FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] [Manual] Czyszczenie przepustnicy & wymiana filtra powie http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=3345 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Yogi [ 04.02.2007, 22:21 ] |
Tytuł: | [Manual] Czyszczenie przepustnicy & wymiana filtra powie |
By me & ArielCPU zdjęcia i opis na podstawie 1.4 16V Potrzebne nam będzie: a) imbusy b) szmatka c) rozcienczalnik/benzyna ekstrakcyjna itp. d) pędzel o szerokosci max 2,5-3cm e) kombinerki d) srubokręt krzyżakowy e) nóż f) wiadro lub inny pojemnik g) opcjonalnie komputer w celu adaptacji (jeśli odłączysz kostkę od przepustnicy pkt 2) Szczegóły TUTAJ 1. zdejmuje sie plastikowa osłone silnika, ( trzyma sie na 4 bolcach-zaznaczone na czerwono, przpustnicy i rury od ciepłego powietrza - osłona jest na wcisk) 1a dla wygody odłącza się gumowy węzyk z prawej strony (jest tylko wcisnięty) 2. teraz odłączyc kostke od przepustnicy (wczejsniej mozna odlaczyc aku - my tak zrobilismy) 2a.odkrecic 4 sruby na imbusa (zaznaczone na czerwono) 3. masz w dłoni przepustnice i rozpuszczalnikiem/benzyna ekstrakcyjna: 3a) nad wiaderkiem lejemy po łopatce i po ściankach (od góry i od dołu), brud zmywać najlepiej pędzlem o szerokosci 2-3cm, mozna otworzyc lopatke (ciezko chodzi) aby wejść w każde miejsce (myjemy te powierzchnie, które zaznaczone są czerwonymi gwiazdkami) 3b) myjemy tez powierzchnię gdzie styka się uszczelka przepustnicy 3c) w samochodzie delikatnie zdejmujemy aluminiową uszczelkę (wcisnieta na 2 bolcach) myjemy ją z dwóch stron dokładnie, podobnie jak częsc silnika na ktorej lezy owa uszczelka Kombinerkami ścisnąłem uszczelkę w miescach gdzie są dziury na bolce trzymające tą uszczelkę aby solidnie dociskała. Składanie: -wsadzasz uszczelkę, -nakładasz przepustnicę, -skręcasz śruby, -wciskasz kostkę od przepustnicy, -zakładasz plastikowa oslone silnika i weżyk z boku, - klemy w aku... ... i czas na adaptację przepustnicy. Przy tym zabiegu warto dobrać się do filtra powietrza, który jest zamontowany w plastikowej osłonie silnika. Jego cena to od 25zł do 75zł az do prawie 200zł (odpowiednio zamiennik, oryginalny, sportowy) W tym celu grzechotką z krzyżakiem (gorzej srubokrętem) odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono: Wykręcają się ciężko dlatego nie wykręcaj ich do końca wystarczy tyle zeby puściły gwint I oto mamy brudny filtr: Od biedy można go potraktować odkurzaczem lub po prostu wstawić nowy. Po tych zabiegach samochód zaczął "jeździć" |
Autor: | bzyq81 [ 23.04.2008, 08:14 ] |
Tytuł: | [MANUAL - rozszerzenie] -Czyszczenie przepustnicy 1.4 8V |
Jako, że manuale są zamknięte do edycji, a ostatnio udało mi się przeprowadzić foto z czyszczenia to postanowiłem to wrzucić. Może komuś się przyda. Fotki są na moim serwerze więc powinny długo tam mieszkać;) Po zdjęciu osłony silnika ( klucz nasadowy 10mm): Ściągamy zaznaczoną opaskę oraz gumowego węża. 1. Duży czarny plastik schodzi bez problemu. Naszym oczom ukazuje się poniższy widok. Ściągamy wężyki (schodzą bez narzędzi - można odhaczyć śrubokręcikiem opaskę) oraz wykręcamy 4 śruby (klucz Torx T30). Kostka elektryczna odpinana jak każda inna w Fabii. Warto mieć wyłączony zapłon;) - darujemy sobie wtedy błędy w kompie. 2. 3. Oto "brudaska" w całej okazałości - na zdjęciu nie widać za bardzo, ale szczeliny od dostarczania powietrza na biegu jałowym są zasłonięte syfem w ok 95% (po przebiegu 42kkm). 4. Widok po zdjęciu przepustnicy - nie wiem czy trzeba ale wymyłem wnętrze tego kanału ile dostałem pędzelkiem moczonym w benzynie ekstrakcyjnej. 5. Następnie dokładnie wymyłem "ofiarę" w każdej szczelince. Aby ułatwić dostęp to odchyliłem przesłonę i włożyłem rączke drewnianą od drugiego pędzelka. Przesłona chodzi dosyć opornie więc nie bójcie się mocniej nacisnąć. Dokładnie wyczyśćcie jej krawędzie. Po 5 minutkach mycia urządzenie wyglądało tak:) : 6. 7. Na końcu montujemy wszystko. Teraz widoczne śruby i opaska. 8. Odpalamy silnik aby przepalić resztki ekstrakcyjnej i aby nagrzać silnik do ok 80st.C. Po podłączeniu VAG'a pokazało mi, że ADP O.K. (zaadaptowana), ale dla pewności przeprowadziłem adaptację jeszcze raz (manual w odpowiednim dziale). Mission Complete. Obroty jałowego wróciły do normy. Przy tej czynności warto wymienić filtr powietrza. Auto dostaje duuży odech;) W razie obaw piszcie. edit: rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Czyszczenie przepustnicy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |