Teraz jest 19.04.2024, 16:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
1.4 75KM kontrolka silnika i szarpanie / 3 gary (NAPRAWIONE) 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 1.4 75KM kontrolka silnika i szarpanie / 3 gary (NAPRAWIONE)
Witam.
Dzisiaj niespodziewanie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE (potem zaczeła mrugać) , i fabka zaczeła szarpać dosyć mocno przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach. NA 99% pracuje na 3 garach bo silnik trzęsie niemiłosiernie i spadają obroty (elektronika jakby próbowała to wyrównać). Wczesniej miałem pojedyncze , sporadyczne szarpniecia i delikatny spadek obrotów, ale dzis nie dało się już jezdzić normalnie. Odpala bez problemu , nawet jak jest wilgotno..

I teraz pytanie? Co to może być ? Przebieg 72kkm, wiec swiece były wymieniane na serwisie przy 60kkm...Kable WN??? Czy moze coś innego koledzy sugerują?

jedyny na szybko dostepny VAG nie łaćzy się z moim autem :sciana:

Z góry dzieki za podpowiedzi...

Przy okazji. Jak zdjąć tą plastikową badziewną pokrywę silnika ? :shock: :mrgreen:


Ostatnio edytowano 05.12.2007, 15:25 przez Chorzyn, łącznie edytowano 1 raz



04.12.2007, 22:18

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Kable, świece, cewki, wysiadł wtryskiwacz lub ostatecznie elektronika. To że świece mają 12tyś dopiero nic nie znaczy ja już miałem przeboje po 10tyś na świecach Brisk Silver.

Jak uporasz się z pokrywą, weź spryskiwacz do kwiatów i jak będzie ciemno spryskaj delikatnie przewody WN. Jak będą miały przebicie to zobaczysz deliktne wyładowania elektryczne. Oczywiście na włączonym silniku. Ja tak kiedyś zdiagnozowałem kable w Nissanie.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


04.12.2007, 22:33
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Chyba zaczne od wymiany swiec ... moze NGK bo w poprzednim aucie się super sprawowały i kable WN...jakieś konkretne kable ktoś poleci albo odradzi ?


04.12.2007, 22:38

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Mam ten sam silnik pokrywe poprostu szarpi się do góry i sama wychdzi z gumowych zaczepów tylko od strony AKU wchodzi gumowy czarny wężyk od odpowietrzania skrzyni korbowej poprostu go wyjmij i pokrywa twoja metoda którą opisuje kolega stosowana jest na starych kablach z cewką zapłonową tu wysokie napięcie wytwarzane jest bezpośrednio na cewkach znajdujących sie na każdej ze świec więc ta metoda odpada

___________
edit by kros
Które silniki mają kable WN rozmowa wydzielona


Ostatnio edytowano 04.12.2007, 23:16 przez kika, łącznie edytowano 1 raz



04.12.2007, 22:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Spoko, ja jedynie podałem metodę sprawdzenia kabli WN. Jeśli w Fabii Chorzyn'a, cewki są bezpośrednio na świecach to jeden klopot z głowy (kable WN). Wymiana świec będzie najtańszym krokiem w celu diagnozy. Jeśli nie świece to cewka (oby) albo wtryskiwacz. O padniętych wtryskiwaczach w Fabkach już słyszałem.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


04.12.2007, 23:16
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.

Vog


05.12.2007, 07:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: 1.4 75KM Mrugająca kontrolka silnika i szarpanie / 3 gar
Chorzyn napisał(a):
Witam.
Dzisiaj niespodziewanie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE (potem zaczeła mrugać) , i fabka zaczeła szarpać dosyć mocno przy przyspieszaniu i na wolnych obrotach. NA 99% pracuje na 3 garach bo silnik trzęsie niemiłosiernie i spadają obroty (elektronika jakby próbowała to wyrównać). Wczesniej miałem pojedyncze , sporadyczne szarpniecia i delikatny spadek obrotów, ale dzis nie dało się już jezdzić normalnie. Odpala bez problemu , nawet jak jest wilgotno..



Jakis miesiac temu mialem podobny przypadek. Zatrzymalem sie na swiatlach sprawnym samochodem, a odjechalem juz na trzech garach. Winnym okazal sie modul (cewka) zaplonowy na jednej ze swiec. Naprawa prosta i niezbyt kosztowna. Cewki kosztuja, w zaleznosci od producenta i miejsca zakupu od niecalych 100pln do ok.150 pln. Co ciekawe najdrozszy wcale nie byl oryginal (ok. 110 pln) tylko Bosch.

Aha, i nie jezdzij autem przy tej usterce, bo oprocz tego co juz masz uszkodzone, zalatwisz takze katalizator (a tani nie jest)...


05.12.2007, 07:39
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
U mnie objawy były całkiem podobne - przy jakiś 13kkm silnikiem zaczęło szarpać, tzn. na wolnych obrotach chodził w miarę równo, natomiast kiedy lekko zwiększyłem obroty do ok. 1000/min silnikiem trzepało już okropnie...
Ponieważ samochód był na gwarancji - jeden z serwisów stwierdził, że ta usterka to typowe TTTM (ten typ tak ma) i nie ma się czym przejmować, tylko zalać lepsze paliwo...
Nie dałem za wygraną i pojechałem do innego serwisu no i tam się okazało, że głowica silnika do wymiany, bo właśnie palił na 3 gary...
Nic jednak mi na tablicy nie mrugało - żadna kontrolka...


05.12.2007, 08:45

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: 1.4 75KM Mrugająca kontrolka silnika i szarpanie / 3 gar
Piotr_M napisał(a):

Jakis miesiac temu mialem podobny przypadek. Zatrzymalem sie na swiatlach sprawnym samochodem, a odjechalem juz na trzech garach. Winnym okazal sie modul (cewka) zaplonowy na jednej ze swiec. Naprawa prosta i niezbyt kosztowna. Cewki kosztuja, w zaleznosci od producenta i miejsca zakupu od niecalych 100pln do ok.150 pln. Co ciekawe najdrozszy wcale nie byl oryginal (ok. 110 pln) tylko Bosch.

Aha, i nie jezdzij autem przy tej usterce, bo oprocz tego co juz masz uszkodzone, zalatwisz takze katalizator (a tani nie jest)...


dokładnie miałem identycznie, odjezdzam ze swiateł i nagle zonk, szarpanie i kontrolka...Czyli z wypowiedzi wynika ze nie ma tam kabli WN tylko te cewki zaplonowe, przy okazji czlowiek sie czegos dowie. Fabie mam od miesiaca wiec jeszcze nie ogarniam wszystkiego. A zapominiałem dodac ze to rocznik 2003

[ Dodano: 2007-12-05, 09:49 ]
vog napisał(a):
Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.

Vog


Niestety ale tak jak pisałem jedyny na szybko dostepny VAG nie łączy się z moim autem :sciana: a w najblizszym serwisie maja taki przemiał ze trzeba czekac 2 dni :sciana:

[ Dodano: 2007-12-05, 15:16 ]
vog napisał(a):
Typuję że to cewka nr 3. Vag wyświetlił by od razu jaka to usterka a tak pozostaje tylko nos. Zdejmij pokrywę plastikową silnika i na wyłączonym silniku powąchaj która cewka śmierdzi spaloną izolacją. Wymianę cewki można wykonać samemu.Cewkę należy wyszarpać ze świecy za pomocą dwóch haczyków wykonanych z zagiętych drutów.

Vog


ROZWIAZANIE...cewka z modułem podziękowała za współpracę na 4 cylindrze.Cewka + VAG (z pełną diagnostyka) + robocizna = niecałe 250zł (W ASO , po znajomosci bez kolejki ale nie było wyjscia)

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i sugestie


05.12.2007, 09:44

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
pobije wszystkie rekordy w awaryjnosci Fabek:)
tak jak przedmowcy ruszam sobie i jade spokojnie po zone, zatrzymuje sie na swiatlach i silnik zaczyna skakac jak szalony.
oczywiscie cewka padla i palil samochodzik na 3 gary...
jak wyciagnalem cewki to sie okazalo ze "serwis ASO" wyciagal cewki przecinakiem, z 4 jedna jest w stanie uzywalnosci, reszta popekana i iskry lataja boczkiem (w jednej nic nie lata bo sie spsula).
diagnostyka jest baaardzo prosta, wkladamy swiece w aparat (oczywiscie na zewnatrz) i sprawdzamy czy jest iskra. najlepiej robic jak jest ciemno bo ladnie iskierki widac...

ps. moja cewka nic nie smierdzi, pomierzylem sobie i niby wszystko w pozadku ale iskry nie daje...musi byc gdzies wewnatrz przebicie, bo z zewnatrz uzwojenie pierwotne nie ruszone.


15.01.2008, 00:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2008, 12:29
Lokalizacja: K-ce
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: FABIA CLASSIC - PB ONLY
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Witam

trochę odświeżę temat po pewnym incydencie z dnia wczorajszego...

Przedwczoraj wróciem z pracy zaparkowałem Fabiannę pod blokiem i wszytsko było git..rano chcę ruszyć do pracy odpalam a tu jakby silnik mi chciało wyrwać odpalił i nagle wytracił obroty i zgasł...żadna kontrolka się nie zaświeciła!!!

Próbowałem kilka razy - wciąż to samo. Zajechałem jakieś 1000m do meachinka-diagnoaza: nie było iskry na 2 cewkach także jeachłem na 2 garach (musiałem utzrymywać obroty żeby mi nie zgasł).

Po przeczyszczeniu cewek pali i jeździ normalnie-meachnik kazał obserwować:))

pozdro

_________________
Pozdr lobo82


30.04.2008, 07:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Powtórka z rozrywki...
Historia lubi się powtarzać... niestety.
Wczoraj wymieniłem kolejną cewkę. Okoliczności wystąpienia usterki identyczne jak poprzednio: zatrzymuję się na skrzyżowaniu sprawnym autem, odjeżdzam już na 3 cylindrach - żadnego "ostrzeżenia". Całe szczęście, że znów zdarzyło się to w ciągu dnia i blisko zarówno domu jaki sklepu ;)
Tak więc zostały mi jeszcze dwie fabryczne cewki, dwie są już nowe i pozostaje mieć nadzieję, że obecnie sprzedawane 036 905 715 D będą mniej awaryjne od 036 905 100 D, które włożyła mi fabryka.

A wszystkim użytkownikom aut z niemieckimi silnikami 1.2 i 1.4 dobrze radzę: kupcie sobie jedną zapasową cewkę (ok. 110 pln za oryginał) i woźcie ją ze sobą. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda, a awaria w środku nocy z dala od cywilizacji może nie być zbyt miła...

P.S. Czy ktoś ma PEWNE info, czy w sytuacji wykrycia przerwy w zapłonie sterownik silnika odcina dopływ paliwa do tego cylindra? Jeśli tego nie robi, to jazda w takim stanie oprócz ogólnej szkodliwości może spowodować uszkodzenie katalizatora...


14.06.2008, 20:55
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Z tymi awariami cewek w silnikach VW to szczera prawda .Znajomy w golfie 1,6 wymienił już wszystkie cztery, a auto ma przebieg 110 tys. km.Szajs robią i tyle.


14.06.2008, 21:32

Dołączył(a): 23.07.2007, 13:08
Lokalizacja: Z Poznania :)
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Powtórka z rozrywki...
Piotr_M napisał(a):

P.S. Czy ktoś ma PEWNE info, czy w sytuacji wykrycia przerwy w zapłonie sterownik silnika odcina dopływ paliwa do tego cylindra? Jeśli tego nie robi, to jazda w takim stanie oprócz ogólnej szkodliwości może spowodować uszkodzenie katalizatora...


Miałem podobny problem w tym temacie. Mam wersje 1.2 i komputer odcina niepalący cylinderek.


24.06.2008, 06:52
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL