Teraz jest 26.11.2022, 11:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Filtr stożkowy - pyt. o średnicę montażową 1.4/68 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Filtr stożkowy - pyt. o średnicę montażową 1.4/68
Użyłem szukajki, googla, dzwoniłem do Radia Maryja i nic ...może wy wiecie filtr stożkowy o jakiej średnicy montażowej będzie pasował do fabii 1.4/68? (BTW...czy kolektor dolotowy w 1.4/60 i 1.4/68 jest taki sam?)
Wiem, że kilka osób takowe filtry posiadało w autach, może pamiętacie co podpasiło do waszych modeli...Przejrzałem strony producentów i ogólnie żaden nie ma chyba zestawów dedykowanych do tak małego silnika. Pozostają więc filtry uniwersalne, a tu pojawia się włąśnie problem ze średnicą...Jakby ktoś wiedział, będę wdzięczny za pomoc :worthy:


07.05.2006, 00:37

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja zamontowalem najtanszy filtr stozkowy jaki był za 50 zaszedlem i koles dał mi do silnika 1.4 bo mam taki sam silnik jak ty wiec zajdz powiedz ze chcesz filtr stoz do fabi 1.4 i odrazu se kup kolanko :) a moge powiedziec ze fajnie mruczyyyyyyyyyy :)


08.05.2006, 11:33

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki, nie pamiętasz może parametrów fitra? Tak po prostu powiedziałeś, że do silnika 1.4 i gość już wiedział co będzie pasowało? Poszukałem po sieci, zwykle średnica montażowa wynosi 60, 65, 70 lub 77 mm...Nie bardzo mam czas, żeby podskoczyć do sklepu, bo pracuje do wieczora, a soboty też mam zawalone. Wolałbym kupić w sieci, na allegro czy którymś z e-shopów (mniej zachodu z jeżdzeniem i można dostać dużo taniej, bo marże mają niższe), ale nie chciałbym też później odsyłać, bo wymiary będą złe..


09.05.2006, 09:39

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja mialem standardowy filtr stożkowy KINGDRAGONA pasowal bez problemu.


09.05.2006, 09:55
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 07:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Rybeusz założyłeś już tego filtra? Ja się dowiadywałem, to do mojego podają średnicę 70mm. Ale rozmawiałem dziś z kolesiem, który ma dość spore doświadczenie w tuningu benzynek i mówił mi że ze stożkiem może być różnie - może podwyższać osiągi w górnym zakresie ale pogarszać w dolnym, może poprawiać tu i tu ale może i tu i tu pogarszać. Ważne też jest, czy zastosujesz dłuższy czy krótszy dolot. Ogólnie żeby być pewnym co to da, to trzeba kombinować i mierzyć, bo może wyjść jajko... Pewniejszym rozwiązaniem jest sportowa wkładka do tradycyjnej puszki filtra. To może dać mniejszy przyrost niż stożek, ale raczej pewniejsze jest że przyrost będzie i to w pełnym zakresie obrotów. I ja sobie coś takiego wstawię (K&N).


11.07.2006, 21:02
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mr T. stożek wstawiłem i w końcu gaz chodzi mi jak powinien - równo i bez problemów :D Nie tyle zależało mi na podniesieniu mocy, co raczej na wyrównaniu pracy silnika :crazy: dlatego kupiłem taniego i uniwersalnego Jackie'go (cena ok. 60-70zł) Próbowałem z różnymi wkładkami i nie wiele to dawało. A teraz jest w końcu OK. Powyżej 2500 obrotów zaczyna się robić głośno, co trochę mi nie pasuje, ale juz trudno. Coś za coś. Zresztą barwa dzwieku jest dosyć miła i czasem lubię fabkę trochę przeciągnąć poobrotach :smile:

Być może przy wyższych obrotach lepiej sie wkręca, ale jeśli chodzi o przyspieszenie czy elastyczność to jakiś kosmicznych zmian ani w jedną ani w druga stronę nie zauważyłem. Na hamowni jeszcze nie byłem, więc nie moge tego poprzeć żadnymi pomiarami.

PS. ja mam 68km, do twojego silnika znajdziesz już gotowe zestawy montażowe, tam przyrosty masz gwarantowane, bo wszystko było przez producenta wsześniej badane na hamownii i dostrojone pod ten konkretny silnik. Właściciele 60/68 są skazani na uniwersalne filtry.

Stożek zamówiłem w internecie, chciałem średnicę 60mm, dostałem przez pomyłkę 65mm, ale i to udało mi się zaadoptować przy pomocy odpowiednich opasek. Pewnym małym roblemem w fabiach jest to, że rury (która prowadzi do puszki filtra po wywaleniu tejże puszki) raczej nie da się wykorzystać pod stożek, bo jest bardzo giętka i stożek będzie latał podczas jazdy. Należało by pomyśleć o jakiejś sztywnej przedłużce tak aby długość dolotu była zbliżona do oryginalnego, albo wrzucać od razu na kolektor dolotowy (ja tak zrobiłem).

Największym problemem jest jednak to, że fabia jest w środku strasznie zabudowana i nie bardzo jest wogóle miejsce żeby cokolwiek wyrzeźbić z dolotem + cyrkulacja powietrza jest minimalna i pod maską panuje małe piekiełko termiczne, co jak wiadomo nie pomaga w kolekcjonowaniu kolejnych koni. Jakbyś chciał zakładać stożek, to warto pomyśleć najpierw o tym jak tam zamieszać obiegiem powietrza lub po prostu doprowadzić tam trochę zimnego powietrza, bo w innym wypadku zakładanie filtra (w celu poprawy osiągów) mija się trochę z celem.

Jak zrobię fotki (może na weekendzie) to zapodam na forum.

[ Dodano: 2006-07-16, 14:03 ]
Zapodaje obiecane zdjęcia. Niska jakość, ale robiłem telefonem, bo akurat nie miałem czegoś bardziej profi pod ręką.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


12.07.2006, 09:46

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7
-----------------------------------------------------------------
fragment:

Poprawny montaż to podstawa sukcesu.

Montując filtr stożkowy należy pamiętać o odpowiednim jego umieszczeniu w komorze silnika. Jeżeli chcemy uzyskać jak najlepszy efekt, musimy wybrać jak najzimniejsze, czyli najbardziej oddalone i efektywnie przewietrzane miejsce. Po umieszczeniu filtra w docelowym miejscu jego pracy, warto wykonać osłony z cienkiej blachy aluminiowej bądź pleksi oddzielające go od rozgrzanego silnika i otaczającego go powietrza. W ten oto prosty sposób wyeliminujemy możliwość zasysania gorącego powietrza. Gdy ten etap będziemy mieć za sobą, drugim ważnym elementem jest doprowadzenie zimnego powietrza z zewnątrz. Najlepiej do tego celu użyć giętkich przewodów aluminiowych o dużej średnicy. Wykorzystując na przykład jeden z wlotów w zderzaku, umieszczamy przy nim wlot do „rury” i kształtując ja, doprowadzamy powietrze bezpośrednio do samego filtra. Tylko w ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał zawarty w stożkowym filtrze powietrza. Cała operacja jest to dość trudna w praktyce i czasochłonna, warto jednak poświęcić na to kilka bądź kilkanaście godzin pracy. Dzięki temu pozwolimy naszemu silnikowi na zaczerpnięcie głębokiego oddechu, który pozytywnie odbije się na jego osiągach.


17.07.2006, 14:36

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wszystko prawda fresh tylko, że:
-w fabii 1.4/68 pod maską nie ma chyba efektywnie przewietrzanego miejsca. Wszędzie jest gorąco. IMHO byłoby lepiej gdyby akumulator w fabiach był w miejscu gdzie zamontowana jest puszka na filtr.
-jestem dziwny i przy montażu stożka bardziej zależało mi na tym, aby LPG zachowywało się tak jak sobie to wyobrażałem, niż na dodatkowych koniach. Nie wykluczam, że oba aspekty mozna by było ze sobą połączyć, co tez próbuje nieśmiało robić obecnie :good:
-Nie bardzo wiem, jak odgrodzić stożek od silnika. Pewnie trzeba by trochę porzeźbić, gdzieś tę osłonę podczepić, a nie wiem czy dałbym sobie z tym radę, jestem raczej mało uzdolniony w tych kwestiach..Co do doprowadzenia zimnego powietrza własnie nad tym myślę. Mam plan doprowadzenia stożka przy pomocy rurek Samco lub podobnych po lewej stronie od akumulatora (w stronę atrapy przy chłodnicy) tylko, że tam też ten stożek musiałbym jakoś odgrodzić od silnika, a nie bardzo wiem jak sie do tego zabrać...Jakieś sugestie koledzy ??? ?


17.07.2006, 15:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A może wykorzystać elatyczne rury metalowe (rozciągane) które służą do wentylacji (okapy kuchenne) i odprowadzania spalin z pieców c.o. Są dostępne rózne rozmiary - nawet stozek by się zmiescił. Ale to tylko sugestia , do doprowadzenia powietrza powinno byc OK, do zabudowy stożka - trzeba się zastanowić.

pozdrawiam


17.07.2006, 15:33
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 07:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
tak wygląda to w realu w pewnym seacie:
Obrazek
power rura by Castorama :mrgreen: ale efekty podobno daje :good:

całość wąta opisana jest T U ale nie wiem, czy nie trzeba się zalogować żeby to oblookać (ja tam akurat się rejestrowałem).


17.07.2006, 18:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 09:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
rybeusz napisał(a):
Co do doprowadzenia zimnego powietrza własnie nad tym myślę



co tu myslec.. wytrelebele :lol: lewy reflektor :czytaj: i ogień:mrgreen:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


17.07.2006, 18:27
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mr T. wygląda to to to...po prostu strasznie 8-)
Yogi bez lewej lampy kierunkowskazy gorzej działają, więc sam nie wiem ;-) No chyba żeby skręcać tylko w prawą stroną :razz:


18.07.2006, 13:54

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Oddziel stożek od silnika blachą aluminiową, specjalnie przygotowana blacha powinna jeszcze gdzieś leżeć u mnie w piwnicy po przygodach ze stożkiem w Fabii Anetki (więc jak coś odezwij się na gg). Stożek wypchinij maxymalnie w stronę kolumny McPhersona, za pomoca aluminiowych rurek i gumowych złączek (też mi to zostało jak byś był zainteresowany).

Jak będe miał wolną chwilę to podeśle Ci fotki jak to wyglądało u Anetki w Fabce.

Pozdrawiam


27.07.2006, 23:35

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Poszło na priva :good:


28.07.2006, 12:51

Dołączył(a): 15.02.2006, 16:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
Oddi, wrzoc wszystko na forum ,zeby kolejni widzieli na przyszłosc


28.07.2006, 13:54
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL