Teraz jest 28.03.2024, 19:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.09.2010, 22:25
Lokalizacja: podkarpackie
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
Witam,
Co sądzicie o prostowniku dostępnym w lidlu?
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _13678.htm


15.10.2010, 13:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Żeby coś sądzić trzeba albo coś mieć i wyrobić sobie zdanie albo przeczytać wiarygodne testy pod obciążeniem tegoż prostownika a w tej sytuacji mogę Ci go polecić bo jak go kupisz to przyczynisz się do napędzenia gospodarki Niemiec ;P


15.10.2010, 14:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Po wielkości można sądzić że ten prostownik to zwykła przetwornica elektroniczna , bez transformatora separującego . Coś jak zasilacz do komputera .

Istnieje niebezpieczeństwo ,że na zacisku 12 Volt może pojawić się napięcie sieci , czyli 230 Volt , a tym samym istnieje niebezpieczeństwo porażenia prądem elektrycznym , po dotknięciu się elektrody i czegoś metalowego w otoczeniu .

Najlepiej spytać się sprzedawcy i kupić zwykły , transformatorowy prostownik . Tak dla bezpieczeństwa .Oczywiście wskazane jest aby miał także woltomierz i amperomierz . Prostownik kupuje się na lata .


15.10.2010, 18:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.09.2010, 22:25
Lokalizacja: podkarpackie
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
A co ewentualnie polecacie?
ten z lidla jest bardzo podobny do boscha http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 32886.html


15.10.2010, 18:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47
Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn
Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Ten z Lidla ma trochę za mały prąd ładowania - max 3,8A.
Jeśli masz mocno rozładowany akumulator to będzie się baaaardzo długo ładował.
Wiem z doświadczenia mam podobny prostownik.


15.10.2010, 19:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
jeśli będziesz ładował akumulator po wyjęciu z samochodu , elektroniczny, przetwornicowy prostownik może być dobrym wyjściem .
Gdy będziesz ładował elektronicznym (czyli przetwornicą ) prostownikiem w samochodzie , gdy tylko jeden biegun będzie odłączony , lub wcale , to prosisz się o nieszczęście . Pomijając niebezpieczeństwo porażenia , możesz uszkodzić elektronikę w samochodzie . Przy prostowniku transformatorowym raczej ci to nie grozi . Nieraz ładuję akumulator w ten sposób , oczywiście małym prądem .

Prostownik transformatorowy po prostu jest ciężki , przetwornicowy będzie lekki . Decyzja należy do ciebie .
Te prostowniki na pewno też mają jakieś zabezpieczenia , inaczej by je nie dopuszczono do sprzedaży . Ja jestem tradycjonalistą :)


15.10.2010, 19:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35
Lokalizacja: Mikołów
Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
najczęściej doładowujemy akumulator, więc powinno się brać 10% pojemności akumulatora, więc ten max prąd ładowania 3,8A to chyba trochę za mało będzie.


15.10.2010, 20:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2010, 22:25
Lokalizacja: podkarpackie
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Dzięki za info
Pozdro wszystkim i miłej nocy :hurra:


15.10.2010, 22:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
adept napisał(a):
Po wielkości można sądzić że ten prostownik to zwykła przetwornica elektroniczna , bez transformatora separującego . Coś jak zasilacz do komputera .


Kolego, chyba nie wiesz jak zbudowany jest zasilacz do komputera. Zapewniam Cię, że każdy ma wysokiej klasy izolację od sieci wytrzymującą test 2000V napięcia przemiennego.

adept napisał(a):
Istnieje niebezpieczeństwo ,że na zacisku 12 Volt może pojawić się napięcie sieci , czyli 230 Volt , a tym samym istnieje niebezpieczeństwo porażenia prądem elektrycznym , po dotknięciu się elektrody i czegoś metalowego w otoczeniu .


Ktoś , kto wprowadził by coś takiego do obrotu na rynku europejskim zakończyłby biznes w tempie szybszym niż zdążył wyprzedać całą partię towaru. Nie można sprzedawać niczego takiego odbiorcom w sklepie, więc na pewno nic takiego nie grozi w przypadku tego prostownika.

Lepiej nie rozpowszechniaj błędnych informacji.
Nie wyciągaj też błędnych wniosków, ze z jakiegoś powodu polecam ten prostownik.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


16.10.2010, 20:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.08.2009, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Witam!!!
Panowie po 1. to zasilacz do kompa tez posiada transformator, tylko mały bo jest to zasilacz impulsowy.
Po 2. Każdy akumulator powinien być ładowany prądem o wartości 10% pojemności akumulatora. Czyli akumulator 50Ah powinien być ładowany prądem 5A.
Ja osobiście do tego typu akcesoriów z hipermarketów podchodzę z dystansem i traktuję je bardziej jako zabawki. Radziłbym raczej poszperać trochę po necie i poczytać testy prostowników, bo dobra rzecz jest na lata, a z doświadczenia wiem że za szajs 2 razy się przepłaca
Może się zdarzyć że pójdzie elektronika i albo prostownik będzie nadawał się do kosza, albo będzie niedoładowywał, bądź przeładowywał akumulator.


16.10.2010, 21:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post 
Albo ktoś wpadnie na pomysł ładowania aku w aucie jakimś china-malina, walnie motronic, centralna elektryka, moduł komfortu, ABS, komp od jaśków
.....i mamy oszczędności jak jasna cholera :)

Dobry prostownik to taki, który umie naładować głęboko rozładowany aku. Do 'konserwacji' to byle badziew będzie OK. Tylko nie ładować na samochodzie. w 99% przypadków nic się nie stanie..ale zostaje ten 1%.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


16.10.2010, 22:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Przeczytajcie dokładnie instrukcję tych malutkich prostowników , jak będziecie kupować , a zwłaszcza sprawy tyczące się bezpieczeństwa - jakie są obostrzenia


Ostatnio edytowano 17.10.2010, 19:04 przez adept, łącznie edytowano 1 raz



17.10.2010, 12:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post 
Kolega chyba naprawdę nie wie jak działa zasilacz komputerowy. Opisane efekty wynikają z tego, że kolega nie uziemił obudowy, która z powodów EMC jest połączona małymi pojemnościami z obwodem gorącym przetwornicy. Producent zaleca obudowę uziemić. Słusznie zatem kolega napisał o przestrzeganiu uwag dot. bezpieczeństwa. Proszę doczytać o przetwornicach typu flyback i halfbridge a potem przestać pisać głupoty na forum.

Oto przykładowy schemat takiego zasilacza:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ematic.gif

Proszę spojrzeć, ze jedynym puntem styku sieci i obudowy jest właśnie kondensator EMC. Sieć jest separowana transformatorami w taki sam sposób jak w zasilaczu 'klasycznym'.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


17.10.2010, 17:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
No dobra , nie będę już straszył prostownikami impulsowymi :smutny: , co nie znaczy że nadawają sie idealnie do ładowania , zwłaszcza te tanie .
Tak gwoli formalności cytat :
"zasilacze z izolacją
galwaniczną
Zasilacze z izolacją galwaniczną wykorzystują
transformator impulsowy
zawierający dwa lub więcej uzwojeń i są
zbudowane w taki sposób, że między
obwodem wyjściowym, a wejściowym
nie ma połączenia. Układy te w naturalny
sposób nadają się do współpracy
z siecią energetyczną i ogromna większość
aplikacji dotyczy właśnie takich
zastosowań. "

Tak więc należy mieć nadzieję tylko że kupując taki prostownik , będzie zbudowany z porządnych podzespołów i nic wtedy nam sie nie powinno stać . Przedewszystkim czytać ulotkę . Mosfet jako porządny podzespół elektroniczny ma rację !!!!!!!

Teraz już wszyscy wiedzą , co można kupić , ja i tak jestem za transformatorem ;)

Źeby nie było że jestem przeciw nowościom , ten z Boscha ma ciekawą funkcję :

Ładowanie impulsowe - Jest to automatyczna funkcja C3 której nie można wybrać ręcznie. Jeżeli urządzenie wykryje zbyt niskie napięcie akumulatora samoczynnie przejdzie w stan ładowania impulsowego które jest najskuteczniejsze w takiej sytuacji. Po osiągnięciu przez akumulator w trakcie ładowania odpowiednich parametrów C3 automatycznie wróci do wybranego poprzednio sposobu ładowania. Dzięki temu można osiągnąć znacznie lepszy stopień naładowania nie dostępny przy pomocy nawet najlepszych ładowarek klasycznych (nie inteligentnych)

O ile dobrze się orientuję , producentowi chodzi o ratowanie akumulatora przed zasiarczeniem , przy głębokim rozładowaniu . Wskazane jest wtedy jednoczesne ładowanie i rozładowywanie w jakimś tam stosunku . Przy jeździe miejskiej takie rozładowanie jest nagminne . Jak zawsze kij ma dwa końce , w odpowiednim czasie trzeba zareagować i naładować akumulator . Jeśli się tego nie zrobi , to nawet ta funkcja nie uratuje baterii .

Jeśli faktycznie tak jest , to chyba nawet ja się zastanowię nad tym prostownikiem :) Bosch jest też gwarancją jakości .

Tak jak ktoś przedtem pisał , ładować powinno sie prądem 1/10 pojemności . Czyli przy pojemności np. 74 Ah ładujemy prądem 7,4 ampera . Jak Prostownik z Boscha spełnia ten warunek ?.Nie ma regulacji . Według producenta zasilacz jest pyłoszczelny i wodoszczelny . Nie powinna się zatem skraplać woda , która przy zabrudzeniach mogłaby na płytce powodować przepięcia i pojawienie się napięcia sieci na wyjściu . Podzespoły mają napewno zapas prądowy , tzn. nie powinien się za bardzo grzać .

PS. Coś znalazłem o danych technicznych Boscha

Dane techniczne:

* Ładowanie: 4 warianty, w pełni automatyczne
* Zasilanie: 220 - 240V ~50/60Hz
* Napęcie wyjściowe: nominalnie: 6V/12V
* Prąd ładowania: 3,8A lub 0,8 +-10%
Czyli max. prąd ładowania 3,8 Ampera, nie wiem co sądzić .

http://prostowniki.com.pl/produkt-bosch--c3,608

Przejrzałem oferty na allegro i trudno coś polecić , tym bardziej że brak jest prostowników z ręczną regulacją . Zarówno transformatorowych jak i elektronicznych . Znalazłem jeden taki z dużym , regulowanym prądem , produkt polski .Pozbawiony jest bajerów Boscha , ale wydaje mi sie , dzięki ręcznej regulacji , może być dobrą opcją . Ma też amperomierz , co może dodatkowo przemawiać za nim . Cena 109 zł + przesyłka
http://allegro.pl/porzadny-prostownik-6 ... 87745.html


17.10.2010, 18:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
Tak więc należy mieć nadzieję tylko że kupując taki prostownik , będzie zbudowany z porządnych podzespołów i nic wtedy nam sie nie powinno stać . Przedewszystkim czytać ulotkę

Kolego, dobrze , że pogodziłes się z jedną częścią tego co Ci napisałem, mianowicie, że nie znając sie na zasilaczach komputerowych rozpowszechniasz nieprawdziwe informacje. Jednak wciąż kontynuujesz rozpowszechnianie defetystycznych informacji, że prostowniki, sprzedawane w sklepie mogą być niebezpieczne.
Proszę Cię , przestań to robić.
Jako człowiek zajmujący się kiedyś certyfikacją wyrobów wprowadzanych na rynek a obecnie dbający o zgodność z dyrektywami UE mi.in. niskonapieciową, powtarzam jeszcze raz, że w sprzedaży w naszym kraju nie może znaleźć sie nic, co powodowało by bezposrednie zagrożenie porażeniem prądem elektrycznym, a takim byłoby urządzenie nie posiadajace galwanicznej izolacji od sieci dostępnego z zewnątrz przewodu - jakim jest prostownik. Sprzedawca nie może ryzykowac wprowadzenia takiego urządzenia na rynek, bo kary jakie za to grożą, wielokrotnie przekraczają zysk jaki można osiągnać na jakimś badziewiu z Chin.
Gdyby jednak mimo to takie urządzenie przedostało sie na chwilę do sprzedaży, to nie należy spodziewać sie, że w najczęściej nieudolnie przetlumaczonej z angielskiego instrukcji obsługi znajdzie sie ostrzeżenie że jest ono niebezpieczne! To nonsens dlatego, że producent sam wydawałby na siebie w ten sposób wyrok, eliminujacy go z rynku.
Czy wyrażam się jasno?

Niestety prostowniki impulsowe NADAJĄ SIĘ IDEALNIE DO ŁADOWANIA. Urządzenia takie, projektowane w celu ładowania akumulatorów, są duzo lepsze niz trasformator z prostownikiem diodowym, który szczególnie w przypadku zużytych akumulatorów nie zapewnia wystarczająco solidnych, niezmiennych w czasie nastaw prądu ładowania. Konkretny prad ładowania można przy jego pomocy osiągnąć tylko stojąc, obserwując amperomierz i przełaczajac na założoną wartość, gdyż napięcie na akumulatorze zmienia sie w czasie procesu ładowania, zmienia sierezystancja wewnętrzna akumulatora, na co przetwornica zaprojektowana na zasadzie źródła prądowego a nie napieciowego, w ogóle nie reaguje, utrzymujac założony prąd w czasie całego procesu.
To tyle wiedzy, na którą chciałbym, żebyś zwrócił uwagę. Pomimo, że wiedzę szanujesz dopiero jak dostaniesz link do źródła, spróbuj potraktować mój post jako źródło wiedzy, szczerze Cię do tego zachęcam, ludzką rzeczą jest błądzić, trudno tylko się do tego przyznac.
I pozdrawiam w dalszym ciągu serdecznie. :browar:

Żeby było śmieszniej powiem w zaufaniu, że sam oczywiście użytkuję wiekowy prostownik z transformatorem - po prostu bo jest. Tyle, że doposażyłem go w trochę bajerów pozwalających regulować prąd w inny sposob niż odczepami i bardzo ważny układ zmniejszający prąd ładowania po osiągnięciu przez aku ok. 14.8V co zabezpiecza przed gazowaniem

[ Dodano: 2010-10-17, 22:20 ]
adept napisał(a):
Tak jak ktoś przedtem pisał , ładować powinno sie prądem 1/10 pojemności . Czyli przy pojemności np. 74 Ah ładujemy prądem 7,4 ampera . Jak Prostownik z Boscha spełnia ten warunek ?.Nie ma regulacji . Według producenta zasilacz jest pyłoszczelny i wodoszczelny . Nie powinna się zatem skraplać woda , która przy zabrudzeniach mogłaby na płytce powodować przepięcia i pojawienie się napięcia sieci na wyjściu . Podzespoły mają napewno zapas prądowy , tzn. nie powinien się za bardzo grzać .

PS. Coś znalazłem o danych technicznych Boscha

Dane techniczne:

* Ładowanie: 4 warianty, w pełni automatyczne
* Zasilanie: 220 - 240V ~50/60Hz
* Napęcie wyjściowe: nominalnie: 6V/12V
* Prąd ładowania: 3,8A lub 0,8 +-10%
Czyli max. prąd ładowania 3,8 Ampera, nie wiem co sądzić .

http://prostowniki.com.pl/produkt-bosch--c3,608

Przejrzałem oferty na allegro i trudno coś polecić , tym bardziej że brak jest prostowników z ręczną regulacją . Zarówno transformatorowych jak i elektronicznych . Znalazłem jeden taki z dużym , regulowanym prądem , produkt polski .Pozbawiony jest bajerów Boscha , ale wydaje mi sie , dzięki ręcznej regulacji , może być dobrą opcją . Ma też amperomierz , co może dodatkowo przemawiać za nim . Cena 109 zł + przesyłka
http://allegro.pl/porzadn...1267887745.html


Trochę o zasadach. To nie jest tak, że ładować powinno się tylko i wyłącznie pradem "1/10 pojemności" dlatego cudzysłóów, bo jednostki oczywiście sienie zgadzają. Alternator samochodowy rozpoczyna ładowanie pradem kilkadziesiat amper a kończy amperem albo mniej i jak wobec tego wytłumaczyć, że akumulatory w samochodzie potrafią żyć 9 i 10 lat, tak jak żył w moim poprzednim samochodzie?

Tą 1/10 przyjęto jako wartośc maksymalną dla częstego ładowania przy pomocy prostowników sieciowych i trzeba do tego dodać, że całkowicie rozładowany akumulator tzreba ładować takim prądem przez 12 godzin ( a nie przez 10) co wynika ze sprawnosci procesu ładowania.
Nie ma żadnych przeszkód, żeby łądować akumulator pradem mniejszym, trzeba tylko ładować przez odpowiednio dłuższy czas, w zwiazku z czym wszyscy wolą ładować prądem jak największym, zeby ten proces trwał krócej.
Co do prostowników z linków - jeżeli Bosch ma tylko prąd max 3.8 A a trzeba ładować akumulator 74Ah, to niestety potrwa to dłużej.
Polski prostownik wydaje się być takim, jaki lubisz - opartym na transformatorze prostowniku, w którym trzeba pilnować napiecia, ale mogę sie mylić, bo porządni sprzedawcy dają link do instrukcji obsługi, ten nie dał i w związku z tym niewiele na jego temat można powiedzieć a sam nie raczył uchylić rąbka tajemnicy. Natomiast wygląda spolidnie, ma zabezpieczenia po obu stronach i ze względu na plastikową obudowę stanowi pewnie niewielkie zagrożenie w czasie obsługi.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


17.10.2010, 20:58
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL