Teraz jest 29.03.2024, 00:08



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Wymiana zegarów sprzed liftu na wersję po - zbiór informacji 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Wymiana zegarów sprzed liftu na wersję po - zbiór informacji
Jak zapewne większość wie, zaatakowałem ostatnio temat zegarów. Zadziałały, więc mogę zebrać dla potomnych informacje do kupy.

Potrzebne:
- Zegary właściwe dla wersji silnikowej
- pływak do zbiornika paliwa o numerze 647 (info jeszcze nie potwierdzone, jeszcze nie zmieniłem) ;)

Jeśli dokładamy od razu MFA:
- Manetka
- piny do zielonej wtyczki T32a przy zegarach
- kabelki
- piny do kostki przy manetce (takie same jak np. w kostce ISO od radia)
- czujnik temperatury
- blaszka mocująca czujnik temperatury (do dostania w ASO za 3,50 zł)

1. Sam demontaż zegarów jest gdzieś na forum opisany. Ściągamy osłonę, odkręcamy dwa Torxy T20, potem podnosimy trochę daszek, w miejsca zaczepów wsuwamy np. kartę płatniczą, albo coś w ten deseń. Wtedy zegary ładnie wychodzą.
2. Konieczne jest posiadanie od nowych zegarów PINu potrzebnego do zakodowania starych kluczyków. Mi robili to specjaliści, płaciłem w okolicach Warszawy 200 zł za całą operację z zakodowaniem kluczyków.
3. Wymiana pływaka również nie jest trudna. Odkręcamy nakrętkę z pompy, wyciągamy przewody paliwowe (uwaga na niebieskie zatrzaski, najpierw należy je delikatnie odgiąć, wtedy przewody ładnie schodzą). Pocieknie nam paliwo, więc dobrze jest zaopatrzyć się w jakieś szmatki czy coś, żeby nam się nie pochlapało. Oczywiście fajków podczas operacji nie palimy. :P
4. Sam pływak trzyma się obudowy na zatrzaskach, delikatnie podważamy i schodzi. Przewodów nie tniemy, tylko wyciągamy delikatnie wsuwki pomagając sobie np. igłą. Wyjmujemy pływak, wstawiamy nowy i składamy.
UWAGA. Nie załatwi sprawy zamiana kabelków miejscami. Sprawdziłem. Tylko wymiana pływaka.
5. Z włożeniem z powrotem pompy może być kłopot z powodu uszczelki. Najpierw układamy ją w otworze, a dopiero potem wciskamy pompę. Tak jest prościej. Możemy sobie jakimś śliskim specyfikiem pomóc, aczkolwiek ja tego nie robiłem i podaje.

Jeśli dokładamy kompa:
6. Musimy ściągnąć kierownicę. W kwestii odpinania poduszki, legenda głosi, że należy odłączyć na ok. 15 min akumulator. Ja na początku też tak robiłem, ale raz spróbowałem bez i można. Warunkiem jest wyłączony zapłon. Można tak robić, nie je^nie. :mrgreen:
7. Kluczem Spline odkręcamy kierownicę, potem odkręcamy osłonę: 4 śrubki na krzyżakowy śrubokręt, tylko musi być mały i długi, od dołu trzeba go głęboko włożyć. :mrgreen: Dwie śrubki są patrząc na wprost, dwie wspomniane od dołu.
8. Odpinamy manetki wkładamy nową.
9. Do wtyczki T6a wpinamy 4 przewody w takiej kolejności:
pin 1 do pinu 11 w T32a (zielona przy zegarach)
pin 2 do pinu 12 w T32a (zielona przy zegarach)
pin 4 do pinu 27 w T32a (zielona przy zegarach)
pin 3 do masy
10. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Schematy mówią, że należy puścić jeszcze dwa przewody z kompa do zegarów, ale w moim przypadku (do tej pory nie wiem, dlaczego) nie było to konieczne. Komp działa.

11. Czujnik temperatury zewnętrznej podpinamy tak:
- brązowy przewód gdzieś do masy
- niebiesko-biały (chyba) do PINu 31 w T32a

Na koniec pozostaje nam jeszcze ustawienie prawidłowego przebiegu (chyba, że ktoś nie chce). I tu uwaga starsze VAGTacho nie łączy się z nowymi zegarami. Prawdopodobnie najprościej jest udać się to speców z tej dziedziny.
Oczywiście, jeśli zdarzy nam się włączyć zapłon bez podpiętych zegarów albo poduszki, wywali błąd. Należy skasować najprostszym VAGiem.

Jest jeszcze kwestia zakodowania MFA w kompie. Teoretycznie powinno się to zrobić, ale u mnie się nie daje, nie wiem czemu. Tak samo nie mogę w tej chwili poprawić wskazań kompa zgodnie z informacjami na forum. Być może przez wspomniane dwa kabelki z kompa. Ale tego nie jestem pewien, bo mam gównianego VAGa, który raz się łączy, a raz nie.

To chyba tyle.




edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Wymiana zegarów - prośba o pomoc krok po kroku

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.11.2012, 14:09
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL