Teraz jest 29.03.2024, 03:35



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F2] [R] Montaż halogenów 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.07.2011, 07:32
Lokalizacja: Otwock
Posty: 13
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Roomster Style
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post [F2] [R] Montaż halogenów
Witam


Graty zebrane, ciepło za oknem, więc zabrałem się za montaż halogenów. W cztery godziny założyłem halogeny, od podstaw zrobiłem wiązki, założyłem bezpiecznik, przekaźniki wszytko przetestowałem.





Poniżej krótki opis instalacji, może Komuś się przyda.



Do założenia halogenów niezbędne będą

    Halogeny (ja wybrałem okrągłe) .
    Kratki (do okrągłych halogenów).
    Przekaźnik samochodowy 12V 30A.
    Gniazdo bezpiecznika samochodowego na przewodzie i bezpiecznik 15A.
    ObrazekObrazek
    Przewody elektryczne samochodowe po 4 metry w kolorach czarny i czerwony.
    Wsówki / Konektory samochodowe 12V (męskie i damskie po 15 szt, miedziane).
    ObrazekObrazek
    Wsówki / Konektory głośnikowe (damskie małe jak do głośników samochodowych).
    Obrazek
    Styki „oczko na śrubę” i nakrętki „dziesiątki”. 4 szt.
    Obrazek
    Taśma izolująca czarna, czerwona, koszulki termokurczliwe (na konektory) czerwone i czarne.
    Obrazek
    „Rurka” na przewody.
    Zapalniczka.
    Opaski zaciskowe (małe).

Koszt całości to max 210 zł.

Narzędzia

    Śrubokręty, Kombinerki, Szczypce płaskie, Szczypce tnące boczne, Lutownica (30-50W), Cyna, Kalafonia, Pistolet z klejem na gorąco, Kartka, Ołówek, Metrówka

Zasady

    Styki dodatnie – przewody, izolacje, koszulki termokurczliwe w kolorze czerwonym
    Styki ujemne (masa) – przewody, izolacje, koszulki termokurczliwe w kolorze czarnym
    Wszystkie styki zagniatamy i lutujemy a następnie zakładamy koszulki termokurczliwe.
    Wszystkie przewody idące „parami” okręcamy czarną izolacja lub zakładamy specjalną czarną rurkę i podwieszamy za pomocą opasek wykorzystując otwory techniczne.

Zaczynamy

    Jako pierwszą czynność proponuje rozpisać połączenie przewodów do przekaźnika.
    Ja zastosowałem zwykły przekaźnik 12V 30A ze złączami:

    85 – tym przewodem sterujemy włączenie świateł, przewód od tego styku prowadzimy do kabiny, szeregowo podłączmy włącznik a następnie plus z bezpiecznika od świateł postojowych. (takie rozwiązanie uchroni nas od pozostawienia włączonych halogenów)
    86 – masa (karoseria lub minus akumulatora)
    87 - poprzez bezpiecznik 15A podłączmy „plus” najlepiej prosto z akumulatora.
    30 – tu podłączmy równolegle „plusy” halogenów, natomiast „ minusy” do masy (karoseria lub minus akumulatora)
Obrazek


Następnie należy zastanowić się gdzie chcemy umieścić przekaźnik oraz bezpiecznik, ja wybrałem miejsce pomiędzy obudową filtru powietrza a akumulatorem.

Po umiejscowieniu przekaźnika docinamy przewody do styków 86 czarny i 87 czerwony.
Na docięte przewody od strony przekaźnika zakładamy damskie konektory.

Na drugi koniec przewodu 86 lutujemy styk „oczko na śrubę” i przykręcamy na ujemny biegun akumulatora (na klemie mamy śruby na które zakładamy oczko i nakręcamy nakrętkę)

Przewód 87 rozcinamy, zakładamy na nim gniazdo bezpiecznika, a na końcu przewodu za bezpiecznikiem lutujemy „oczko na śrubę” i przykręcamy na dodatni biegun akumulatora (na klemie mamy śruby na które zakładamy oczko i nakręcamy nakrętkę)

Do styku 85 docinamy przewód o długości około 1,5m (czerwony) na którego jeden z końców zakładamy damski konektor i izolujemy go, a drugi z koniec przeciągamy do wnętrza kabiny.


Do styku 30 podłączmy plusy halogenów ale o tym później.




Halogeny.

W każdym z halogenów mamy po dwa wyjścia, i jeśli nie dysponujemy oryginalna wiązką i wtykami to proponuję uciąć po dwa czarne i dwa czerwone przewody o długości 15 cm. Na każdy z przewodów zakładamy konektory „głośnikowe” z jednej strony natomiast z drugiej na przewody czerwone konektory męskie a czarne żeńskie.

Do każdego z halogenów na styki zakładamy po jednym przewodzie czerwonym i czarnym, oczywiście konektorami głośnikowymi.

Całość zalewamy klejem na gorąco i czekamy aż wystygnie (warto za pomocą prostownika przed zastygnięciem kleju sprawdzić czy jest przepływ prądu a w razie jego braku należy śrubokrętem docisnąć konektory).

Teraz docinamy czarny przewód o długości około 2m. Na jeden z końcy zakładamy konektor męski następnie w odległości 1,5 m zakładamy drugi męski konektor (odcinamy kawałek izolacji i bez przecinania kabla zakładamy konektor) a na drugim końcu zakładamy oczko. Konektory męskie wpinamy do „minusów” halogenów a oczko na „minus” akumulatora lub do masy.

Podobnie postępujemy z przewodem plusowym. Czyli 2m przewodu czerwonego i zakładamy trzy konektory żeńskie, pierwszy i drugi to plusy do halogenów zaś trzeci to styk 30 przekaźnika


Zasada działania.

Podając plus na styk 85 (proponuje plus poprzez włącznik z bezpiecznika świateł postojowych) zamykamy obwód przekaźnika, który poprzez bezpiecznik zamyka obwód halogenów.


Tak było

Obrazek

Tak jest

Obrazek

i tak :)

Obrazek

A tak pod maską.

Obrazek




edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Halogeny

_________________
Silnik: 1.4TDI BNV 80KM MY08
Auto: Roomster, Style
Moc/Moment: 105KM @260Nm


13.07.2011, 09:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL