylu na 3 biegu.
oczywiscie przestawilem o drugi zab, o jeden juz byl przestawiony przez wlasciciela.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/