FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Naprawa regulacji temperatury http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=9755 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sebasuperb [ 11.01.2010, 12:42 ] |
Tytuł: | Naprawa regulacji temperatury |
mar04 napisał(a): W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i Piter!!!. Oto przepis na sukces 1. Demontaż radia fabrycznego - najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005) następnie odpinamy kostki i antenę. 2. Lewa konsola z wyłącznikiem świateł (6 wkrętów + wyłącznik) ..odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje.. 3. Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy. 4. Usuwamy tunel środkowy (odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy. 5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie należy zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2 przykręconych od spodu do sterownika nawiewów. 6. Odkręcmy zegary - 2 wkręty i 2 wtyczki Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą.. i wyjąłem budziki.. 7. Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi (jeden wkręt). 8. Demontujemy wspornik lewy (podrapałem się jak ...) ..odpinamy kable od wspornika (w trzech miejscach: w dwóch widocznych na zdjęciu poniżej i w jednym trochę wyżej pod deską) Odkręcamy nieszczęsne śruby (4szt) i wkręty (4szt): Dwie śruby tu: Wkręty: 1 szt. 2 szt. 1 szt. (ten nie odkręcony) Dwie - dolna wspornika deski i góra (ta przy budzikach): 9. Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni: ..odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli. Odpinamy zaczep nastawnika - z prawej strony.. i mamy go na stole. 10. Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski): Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu. Uwaga po zapodaniu preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut (w tym czasie są rozkładane tlenki i siarczki), a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru (zakres 0-4,8 kΩ). 11. Nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajnym położeniu zębatki - dla zimnego powietrza jak na foto: Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika. 12. Montaż nastawnika: Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się.. ..(jeśli się nie uda to demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce, by sprawdzić działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01). Po przeprowadzeniu nastaw - wynik 0-0. - wszystko gra. 13. Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC, żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku. Wszystko OK! Podrawiam mar04 sebasuperb napisał(a): słowa podziękowania kierujemy do kolegów mar04, wa_ja i Piter!!! za chęć dzielenia się pomocą z innymi i za wkład w powstały manual |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |