Teraz jest 29.03.2024, 11:05



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Wymiana kierownicy F2 przed liftem na kierownicę po lifcie 
Autor Wiadomość
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Wymiana kierownicy F2 przed liftem na kierownicę po lifcie
UWAGA: WSZELKIE PRACE WYKONUJESZ NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ , PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO PRAC ODŁĄCZ AKUMULATOR I ODCZEKAJ 15-25 MINUT ZANIM ZACZNIESZ PRACE.


Niedawno wpadła mi okazja kupienia nowej kierownicy od Octavia II po lifcie.
Oczywiście zrodziły się pytania:
1 - czy kierownica będzie pasowała ????
2 - co z poduszką czy muszę ją wymieniać ????

Ad 1

Zadałem pytanie sprzedawcy jaką średnicę otworu posiada dana kierownica ( 26 mm ) zmierzyłem trzpień u siebie w samochodzie oraz otwór w starej kierownicy i okazało się że nie ma problemu będzie pasowało jak ulał :) :hurra:
Więc już jeden problem miałem z głowy :mrgreen: teraz drugi punkt i tu zaczęła się nerwówka , czy jest możliwe że poduszki są takie same , przecież z zewnątrz wyglądają inaczej.
Postaram się szybko wszystko wyjaśnić .


Ad 2
No właśnie na poniższych zdjęciach widać że z zewnątrz zaślepki airbag znacznie się różnią

Stara zaślepka Fabia II przed liftem oraz niektóre fabia I

Obrazek


nowa zaślepka Fabia II po lifcie

Obrazek


Tak na szybko nie trzeba wymieniać poduszki wystarczy wymienić zaślepkę , poniżej zrelacjonuje jak można to wykonać w warunkach domowych :)

Ciekawostka- dzięki Allenowi wiemy że : poduszka z nową zaślepką pasuje zarówno do kierownicy po liftingowej 4- ramiennej jaki 3-ramiennej , RS i Monte Carlo





Do wymiany kierki potrzebujemy kilku rzeczy .
- klucz spline 12-stka
- śrubokręt płaski nie za duży do zdjęcia zaczepów poduszki
- lusterko , dzięki niemu zobaczymy gdzie znajdują się zaczepy poduszki
- klucz nasadkowy 10-tka do zdjęcia klem z akumulatora
- nasadka 16-tka do odkręcenia śrub poduszki ( Airbag )

Nie będę opisywał jak zdjąć poduszkę ponieważ jest wszystko opisane w fotostory kolegi koleś link poniżej :
viewtopic.php?f=25&t=14603

1) Odkręcamy klemy
2) Czekamy około 15-25 minut i zabieramy się do roboty
3) Zdejmujemy Airbag - dzięki koledze koleś wiemy jak to zrobić
viewtopic.php?f=25&t=14603
4) Następnie odkręcamy śrubę zabezpieczającą kierownicę , aby to zrobić używamy klucza spline 12 i trzymając jedną ręką kierownicę drugą odkręcamy , najlepiej jakby ktoś nam pomógł i trzymał kierownicę podczas odkręcania.
UWAGA: nie próbujcie odkręcać kierownicy na blokadzie kierownicy grozi to złamaniem blokady

5) Po odkręceniu śruby zabezpieczającej kierkę ,na trzpieniu kolumny kierownicy zaznaczamy ( śrubokrętem , markerem ) linię która ma pokrywać się z wyżłobioną linią na kierownicy , dzięki temu zabiegowi mamy pewność że nowa kierownica będzie w identycznej pozycji co stara :) zaznaczyłem to kolorem czerwonym.

Obrazek


6) Demontujemy kierownicę i bierzemy się za poduchę sposób rozbiórki jak już wcześniej pisałem mamy na forum dzięki uprzejmości kolegi koleś
viewtopic.php?f=25&t=14603

7) Jak widać na poniższych zdjęciach zaślepki poduszki niczym się nie różnią w tych samych miejscach mają mocowania , a miejsce na poduszkę jest identyczne.


na dole nowa zaślepka na górze stara zaślepka z boku ( to białe ) poduszka airbag

Obrazek


nowa zaślepka , delikatnie wkładamy airbag do nowej zaślepki

Obrazek



stara zaślepka , z airbag-iem

Obrazek


nowa zaślepka z zamontowanym airbag-iem

Obrazek


Obrazek


8 ) Po wymianie zawartości starej zaślepki na nową skręcamy wszystko zgodnie z manualem naszego kolegi koleś , następnie przykręcamy kierownicę i zakładamy poduszkę powietrzną.

9) Na koniec podłączamy akumulator i cieszymy się nowym nabytkiem


Obrazek

Obrazek


W Warszawie mogę pomóc w wymianie kierownicy jak i wymianie samej zaślepki na taką z chromowanym uśmiechem

Pozdrawiam
venomk


Niżej 2 podpisani użytkownicy dziękują venomk za ten post:
Gość, quintusawen
12.01.2012, 19:34
Zobacz profil Album osobisty
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana kierownicy F2 przed liftem na kierownicę po lifc
MatCar17 napisał(a):
A co z poduchą z F1 przed liftem? Też pasuje?

Bo mod :censored:*y...


Z tego co patrzyłem jest inna poducha , ma inne mocowania więc nie damy rady :( , w F1 przed liftem trzeba będzie wymienić poduchę , niestety poduchy po lifcie są dość drogie.
Pozdr.
venomk


12.01.2012, 23:01
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL