Teraz jest 03.10.2022, 22:50



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
[F1] [Manual] Czyszczenie przepustnicy & wymiana filtra powie 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 09:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post [Manual] Czyszczenie przepustnicy & wymiana filtra powie
By me & ArielCPU
zdjęcia i opis na podstawie 1.4 16V

Potrzebne nam będzie:
a) imbusy
b) szmatka
c) rozcienczalnik/benzyna ekstrakcyjna itp.
d) pędzel o szerokosci max 2,5-3cm
e) kombinerki
d) srubokręt krzyżakowy
e) nóż
f) wiadro lub inny pojemnik
g) opcjonalnie komputer w celu adaptacji (jeśli odłączysz kostkę od przepustnicy pkt 2) Szczegóły TUTAJ

1. zdejmuje sie plastikowa osłone silnika, ( trzyma sie na 4 bolcach-zaznaczone na czerwono, przpustnicy i rury od ciepłego powietrza - osłona jest na wcisk)
1a dla wygody odłącza się gumowy węzyk z prawej strony (jest tylko wcisnięty)

Obrazek

2. teraz odłączyc kostke od przepustnicy (wczejsniej mozna odlaczyc aku - my tak zrobilismy)
2a.odkrecic 4 sruby na imbusa (zaznaczone na czerwono)

Obrazek


3. masz w dłoni przepustnice i rozpuszczalnikiem/benzyna ekstrakcyjna:
3a) nad wiaderkiem lejemy po łopatce i po ściankach (od góry i od dołu), brud zmywać najlepiej pędzlem o szerokosci 2-3cm, mozna otworzyc lopatke (ciezko chodzi) aby wejść w każde miejsce (myjemy te powierzchnie, które zaznaczone są czerwonymi gwiazdkami)

Obrazek

3b) myjemy tez powierzchnię gdzie styka się uszczelka przepustnicy
3c) w samochodzie delikatnie zdejmujemy aluminiową uszczelkę (wcisnieta na 2 bolcach)
myjemy ją z dwóch stron dokładnie, podobnie jak częsc silnika na ktorej lezy owa uszczelka
Kombinerkami ścisnąłem uszczelkę w miescach gdzie są dziury na bolce trzymające tą uszczelkę aby solidnie dociskała.

Składanie:

-wsadzasz uszczelkę,
-nakładasz przepustnicę,
-skręcasz śruby,
-wciskasz kostkę od przepustnicy,
-zakładasz plastikowa oslone silnika i weżyk z boku,
- klemy w aku...
... i czas na adaptację przepustnicy.


Przy tym zabiegu warto dobrać się do filtra powietrza, który jest zamontowany w plastikowej osłonie silnika. Jego cena to od 25zł do 75zł az do prawie 200zł (odpowiednio zamiennik, oryginalny, sportowy)
W tym celu grzechotką z krzyżakiem (gorzej srubokrętem) odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono:

Obrazek

Wykręcają się ciężko dlatego nie wykręcaj ich do końca wystarczy tyle zeby puściły gwint
I oto mamy brudny filtr:

Obrazek

Od biedy można go potraktować odkurzaczem lub po prostu wstawić nowy.


Po tych zabiegach samochód zaczął "jeździć" ;)

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


Ostatnio edytowano 14.04.2007, 15:33 przez Yogi, łącznie edytowano 2 razy



04.02.2007, 23:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 08:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post [MANUAL - rozszerzenie] -Czyszczenie przepustnicy 1.4 8V
Jako, że manuale są zamknięte do edycji, a ostatnio udało mi się przeprowadzić foto z czyszczenia to postanowiłem to wrzucić. Może komuś się przyda.

Fotki są na moim serwerze więc powinny długo tam mieszkać;)

Po zdjęciu osłony silnika ( klucz nasadowy 10mm):

Ściągamy zaznaczoną opaskę oraz gumowego węża.

1.
Obrazek

Duży czarny plastik schodzi bez problemu. Naszym oczom ukazuje się poniższy widok.
Ściągamy wężyki (schodzą bez narzędzi - można odhaczyć śrubokręcikiem opaskę) oraz wykręcamy 4 śruby (klucz Torx T30). Kostka elektryczna odpinana jak każda inna w Fabii. Warto mieć wyłączony zapłon;) - darujemy sobie wtedy błędy w kompie.

2.
Obrazek

3.
Obrazek

Oto "brudaska" w całej okazałości - na zdjęciu nie widać za bardzo, ale szczeliny od dostarczania powietrza na biegu jałowym są zasłonięte syfem w ok 95% (po przebiegu 42kkm).

4.
Obrazek

Widok po zdjęciu przepustnicy - nie wiem czy trzeba ale wymyłem wnętrze tego kanału ile dostałem pędzelkiem moczonym w benzynie ekstrakcyjnej.

5.
Obrazek

Następnie dokładnie wymyłem "ofiarę" w każdej szczelince. Aby ułatwić dostęp to odchyliłem przesłonę i włożyłem rączke drewnianą od drugiego pędzelka. Przesłona chodzi dosyć opornie więc nie bójcie się mocniej nacisnąć. Dokładnie wyczyśćcie jej krawędzie.

Po 5 minutkach mycia urządzenie wyglądało tak:) :

6.
Obrazek

7.
Obrazek

Na końcu montujemy wszystko. Teraz widoczne śruby i opaska.

8.
Obrazek

Odpalamy silnik aby przepalić resztki ekstrakcyjnej i aby nagrzać silnik do ok 80st.C.
Po podłączeniu VAG'a pokazało mi, że ADP O.K. (zaadaptowana), ale dla pewności przeprowadziłem adaptację jeszcze raz (manual w odpowiednim dziale).


Mission Complete.

Obroty jałowego wróciły do normy. Przy tej czynności warto wymienić filtr powietrza.
Auto dostaje duuży odech;)

W razie obaw piszcie.


edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Czyszczenie przepustnicy


23.04.2008, 09:14
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL