FABIACLUB.PL
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Przymierzam się do NOWEJ Fabii - rozterki przed zakupem
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=17254
Strona 2 z 85

Autor:  Tomasz ST [ 28.10.2005, 19:11 ]
Tytuł: 

Żeby silnik nagrzał się szybciej to ogrzewanie należy włączyć dopiero jak drgnie wskazówka temperatury silnika. Różnica jest znaczna.

Autor:  Superbman [ 29.10.2005, 12:30 ]
Tytuł: 

Tomasz ST napisał(a):
Żeby silnik nagrzał się szybciej to ogrzewanie należy włączyć dopiero jak drgnie wskazówka temperatury silnika. Różnica jest znaczna.


Ciekawe, muszę to sprawdzić...

A co do tematu to koniecznie chcesz brać w salonie nie lepiej ustrzelic uzywkę w dieslu ??

Autor:  darecki [ 29.10.2005, 16:25 ]
Tytuł: 

hmm wiesz troche smiesznie bedzie wygladac jak kupisz wersje SPORT LINE a pod maska 75KM :) bo ten silnik nie ma nic wspolnego ze sportem ;) to raczej ekonomiczno-elastyczny silnik do fabii :]
Moze jednak kup ta elegance :) i bedziesz zadowolony w 100%.
Ja jestem ogolnie na 99% zadowolony ten 1% to brak wystarczajacego kopa ;P.
pzdr D.

Autor:  krysstek [ 29.10.2005, 18:55 ]
Tytuł: 

Superbman napisał(a):
A co do tematu to koniecznie chcesz brać w salonie nie lepiej ustrzelic uzywkę w dieslu ??


To wcale nie jest takie proste, no ale mam czas ...i wcale nie upieram się przy benzynie, podobnie, jak i przy sportline. Wszystkie rady i opinie mile widziane.
Btw miałem dzisiaj okazję zrobić ok. 30 km fabką 1,4 75KM w wersji ambiente i muszę stwierdzić, że ten motor sprawia całkiem przyjemne wrażenie. Zwłaszcza w stosunku do tych 60 KM, które teraz muszę ujeżdżać.

Autor:  LKR [ 30.10.2005, 13:19 ]
Tytuł: 

krysstek - może Ci się nie przyda, ale mój tata praktycznie wszystkie WIĘKSZE usterki/wymieany robi w Żaglu na ul. Roztocze 4 w LU. Są troszke leniwi, i czasami żądają dodatkowej kasy np do sprowadzenia czegoś. Ale zrób tak, że jeśli coś nie będą chcieli robić, to powiedz, że w Świdniku, powiedzieli, że nie ma sprawy, zawsze ich zatyka i po kilku chwilach ustalamy konkrety :D. Jeśli nie, to troche w tym prawdy - chodzi mi o salon w Świdniku. Są naprawdę nieźli. Ceny nie są tragiczne, a CZASAMI pozwalają wejść na teren serwisu i się przyglądać. Na początku to ustal gdzie Ci bliżej, jak do Świdnika, to od razu wbijaj do nich. To tyle z mojej strony, myślę, że może coś Ci się przyda :)

POZDRAWIAM

Autor:  Grzesiek [ 31.10.2005, 09:13 ]
Tytuł: 

LKR napisał(a):
chodzi mi o salon w Świdniku. Są naprawdę nieźli. Ceny nie są tragiczne, a CZASAMI pozwalają wejść na teren serwisu i się przyglądać.


LKR nie rozśmieszaj mnie. Jak to czasami pozwalają wejść na teren serwisu - jak chce to sobie wchodzę w końcu robią moje auto. ja w W-wie gdy cos tam dłubią wchodze bez pytania na serwis, dopytuje sie co jak i dlaczego i nikt mnie się nie czepiał - niby z jakiej racji, z reszta proponowali mi nawet że jakby co to zapraszaja do auto podczas naprawy.
To że nie pozwalaja być właścicielowi przy naprawie auta - bardzo źle świadczy o serwisie - jakby bali się tego co robią. Lewe części lub płacisz na części które de facto nie zostały wymienione.

PŁACĘ TO WYMAGAM - ja wychodze z takiego założenia. Inna sprawa że jak mają cię oszukac to i tak oszukają

Autor:  annetka [ 31.10.2005, 09:38 ]
Tytuł: 

Przepisy mowia o tym, ze nie mozesz byc na warsztacie, nie wiesz jak by sie wytlumaczylo aso gdyby spadl Ci klucz na glowe?? Bo zapewne bys ich sądził o odszkodowanie, a przez zabronienie wstepu minimalizuje sie ryzyko. Wchodzisz na własną odpowiedzialność

Autor:  Grzesiek [ 31.10.2005, 10:01 ]
Tytuł: 

No i co z tego że na własną odpowiedzialność, to niech mówią że można wejść na własną odpowiedzialność a nie że nie bo nie - swoją droga to muszą rzucać kluczami skoro może klucz spaść na głowę :hurra: :wink: :wink: :wink: :wink:

Ale jak ASO chce coś pokazać że w aucie trzeba wymienić to wejśc można - to wszystko jest wielka ściema. Przepisy BHP które wszyscy musimy regorystycznie przestrzegać hmmmm wszystko mówią za Siebie - szkolenia BHP kto na nich uważa notuje słucha etc :smiley15: :smiley15:
Annetka nie usprawiedliwiaj ASO bo wszyscy wiemy że oni ściemniają ile się da.

Autor:  Mr T. [ 31.10.2005, 13:06 ]
Tytuł: 

generalnie, to zależy do czego bryka ma przede wszystkim służyć (mam na myśli silnik). Wg mnie najlepszą opcją wyposażenia jest chyba jednak Elegance. Sportline może i jest niezła, ale np. za półautomatyczną klimę trzeba dopłacić.
Co do silnika - diesel jest sporo droższy (jeśli będziesz robił sporo kilometrów rocznie, to może się w miarę szybko zwróci), a jeśli wybierzesz wersję 1.4 101KM, to dostajesz m.in. inny wałek rozrządu, metalowy dolot i hamulce tarczowe z tyłu. Silnik jednak trzeba troszeczkę kręcić, żeby dynamicznie jechał, ale za to w trasie różnica jest znaczna - możesz ciągnąć do 6000rpm i ładnie idzie. 75KM powyżej 4000rpm już zaczyna hałasować zamiast ciągnąć (takie rozważania już na innych wątkach były ciągnięte :wink: ). Zużycie paliwa nie jest przy tym wyższe w silniku 101KM. Ale jeśli chcesz dziarsko jeździć po mieście, bez mieszania biegami, to faktycznie 1.4 75KM to chyba najlepszy wybór.

Autor:  valhalla [ 01.11.2005, 07:25 ]
Tytuł:  Re: Wybór fabki ...

witam. Jeśli mogę to posłużę włanym przykładem. Fabię 1.4-16V-75 KM wersję Joy, hatchback (alusy, skórzane dodatkiit+klima) kupiłem w październiku 2004 r. za 48 tys. Po 2,5 tys. km założyłem instalkę gazową IV generacji BRC Sequent za 3,5 tys. Do dnia dzisiejszego przejechałem w sumie 27 tys. i nic się nie dzieje. Lejeę tylko LPG i do przodu. Jak kupowałem Fabię to się nie zastanawiałem czy PB czy ON. Różnica w cenie benzyna - diesel wynosiła 11 tysięcy. Nadmieniam, że jeżdże tylko do pracy 5o km w jedną stronę. Preferuję jazdę spokojną. Otóż przez ten rok zużyłem:
- 340 l benzynki - 1306 zł (jazda w początkowym okresie + rozruch)
- 1733 literków LPG - 3074 zł
Resztę możesz sam wyliczyć.
Nie jeździełem nigdy Fabią TDI (kiedyś kumpel dał mi się rzejechać Oktawią TDI) i nie wiem co lepsze. Moim zdanie kwestia kasy, gustu itp. Jeli chodzi o dynamikę, elastyczność to owszem ale na drogach zybkiego ruchu. Przy takim nasyceniu dróg szrotem i innym ściągniętym badziewiem to TDI nie bardzo jest gdzie wykorzystać.
Wybór pozostawiam Tobie. Powiem tak. Na dzień dzisiejszy, przy promocjach, i innych działaniach salonów, żeby tylko uciec z rocznikiem to kupiłbym Fabię 1.9 TDI Sportline+ksenony. Martwiłbym się później czy zjeść schabowego czy tylko mielonego :P Pozdrawiam
Valhalla

Autor:  wokan [ 01.11.2005, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Wybór fabki ...

valhalla napisał(a):
Przy takim nasyceniu dróg szrotem i innym ściągniętym badziewiem to TDI nie bardzo jest gdzie wykorzystać.


Wlasnie w takich warunkach TDI pokazuje pazurki. Wyprzedzanie to przyjemnosc :lol:

Autor:  Tomasz ST [ 02.11.2005, 10:11 ]
Tytuł: 

valhalla napisał(a):
kupiłem w październiku 2004 r. za 48 tys. Po 2,5 tys. km założyłem instalkę gazową IV generacji BRC Sequent za 3,5 tys. Do dnia dzisiejszego przejechałem w sumie 27 tys. i nic się nie dzieje. Lejeę tylko LPG i do przodu. Jak kupowałem Fabię to się nie zastanawiałem czy PB czy ON. Różnica w cenie benzyna - diesel wynosiła 11 tysięcy.


Dziwna różnica 11 tys. najtanisza fabka TDI w tej chwili kosztuje 53 tys, a ty zapłaciłeœ 48 to tylko 5 tysięcy ???

Autor:  Superbman [ 02.11.2005, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Wybór fabki ...

wokan napisał(a):
valhalla napisał(a):
Przy takim nasyceniu dróg szrotem i innym ściągniętym badziewiem to TDI nie bardzo jest gdzie wykorzystać.


Wlasnie w takich warunkach TDI pokazuje pazurki. Wyprzedzanie to przyjemnosc :lol:


Właśnie przeciez to TDI "ciągnie od dołu"... :roll:

Co do temtu to ja bym sie nastawil na TDI i albo cos z zeslzego rocznika albo uzywke..ale wybor jest Twój :wink:

Autor:  valhalla [ 03.11.2005, 17:15 ]
Tytuł: 

Tomasz ST napisał(a):
valhalla napisał(a):
kupiłem w październiku 2004 r. za 48 tys. Po 2,5 tys. km założyłem instalkę gazową IV generacji BRC Sequent za 3,5 tys. Do dnia dzisiejszego przejechałem w sumie 27 tys. i nic się nie dzieje. Lejeę tylko LPG i do przodu. Jak kupowałem Fabię to się nie zastanawiałem czy PB czy ON. Różnica w cenie benzyna - diesel wynosiła 11 tysięcy.


Dziwna różnica 11 tys. najtanisza fabka TDI w tej chwili kosztuje 53 tys, a ty zapłaciłe� 48 to tylko 5 tysięcy ???


Witam. Ja mówię o różnicy sprzed roku a nie o obecnych cenach. Poczekaj, różnica będzie jeszcze mniejsza pod koniec roku. Sprzedaży nowych aut leży na łopatkach i dielerzy muszą jakoś wepchnąć ludziom to co jeszcze stoi na placach. Teraz to i ja mądrala jestem - po roku.
Nie wiem czy warto w sumie za samochód wydawać tyle kasy co średnie mieszkanie używane???
Pozdrawiam

Autor:  Superbman [ 03.11.2005, 19:43 ]
Tytuł: 

valhalla napisał(a):
Tomasz ST napisał(a):
valhalla napisał(a):
kupiłem w październiku 2004 r. za 48 tys. Po 2,5 tys. km założyłem instalkę gazową IV generacji BRC Sequent za 3,5 tys. Do dnia dzisiejszego przejechałem w sumie 27 tys. i nic się nie dzieje. Lejeę tylko LPG i do przodu. Jak kupowałem Fabię to się nie zastanawiałem czy PB czy ON. Różnica w cenie benzyna - diesel wynosiła 11 tysięcy.


Dziwna różnica 11 tys. najtanisza fabka TDI w tej chwili kosztuje 53 tys, a ty zapłaciłe� 48 to tylko 5 tysięcy ???


Witam. Ja mówię o różnicy sprzed roku a nie o obecnych cenach. Poczekaj, różnica będzie jeszcze mniejsza pod koniec roku. Sprzedaży nowych aut leży na łopatkach i dielerzy muszą jakoś wepchnąć ludziom to co jeszcze stoi na placach. Teraz to i ja mądrala jestem - po roku.
Nie wiem czy warto w sumie za samochód wydawać tyle kasy co średnie mieszkanie używane???
Pozdrawiam


Zależy gdzie to mieszkanie... :roll: a jak się nie chce wydawać tyle kasy na auto to sie kupuje używkę... :twisted:

Strona 2 z 85 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/