FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Demontaż tunelu środkowego, gałki zmiany biegów http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=9649 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | venomk [ 16.12.2009, 16:34 ] |
Tytuł: | [F2] Demontaż tunelu środkowego, gałki zmiany biegów |
Dziś będziemy demontować tunel środkowy , gałkę zmiany biegów a także rękaw ręcznego ( plastikowy ) Narzędzia potrzebne do demontażu - zestaw kluczy TORX - śrubokręt płaski ( nie za szeroki ) ewentualnie plastik do podważenia okrągłej zaślepki przy gałce zmiany biegów i ręcznym. - klucz nastawny ( ewentualnie nie jestem pewien ale chyba klucz 20 lub 22 ) do odkręcenia gałki zmiany biegów No to do dzieła 1) Tam gdzie jest miejsce na kubeczki , pod gumową podkładką znajdują się dwie śrubki , pokazane na zdjęciach poniżej.Musimy je odkręcić kluczem Torx 2) Po odkręceniu śrubek zabieramy się za gałkę zmiany biegów , podważamy delikatnie śrubokrętem w kilku miejscach tak aby wychodziła w miarę równo ( z wyczuciem żeby nie uszkodzić ) ramkę okalającą mieszek.Jeżeli udało nam się ją zdemontować to super i podnosimy ją do góry tak aby dostać się do plastikowego uchwytu gałki , zakładamy na niego klucz i przekręcamy tak jak na zdjęciach poniżej Jeżeli nie wyjdzie poprzez podważenie można spróbować później jak zdemontujemy ręczny i odkręcimy śrubę na końcu tunelu , wtedy można trochę unieść tunel i włożyć od spodu rękę , będzie można wypchnąć ramkę.Uwaga, nie odkręcać przez mieszek plastikowego zabezpieczenia można podrzeć skórę. 3) Pozbyliśmy się gałki i dzięki temu mamy dostęp do kostek elektrycznych ( przycisk centralnego zamka a w niektórych modelach ogrzewanie siedzeń ) odpinamy wszystkie kostki , żeby nie urwać ich przy zdejmowaniu tunelu 4) Bierzemy się za demontaż ręcznego , zaciągnąć ręczny jak najmocniej , od spodu jest plastikowy ząbek który trzeba podważyć śrubokrętem i trzymając tak drugą ręką pociągnąć do góry ( śrubokręt musi cały czas być pod ząbkiem ) I teraz razem z śrubokrętem pociągnąć do góry 5) Teraz demontujemy zaślepkę przy ręcznym , dzięki temu zabiegowi później będzie można zdjąć tunel przez ten otwór przejdzie nam ręczny. 6) Pozostaję nam tylko śruba na samym końcu tunelu tam gdzie jest miejsce na kubek lub popielniczkę , analogicznie jak z przodu śruba kryje się pod gumową podkładką. 7) Po odkręceniu unosimy cały tunel do góry teraz mamy dostęp do gniazda zapalniczki , odpinamy kostkę UWAGA ( pamiętajcie o odpięciu wszystkich kostek żeby nie urwać kabli ) , z przodu od strony kierowcy przy pedałach tunel trzyma się na rzepach , podobnie jest od strony pasażera trzeba je odpiąć i podnosząc do góry wyjąć środkowy tunel.W niektórych modelach jest podłokietnik trzeba go odkręcić , ( zdjąć pionową obudowę plastikową i odkręcić jedną śrubę chyba na klucz 14 lub 13 , zdejmujemy górną część i możemy unieść tunel. Ja miałem zdemontowany środkowy panel ( ten z radiem opisany poprzednio , ale bez demontażu tego panelu też można zdemontować tunel środkowy) W razie czego podaję link do : Demontaż panelu środkowego http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 880#102880 To na tyle miłej pracy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |