Teraz jest 29.03.2024, 00:50



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1/F2] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego- system Lucas 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09
Lokalizacja: SJ
Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego- system Lucas
Regenerację przedstawię na przykładzie zacisku do tarczy 256mm, wszystko wygląda identycznie dla tarczy 232mm

Potrzebujemy:
- zestaw regeneracyjny, musimy znać średnicę tłoczka

Obrazek

Obrazek

- szczypce do segerów, są do kupienia, ale możemy zrobić samodzielnie

Obrazek

- smar do zacisków hamulcowych np ATE tudzież innej firmy, możemy składać także smarując uszczelnienia płynem hamulcowym

Obrazek

Zaciski i jarzma

Obrazek

Naciskając dźwignie ręcznego tłoczek wysunie się z korpusu

Obrazek

Wyciągamy osłonę przeciwpyłową i oring uszczelniający tłoczek- mamy taki widok

Obrazek

Tłoczki- u mnie różne bo zaciski "żenione" ale nie ma to znaczenia

Obrazek

Wewnątrz tłoczka jest seger (może być także sprężyna) którego wyciągamy szczypcami

Obrazek

Otrzymujemy takie elementy

Obrazek

Obrazek

Wymieniamy pierwszą uszczelkę pamiętając o nawilżeniu smarem

Obrazek

Składamy tłoczek w odwrotnej kolejności


Na dnie zacisku jest kolejny seger

Obrazek

Zanim go wyciągniemy odkręcamy z tylnej części zacisku ogranicznik i dzwignię od ręcznego, możemy od razu wyciągnąć uszczelnienie które jest pod dźwignia. Po demontażu segera i wyciągnięciu mechanizmu od ręcznego otrzymujemy takie elementy

Obrazek

Obrazek

Na dnie jest oring, tutaj zdemontowany, jest w miejscu tego złotego gniazda. Widac także bolec (ta czarna kropka), w mechanizmie jest otwór i musimy tak wkładać aby weszło jedno w drugie. Inaczej tego nie poskładamy.

Obrazek

Czyścimy wszystko, wymieniamy uszczelki i składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o smarowaniu oringów.
Tłoczek wkręcamy do zacisku zgodnie z ruchem wskazówek zegara, można do tego użyć szczypców o zaokrąglonych końcówkach, które wkładamy w otwory i kręcimy.

Obrazek

Jeśli mamy ochotę to zaciski czyścimy i malujemy, na koniec zakładamy ogranicznik, dzwignię, sprężynę.

Obrazek

Zostały nam jarzma. Wyciągamy prowadzenia zacisków, czyścimy ze starego smaru, nakładamy nowy- nie za dużo i wymieniamy gumki.

Obrazek

Obrazek

Zaciski gotowe

Obrazek


Niżej 3 podpisani użytkownicy dziękują kupusso za ten post:
Andy25, nommo, weuek
14.09.2014, 16:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL