Teraz jest 28.03.2024, 09:59



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
[F1] [Manual] Podgrzewanie lusterek 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post [Manual] Podgrzewanie lusterek
Pamiętaj: Zanim zaczniesz prace przy elektryce swojego auta zdejmij ujemną klemę z akumulatora.

manual pochodzi z tematu Podgrzewanie lusterek gdzie można porozmawiać w tej sprawie

Podgrzewane lusterka.

Krok 1. Zdejmujemy tapicerkę drzwi (tutaj jest opis jak).

Krok 2. Zdejmujemy ten mały trójkącik z głośnikiem wysokotonowym - blokuje on dostęp do monocwania lusterka. Jest na 3 zatrzaskach wystarczy delikatnie przesunąć go w górę i pociągnąć. Odpinamy kabel od gwizdka.

Krok 3. Przy pomocy śrubokręta TORX15 odkręcamy manipulator lusterek, po czym ostrzożnie zdejmujemy z manipulatora gałkę (bez tego nie wyciągniemy cięgien przez otwór w drzwiach.

Krok 4. Przy pomocy śrubokęta TORX40 odkręcamy śrubę mocującą lutserko do drzwi. Lepiej opuścić szybę w drzwiach i jedną ręką trzymać lusterko. No chyba, że ktoś planuje lakierowanie drzwi.

Krok 5. Wyciągamy cięgna przez otwór w drzwiach. Trochę trzeba pokombinować ale jest w 100% możliwe. Dla tych co nie ściągneli gałki z manipulatora teraz okaże się po co o tym pisałem wcześniej.

Krok 6. Demontujemy lustra z obudowy lusterek. Odchylamy szkło lusterka (dot. lewego) tak by lewy górny róg był maksymalnie wysunięty. Delikatnie pociągamy szkło do siebie i widzimy taki półkrągły z otworem wewnątrz zaczep. Deikatnie ale zdecydowanie musimy pchnąć go do wewnątrz (niestety zaczepy we wkładzie lubią pęknąć i od razu trzeba nastwaić się na straty - polecam kupić gotowy wkład z podgrzewanie od lusterek elektrycznych, koszt to 32zł, ciekawostka wkłady są zamienne - elektryczne pasują do manualnych i na odwrót).

Krok 7. Przeciąganie kabla. Po demontażu wkładu oczom naszym ukaże się mechanizm lusterka. Można od razu przy pomocy WD40 go przemyć i nasmarować białym smarem w spreyu (ja używam firmy VALVOLINE i Wurth). Kabel najłtwiej przepchnąc wciskając go w otwór od zewnętrznej strony, w celu pomocy można delikatnie wcisnąć cięgła w obudowe lusterka co da iż cięgła wciskane do wnętrza pociągną za sobą kabel. W celu usprawnienia operacji polecam spryskać przepust cięgien WD40. Poślizg pomoże, a i same cięgna lubią mieć jakiś smar wewnątrz pancerzy. Wciskamy kabel w otwór przepustu obok cięgien, a nie w rurkę w której idą ciegna (raczej się nie uda i uwierzcie mi na słowo). Do podgrzewanie lusterek wystarczy kabel 2x0.5mm2 i raczej innego nie wciskajcie. Szkoda trudu.

Krok 8. Długość kabla dla prawego lusterka to z bezpiecznym zapasem 2m. Dla lusterka lewego wystarczy 1m.

Całość zabezpieczyłem bezpiecznikiem 5A. Ja wstawiłem bezpiecznik do skrzynki bezpiecznikowej (nietrzeba jej demontować wystarczy zdjąć jej tylną osłonę i wyciągną z rzędu gdzie chcemy zainstalować bezpiecznik taką różową blokadę, w wolne miejsca wciskamy konektorki bezpiecznikowe i spowrotem wsuwamy blokadę). Podłączenie pod klawisz włącznika ogrzewania tylnej szyby jest tak jak rysunku
Obrazek

Nie dysponuję zdjęciami gdyż chwilowo brakuje mi aparatu. Co do podłączeń elektrycznych na forum jest fotki rozbebeszonego obszaru pod kierownicą.

Narzędzia: śrubokręty TORX 15,20,40, szczypy boczne (ucinaczki), szczypy proste (no chyba że ktoś ma zaciskarkę do konektorków 2,5 i 1,0), nóż monterski lub ściągacz izolacji, lutownica, klucz 10 nasadowy (do zdjęcia ujemnej klemy i odkręcenie/przykręcenie nakrętki w punkcie rodziału potencjału).

Materiały: wkład L i R podgrzewany, konektorki wsuwane żeńskie 2.5 - 4szt (do podłączenia przekaźnika, konektorki wsuwane żeńskie 1 - 4 szt (do podłaczenie kabli do wkładów - NIE LUTOWAC kabli do wkładów , kabel 2x0,5mm2 4m, rurka termokurczliwa fi 5mm - 15cm, rurka termokurczliwa fi 10mm - 10cm, przekaźnik 10A/12V - 1szt, konektorki ISO (do bezpieczników) - 2szt, bezpiecznik 5A - 1szt, konektor oczko na śrubę M6 - 1 szt.


Ostatnio edytowano 23.11.2007, 15:59 przez mariusz_s, łącznie edytowano 3 razy



Niżej 2 podpisani użytkownicy dziękują mariusz_s za ten post:
pichtof, toric
23.11.2007, 14:45
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [Manual] Podgrzewanie lusterek
Demontaż lusterka by koleś

Leży mi lusterko z F1 i korzystając z wolnego czasu postanowiłem zrobić fotki jak zdjąć z niego obudowę. Demontaż należy zacząć od zdjęcia wkładu a następnie:

odkręcamy dwa wkręty TORX T15 zaznaczone na czerwono:
Obrazek

reszta to zaczepy zaznaczone na zielono; można sobie pomóc płaskim śrubokrętem podważając obudowę; dolną krawędź leciutko odciągamy i całość idzie do góry:
Obrazek

Obudowa ma tez prowadzenie od strony zawiasu i tam można podważyć ją od zewnątrz; widać to na poniższej fotce:
Obrazek

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


28.12.2012, 22:54
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL