FABIACLUB.PL http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1/F2] Usuwanie EGR http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=3455 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | woytek13 [ 20.02.2007, 09:54 ] |
Tytuł: | Usuwanie EGR |
Ostatnio zaczytałem się na forum Nissana i zobaczyłem temat o usuwanie EGR: LINK Domyślam się, że w Fabii też musi to ustrojstwo siedzieć, czyli też da się je usunąć ![]() Czy ktoś to już robił?? Zaraz wyskoczę do garażu zbadać teren i może jakieś fotki pyknę. Mam fotki, niestety zadnych dobrych wieści: ![]() TO jedyna rura która mogłaby być osłoną gla rurki EGR (ale raczej z pewnością chyba nie jest) ![]() ![]() Tu widać skąd i dokąd ona leci. ![]() A to mordercze 68KM w całej okazałości ![]() ![]() |
Autor: | 2New [ 20.02.2007, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Ten wąż (rura), którą pofotografowałeś to nie jest rurka od EGR'a bo leci z tego co widzę od wlotu powietrza jeszcze przed filtrem - nie wyobrażam sobie jak wyglądałby filtr przy takim obiegu spalin. EGR czyli recyrkulacja spalin to trochę coś innego - z reguły jest to połączenie między odpowietrzeniem skrzyni korbowej (zwane przez mechaniorów i fest szpeców odmą ![]() ![]() Istnienie tego połączenia ma za zadanie obniżenie ilości szkodliwych substancji w spalinach - dlatego część spalin powstająca w skrzyni korbowej jest wpuszczana do kolektora ssącego i dopalana. Z tego też powodu musimy co jakiś czas czyścić przepustnicę, ponieważ to właśnie tłuste opary z komory silnika ją zaklejają. Oczywiście zatkanie tego połączenia jest dobrym manewrem z punktu widzenia czystości mieszanki i ilości zawartego w niej tlenu - jeśli na dolocie nie będzie spalin, to do cylindrów będzie dostarczany większy ładunek tlenu, co poprawi spalanie i bardzo nieznacznie zwiększy moc (nie o kilka koni - to bzdury). Ale zatkanie tej rurki spowoduje wytwarzanie się ciśnienia w skrzyni korbowej i prawdę mówiąc nie znam skutków takiego zabiegu - nie wiem czy nie będzie to szkodliwe dla silnika. Najlepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie zawartości tego odpowietrzenia bezpośrednio do rury wydechowej, ale wtedy przy kontroli spalin przez policję lub stację diagnostyczną może być ciepło i dowodzik do zatrzymania. Jeżeli się mylę, to możecie mnie prostować ale dla jasności dodam, że pracowałem na hamowni silników SW680 (te co szły do Jelczy) i co nieco w tej materii widziałem i wiem ![]() ![]() |
Autor: | woytek13 [ 20.02.2007, 22:01 ] |
Tytuł: | |
Teraz trochę mojej teorii (po części błędnej, ale własnej). Po pierwsze EGR to nie jest to samo co ODMA ![]() Do tego żę ten wąż to nei jest EGR to sam już doszedłem na pomocą mojego palca ![]() ![]() Jak wyczytałem na ww stronie zawór ten ma na celu dopalanie spalin, a co się z tym wiąże zmniejszanie ilości szkodliwych substancji w owych spalinach (podobno głównie tlenku azotu, który nie jest w PL sprawdzany). Z tego co wiem to rurka tego zaworu powinna iść od właśnie kolektora wydechowego do przepustnicy lub bezpośrednio przed nią. Czyli przy zatkaniu nie może dochodzić do zwiększania ciśnienia w tym układzie. A co do efektów to muszą jakieś być, bo syf ze spalin nie musi być spalany ponownie, nie zanieczyszcza się przepustnica, jesteśmy podbudowani mentalnie ![]() |
Autor: | kros [ 20.02.2007, 22:13 ] |
Tytuł: | |
woytek13 napisał(a): tylko z osłoną termicznę (sam nie wiem po jakiego grzyba ta rura zaśmieca komorę silnika Nie widzę dokładnie ale czy ona idze do ukłądu ssącego? Jeśli tak to po to, żeby przy zimnym otoczeniu zasysać ciepłe powietrze ogrzane kolektorem wydechowym |
Autor: | 2New [ 21.02.2007, 09:03 ] |
Tytuł: | |
kros - jest dokładnie tak, jak piszesz - ta rura transportuje ciepłe powietrze do wlotu po to, żeby przy niskich temperaturach otoczenia silnikowi było łatwiej - w Polonezie było dokładnie tak samo i dopływem ciepłe/zimne sterował termostat. W Tico też jest sterowanie tylko ręczne - wajcha Summer/Winter. woytek13 - to jeżeli EGR to nie to samo co moja ulubiona "odma" ![]() ![]() Na hamowni silników mierzylismy m.in. CO, NOx oraz cząstki stałe a NOx to nic innego jak tlenki azotu. |
Autor: | woytek13 [ 21.02.2007, 09:51 ] |
Tytuł: | |
Więc jeżeli odma to to samo co EGR to dlaczego Nissan montował EGR nie we wszystkich modelch. Czyli sportowe mogele (Primera GT, Sunny GTI) nie mają odpowietrzenia skrzyni korbowej???? |
Autor: | berto [ 21.02.2007, 10:23 ] |
Tytuł: | |
Witam, Jako (do niedawna) właściciel Nissana Primery powiem tak.... ODMA to jedno (oczywiście jest) w każdym silniku (w Nissanach nawet często ma wbudowany filtr PVC) a EGR to zupełnie druga sprawa... Jest to połączenie wydechu z dolotem poprzez zawór EGR. Przy odpowiednich warunkach (temperatura silnika oraz odpowiednie podcisnienie w kolektorze dolotowym) zawór otwiera się i część spalin podawana jest ponownie do silnika i tam "dopalana"... Najczęstszą usterką tego rozwiązania jest zapiekający się (od temp. spalin) zawór, który pozostaje otwarty i spaliny cały czas podawane są do silnika powodując spadki mocy czy też dławienie na wolnych obrotach.... (typowe dla Fordów TDCI)..... Nie wiem jak jest w nowych Skodach (od niedawna zgłębiam temat ![]() |
Autor: | Draki [ 21.02.2007, 16:59 ] |
Tytuł: | |
Ta niby "odma" to czasem nie jest podłączona przed filtrem powietrza ![]() |
Autor: | Gobla [ 21.02.2007, 20:14 ] |
Tytuł: | |
w dieslu wyglada to tak ![]() ![]() ![]() ![]() ja mam to wyjete i zastapione rura z kwasowki dlaczego co jak mnie nie pytajcie ![]() (jak cos to ten egr ze zdiec jest na sprzedaz sprawny wyjety z mojej skody) |
Autor: | woytek13 [ 24.02.2007, 09:03 ] |
Tytuł: | |
''CZY WARTO ZAŚLEPIĆ ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN? Słyszałem, żę zawór EGR bardziej szkodzi niż pomaga i że w wielu przypadkach wartko go zaślepić. Proszę o podanie wad i zalet takiego rozwiązania. [ CHodzi mi o EGR w samochodzie Ford Escort 1,8TD] Zaślepienie zaworu EGR jest niedopuszczalne ze względu na ochronę środowiska. Zawór ten został wbudowany do silnika w celu ograniczenia emisji toksycznych związków powstających podczas procesu spalania. W czasie wydechu część spalin z kolektora wydechowego kierowana jest z powrotem do kolektora dolotowego (ssącego) i trafia ponownie do komory spalania. Pozwala to ograniczyć emisję tlenków azotu do atmosfery. Jak nietrudno się domyślić, skierowanie do komory spalania części spalin zamiast świeżego powietrza powoduje ograniczenie mocy silnika. Zaślepienie zaworu EGR poprawi tę sytuację, tzn. zwiększy moc silnika. Odradzam jednak zaślepianie tego zaworu ze względu na środowisko. Robert G.'' Tekst zapożyczony z tygodnika AutoŚwiat |
Autor: | marekk [ 25.02.2007, 22:07 ] |
Tytuł: | |
ale jesli zawor egr padnie to mamy mula niezlego - wiec wtedy wyrzucamy go i po problemie |
Autor: | Krzyziu [ 13.11.2007, 10:31 ] |
Tytuł: | |
A gdzie można dostać taką flanszę z kwasówki, ew. kto z okolic Śląska zrobi to taniej niż Ali ![]() |
Autor: | poziom [ 07.10.2015, 20:42 ] |
Tytuł: | zawór EGR 1.4 16V |
witam, mam pytanie, czy zawór egr można wyłączyć softem. Chodzi mi o wyłączenie sterownika aby komputer nie zwracał na to uwagi. Jeśli tak, to ile taka usługa może kosztować ? |
Autor: | czp [ 07.10.2015, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: zawór EGR 1.4 16V |
sa warszaty ktore to robia, modyfikacja softu + zaslepienie/usuniecie, trza poszukac w goglach |
Autor: | polishblood [ 17.06.2016, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Usuwanie EGR |
Panowie potrzebuje namiar na kogoś kto usunie EGR z ECU w Poznaniu za rozsądne pieniądze. Egr jest już zaślepiony tylko wywala błąd na kompie i świeci się kontrolka silnika |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |