FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Filtr stożkowy - pyt. o średnicę montażową 1.4/68 http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=1777 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | rybeusz [ 06.05.2006, 23:37 ] |
Tytuł: | Filtr stożkowy - pyt. o średnicę montażową 1.4/68 |
Użyłem szukajki, googla, dzwoniłem do Radia Maryja i nic ...może wy wiecie filtr stożkowy o jakiej średnicy montażowej będzie pasował do fabii 1.4/68? (BTW...czy kolektor dolotowy w 1.4/60 i 1.4/68 jest taki sam?) Wiem, że kilka osób takowe filtry posiadało w autach, może pamiętacie co podpasiło do waszych modeli...Przejrzałem strony producentów i ogólnie żaden nie ma chyba zestawów dedykowanych do tak małego silnika. Pozostają więc filtry uniwersalne, a tu pojawia się włąśnie problem ze średnicą...Jakby ktoś wiedział, będę wdzięczny za pomoc |
Autor: | MaciejFABIOZO [ 08.05.2006, 10:33 ] |
Tytuł: | |
Ja zamontowalem najtanszy filtr stozkowy jaki był za 50 zaszedlem i koles dał mi do silnika 1.4 bo mam taki sam silnik jak ty wiec zajdz powiedz ze chcesz filtr stoz do fabi 1.4 i odrazu se kup kolanko a moge powiedziec ze fajnie mruczyyyyyyyyyy |
Autor: | rybeusz [ 09.05.2006, 08:39 ] |
Tytuł: | |
Dzięki, nie pamiętasz może parametrów fitra? Tak po prostu powiedziałeś, że do silnika 1.4 i gość już wiedział co będzie pasowało? Poszukałem po sieci, zwykle średnica montażowa wynosi 60, 65, 70 lub 77 mm...Nie bardzo mam czas, żeby podskoczyć do sklepu, bo pracuje do wieczora, a soboty też mam zawalone. Wolałbym kupić w sieci, na allegro czy którymś z e-shopów (mniej zachodu z jeżdzeniem i można dostać dużo taniej, bo marże mają niższe), ale nie chciałbym też później odsyłać, bo wymiary będą złe.. |
Autor: | theghost [ 09.05.2006, 08:55 ] |
Tytuł: | |
Ja mialem standardowy filtr stożkowy KINGDRAGONA pasowal bez problemu. |
Autor: | Mr T. [ 11.07.2006, 20:02 ] |
Tytuł: | |
Rybeusz założyłeś już tego filtra? Ja się dowiadywałem, to do mojego podają średnicę 70mm. Ale rozmawiałem dziś z kolesiem, który ma dość spore doświadczenie w tuningu benzynek i mówił mi że ze stożkiem może być różnie - może podwyższać osiągi w górnym zakresie ale pogarszać w dolnym, może poprawiać tu i tu ale może i tu i tu pogarszać. Ważne też jest, czy zastosujesz dłuższy czy krótszy dolot. Ogólnie żeby być pewnym co to da, to trzeba kombinować i mierzyć, bo może wyjść jajko... Pewniejszym rozwiązaniem jest sportowa wkładka do tradycyjnej puszki filtra. To może dać mniejszy przyrost niż stożek, ale raczej pewniejsze jest że przyrost będzie i to w pełnym zakresie obrotów. I ja sobie coś takiego wstawię (K&N). |
Autor: | fresh60 [ 17.07.2006, 13:36 ] |
Tytuł: | |
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7 ----------------------------------------------------------------- fragment: Poprawny montaż to podstawa sukcesu. Montując filtr stożkowy należy pamiętać o odpowiednim jego umieszczeniu w komorze silnika. Jeżeli chcemy uzyskać jak najlepszy efekt, musimy wybrać jak najzimniejsze, czyli najbardziej oddalone i efektywnie przewietrzane miejsce. Po umieszczeniu filtra w docelowym miejscu jego pracy, warto wykonać osłony z cienkiej blachy aluminiowej bądź pleksi oddzielające go od rozgrzanego silnika i otaczającego go powietrza. W ten oto prosty sposób wyeliminujemy możliwość zasysania gorącego powietrza. Gdy ten etap będziemy mieć za sobą, drugim ważnym elementem jest doprowadzenie zimnego powietrza z zewnątrz. Najlepiej do tego celu użyć giętkich przewodów aluminiowych o dużej średnicy. Wykorzystując na przykład jeden z wlotów w zderzaku, umieszczamy przy nim wlot do „rury” i kształtując ja, doprowadzamy powietrze bezpośrednio do samego filtra. Tylko w ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał zawarty w stożkowym filtrze powietrza. Cała operacja jest to dość trudna w praktyce i czasochłonna, warto jednak poświęcić na to kilka bądź kilkanaście godzin pracy. Dzięki temu pozwolimy naszemu silnikowi na zaczerpnięcie głębokiego oddechu, który pozytywnie odbije się na jego osiągach. |
Autor: | rybeusz [ 17.07.2006, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Wszystko prawda fresh tylko, że: -w fabii 1.4/68 pod maską nie ma chyba efektywnie przewietrzanego miejsca. Wszędzie jest gorąco. IMHO byłoby lepiej gdyby akumulator w fabiach był w miejscu gdzie zamontowana jest puszka na filtr. -jestem dziwny i przy montażu stożka bardziej zależało mi na tym, aby LPG zachowywało się tak jak sobie to wyobrażałem, niż na dodatkowych koniach. Nie wykluczam, że oba aspekty mozna by było ze sobą połączyć, co tez próbuje nieśmiało robić obecnie -Nie bardzo wiem, jak odgrodzić stożek od silnika. Pewnie trzeba by trochę porzeźbić, gdzieś tę osłonę podczepić, a nie wiem czy dałbym sobie z tym radę, jestem raczej mało uzdolniony w tych kwestiach..Co do doprowadzenia zimnego powietrza własnie nad tym myślę. Mam plan doprowadzenia stożka przy pomocy rurek Samco lub podobnych po lewej stronie od akumulatora (w stronę atrapy przy chłodnicy) tylko, że tam też ten stożek musiałbym jakoś odgrodzić od silnika, a nie bardzo wiem jak sie do tego zabrać...Jakieś sugestie koledzy ? |
Autor: | fresh60 [ 17.07.2006, 14:33 ] |
Tytuł: | |
A może wykorzystać elatyczne rury metalowe (rozciągane) które służą do wentylacji (okapy kuchenne) i odprowadzania spalin z pieców c.o. Są dostępne rózne rozmiary - nawet stozek by się zmiescił. Ale to tylko sugestia , do doprowadzenia powietrza powinno byc OK, do zabudowy stożka - trzeba się zastanowić. pozdrawiam |
Autor: | Mr T. [ 17.07.2006, 17:00 ] |
Tytuł: | |
tak wygląda to w realu w pewnym seacie: power rura by Castorama ale efekty podobno daje całość wąta opisana jest T U ale nie wiem, czy nie trzeba się zalogować żeby to oblookać (ja tam akurat się rejestrowałem). |
Autor: | Yogi [ 17.07.2006, 17:27 ] |
Tytuł: | |
rybeusz napisał(a): Co do doprowadzenia zimnego powietrza własnie nad tym myślę co tu myslec.. wytrelebele lewy reflektor i ogień:mrgreen: |
Autor: | rybeusz [ 18.07.2006, 12:54 ] |
Tytuł: | |
Mr T. wygląda to to to...po prostu strasznie Yogi bez lewej lampy kierunkowskazy gorzej działają, więc sam nie wiem No chyba żeby skręcać tylko w prawą stroną |
Autor: | Oddi [ 27.07.2006, 22:35 ] |
Tytuł: | |
Oddziel stożek od silnika blachą aluminiową, specjalnie przygotowana blacha powinna jeszcze gdzieś leżeć u mnie w piwnicy po przygodach ze stożkiem w Fabii Anetki (więc jak coś odezwij się na gg). Stożek wypchinij maxymalnie w stronę kolumny McPhersona, za pomoca aluminiowych rurek i gumowych złączek (też mi to zostało jak byś był zainteresowany). Jak będe miał wolną chwilę to podeśle Ci fotki jak to wyglądało u Anetki w Fabce. Pozdrawiam |
Autor: | rybeusz [ 28.07.2006, 11:51 ] |
Tytuł: | |
Poszło na priva |
Autor: | boossu [ 28.07.2006, 12:54 ] |
Tytuł: | |
Oddi, wrzoc wszystko na forum ,zeby kolejni widzieli na przyszłosc |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |