FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Wymiana zegarów sprzed liftu na wersję po - zbiór informacji http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=16964 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mat [ 22.11.2012, 14:09 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów sprzed liftu na wersję po - zbiór informacji |
Jak zapewne większość wie, zaatakowałem ostatnio temat zegarów. Zadziałały, więc mogę zebrać dla potomnych informacje do kupy. Potrzebne: - Zegary właściwe dla wersji silnikowej - pływak do zbiornika paliwa o numerze 647 (info jeszcze nie potwierdzone, jeszcze nie zmieniłem) Jeśli dokładamy od razu MFA: - Manetka - piny do zielonej wtyczki T32a przy zegarach - kabelki - piny do kostki przy manetce (takie same jak np. w kostce ISO od radia) - czujnik temperatury - blaszka mocująca czujnik temperatury (do dostania w ASO za 3,50 zł) 1. Sam demontaż zegarów jest gdzieś na forum opisany. Ściągamy osłonę, odkręcamy dwa Torxy T20, potem podnosimy trochę daszek, w miejsca zaczepów wsuwamy np. kartę płatniczą, albo coś w ten deseń. Wtedy zegary ładnie wychodzą. 2. Konieczne jest posiadanie od nowych zegarów PINu potrzebnego do zakodowania starych kluczyków. Mi robili to specjaliści, płaciłem w okolicach Warszawy 200 zł za całą operację z zakodowaniem kluczyków. 3. Wymiana pływaka również nie jest trudna. Odkręcamy nakrętkę z pompy, wyciągamy przewody paliwowe (uwaga na niebieskie zatrzaski, najpierw należy je delikatnie odgiąć, wtedy przewody ładnie schodzą). Pocieknie nam paliwo, więc dobrze jest zaopatrzyć się w jakieś szmatki czy coś, żeby nam się nie pochlapało. Oczywiście fajków podczas operacji nie palimy. 4. Sam pływak trzyma się obudowy na zatrzaskach, delikatnie podważamy i schodzi. Przewodów nie tniemy, tylko wyciągamy delikatnie wsuwki pomagając sobie np. igłą. Wyjmujemy pływak, wstawiamy nowy i składamy. UWAGA. Nie załatwi sprawy zamiana kabelków miejscami. Sprawdziłem. Tylko wymiana pływaka. 5. Z włożeniem z powrotem pompy może być kłopot z powodu uszczelki. Najpierw układamy ją w otworze, a dopiero potem wciskamy pompę. Tak jest prościej. Możemy sobie jakimś śliskim specyfikiem pomóc, aczkolwiek ja tego nie robiłem i podaje. Jeśli dokładamy kompa: 6. Musimy ściągnąć kierownicę. W kwestii odpinania poduszki, legenda głosi, że należy odłączyć na ok. 15 min akumulator. Ja na początku też tak robiłem, ale raz spróbowałem bez i można. Warunkiem jest wyłączony zapłon. Można tak robić, nie je^nie. 7. Kluczem Spline odkręcamy kierownicę, potem odkręcamy osłonę: 4 śrubki na krzyżakowy śrubokręt, tylko musi być mały i długi, od dołu trzeba go głęboko włożyć. Dwie śrubki są patrząc na wprost, dwie wspomniane od dołu. 8. Odpinamy manetki wkładamy nową. 9. Do wtyczki T6a wpinamy 4 przewody w takiej kolejności: pin 1 do pinu 11 w T32a (zielona przy zegarach) pin 2 do pinu 12 w T32a (zielona przy zegarach) pin 4 do pinu 27 w T32a (zielona przy zegarach) pin 3 do masy 10. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Schematy mówią, że należy puścić jeszcze dwa przewody z kompa do zegarów, ale w moim przypadku (do tej pory nie wiem, dlaczego) nie było to konieczne. Komp działa. 11. Czujnik temperatury zewnętrznej podpinamy tak: - brązowy przewód gdzieś do masy - niebiesko-biały (chyba) do PINu 31 w T32a Na koniec pozostaje nam jeszcze ustawienie prawidłowego przebiegu (chyba, że ktoś nie chce). I tu uwaga starsze VAGTacho nie łączy się z nowymi zegarami. Prawdopodobnie najprościej jest udać się to speców z tej dziedziny. Oczywiście, jeśli zdarzy nam się włączyć zapłon bez podpiętych zegarów albo poduszki, wywali błąd. Należy skasować najprostszym VAGiem. Jest jeszcze kwestia zakodowania MFA w kompie. Teoretycznie powinno się to zrobić, ale u mnie się nie daje, nie wiem czemu. Tak samo nie mogę w tej chwili poprawić wskazań kompa zgodnie z informacjami na forum. Być może przez wspomniane dwa kabelki z kompa. Ale tego nie jestem pewien, bo mam gównianego VAGa, który raz się łączy, a raz nie. To chyba tyle. edit: rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |