Teraz jest 19.04.2024, 16:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Moja instalacja+zabudowa suba - opis. 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Moja instalacja+zabudowa suba - opis.
Witam!
Zainspirowany tym postem oraz brzmieniem adio u kolegi w golfie postanowiłem zainwestować troche pracy i kaski w audio w swojej Fabce (sedan). Główne założenie było takie, aby nie robić z auta nie zrobić inwalidy bez bagażnika z 16 głośnikami itp…
Zacząłem od wygłuszania przednich drzwi i wstawienia do nich głośników INFINITY REF 6510cs. Oczywiście nie obyło się bez dystansów dystansów MDF i tu pierwsza rada. Do tych głośników dystanse kupowane a allegro są zbyt niskie i trzeba było je podnieść jeszcze o ok. 10mm. Cykacze udało się wsadzić w miejsce oryginalnych. Do tego wygłuszanie matami APP i przód był gotowy ;).
Kolejny krok to zabudowa subwooferka bagażniku. Oczywiście skorzystałem z kapitalnego pomysłu umieszczenia skrzyni za nadkolem. Z racji tego iż nie miałem wcześniej do czynienia z matami szklanymi i żywicą to miałem trochę obaw. Ale od czego jest Internet. Troche pogrzebałem i znalazłem takie cos
No to przepis był gotowy ;). Co do przodu to wolałem zastosować płytę MDF 10mm niż materiał jak w przepisie powyżej. Głośnik jaki chciałem wstawić na początku to Infinity Ref 1050W (25cm) jednak w pośpiechu kliknąłem nie tam gdzie miałem na allegro i zamówiłem Infinity Ref 1250W ;) 30cm. Jednak jak później przeczytałem nie ma on takich dużych wymagań co do wielkości skrzyni w konstrukcji zamkniętej jaką zamierzałem zbudować - jedyne 35l. No nic to pokrótce opisze przebieg budowy:

1. Wykleić wnękę taśmą klejącą – mi zeszła cała szpulka 25m dość grubej ale słabo trzymającej na bokach taśmy. Polecam użyć do tego celu raczej grubszych gładkich taśm którą przyklejamy kawałkami po 20 cm. Jeżeli wykleimy dokładnie (najlepiej 2 warstwy) to nie mamy się bać ze coś przecieknie a i żywica jakoś się tego nie trzyma co nas nie martwi.
2. Następnie z maty szklanej o gramaturze 400 wyciąłem sobie paski 20x10cm. Do tego rozmieszałem żywice z utwardzaczem (dla niewtajemniczonych to na moje oko, najlepszy stosunek żywicy do utwardzacza jest gdy kolor mieszaniny jest zbliżony do czerwonego grapefruta – o ile używa się czerwonego utwardzacza ). Z ilością to nie przesadzajmy gdyż po około 10-15 zacznie nam się ścinać. Ja rozrabiałem sobie po 200ml.
3. Teraz należy szybko układać kawałki maty na wyłożonej taśmą wnęce i smarować je żywicą aż będzie się trzymać ścianek wnęki. Układamy kawałek po kawałku tak aby zachodziły na siebie. Mnie nie udało się wyłożyć górnej części którą dokleiłem po wyjęciu całości z bagażnika. Przy tej gramaturze wystarczy jedna warstwa maty aby można było ją bez obaw wyciągnąć z bagażnika. Ja wyłożyłem dwie i potem było takie sztywne ze nie chciało wyjść ;).
4. Jak wszystko wyschnie to możemy wyciągnąć nasze cudo z wnęki. U mnie wyszło całe łącznie z taśmą klejącą, którą później bez problemu dało się oderwać.
5. Po wyjęciu dokleiłem górną część i nałożyłem jeszcze 2 warstwy.
6. Następnie włożyłem z powrotem do bagażnika i obrysowałem sobie ile brzegu można obciąć. Wyrzynarka w rękę i do dzieła. I tu trochę się wyjaśnia jeżeli nie udaję nam się ciąć bo skrzynia za mocno drga to oznacza że jest za cienka wiec powinniśmy nałożyć kolejną warstwę.
7. Jak już obetniemy kładziemy ją krawędzią na podłodze i sprawdzamy czy przylega do powierzchni (oczywiście tak +/- bo jeszcze będziemy to łączyć matami z czołową częścią z MDF).
8. Tak obciętą część skrzyni wkładamy do wnęki i wycinamy sobie część czołową na razie z kartonu. Przypasowujemy tak, aby ładnie przylegała nam do krawędzi. No i mamy gotowy wzorzec do naniesienia na naszą płytę. Dalej wiadomo: pisak wyrzynarka i do dzieła !!!
9. Następnie wycinamy otwór o średnicy zewnętrznej naszego głośnika. Do tego będziemy musieli wyciąć drugi pierścień do którego przykręcimy głośnik zatem musi on być o średnicy zewnętrznej 1,5cm większej od średnicy głośnika i średnicy wew. o 1,5 cm mniejszej niż nasz górnik. Zatem otrzymamy pierścień o szarości 3cm ;)
10. Dalej wystarczy to dobrze zmontować. Oczywiście najpierw pierścień i część czołową śrubami i klejem a potem całość łączymy z resztą skrzyni paskami z maty szklanej.
11. Dalej jeszcze montaż gniazda do kabli oraz kosmetyka, ale tego nie będę opisywał gdyż jak już ktoś dojdzie do tego etapu to już dalej sobie poradzi ;). Nie ma co się bać gdyż jak pisałem proces nie jest taki trudny gdyż mnie laikowi udało się bez większych przebojów.

Subwoofer mamy wiec pozostał wzmacniacz kable i radio. Wzmacniacz upolowałem na allegro oczywiście (Sony XM-7547) i proponuje wszystkim kupić używany wysoki model niż nówkę z cienkimi parametrami. Jak się dobrze poszuka to cos fajnego się znajdzie. Radio postanowiłem kupić nowe i tu padło na model Sony GT500. Ma całkiem ciekawy design a do tego przyzwoice gra w połączeniu z tym zestawem.
Kable polecam puścić prawą stroną auta w progach i spokojnie zmieścimy tam wszystkie (tzn. zasialnie, 2 prary chinch i przewody głośnikowe. Jeżeli będą to dobre kable to raczej nie ma co się bać o przesłuchy.
Ostatnim etapem mojej instalacji który jeszcze przede mną to podwieszenie wzmacniacza pod półkę co spowoduje przywrócenie bagażnika do stanu używalności ;)
Na razie wszystko wyglada tak:

Obrazek

Więcej zdjęć z montażu oraz jak to teraz wygląda znajdziecie tutaj

Co do tego jak to brzmi to nie będę się rozpisywał bo nie ma sensu. Po prostu jestem BARDZO zadowolony. Brzmi lepiej niż się spodziewałem i nie wiem po co ludziom więcej głośników.

Koszty są mniej fajne ale myśle ze nie kosmiczne:
Infinity Ref 1250W 399zł
INFINITY REF 6510cs 499 zł
SONY CDX-GT500 675 zł
Wzmacniacz SONY XM-7547 580 zł
Kable 100 zł
Maty wygłuszające 80 zł
Maty szklane 70 zł
Żywica + utwardzacz (3L) 90 zł
Materiały pomocnicze 100 zł
_______________________________
Suma: 2593 zł

No i na koniec rzecz najważniejsza. Podziekowania dla kolegi Pinia bez którego pomocy ne udalo by sie całości zmontować w 3 dni.


15.06.2006, 16:06

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Bardzo fajna zabudowa, sub jak u mnie schowany, masz też tą przewagę że masz gdzie podwiesić wzacniacz, u nie w kombi tego nieprzewidziano :) Pociąłem nawet tylną kanapę diaxem ale tam też się nie da... Na szczęście zmieścił się w drugi schowek. Moje wątpliwości budzi nieco zastosowanie komponentów Sony, mam z nimi kiepskie doswiadczenia, ale tych konkretnych nie słyszalem więc nie krytykuję na zapas ;) Za to głośniki 1 klasa :bravo:

Ogólnie cała zabudowa robi wrażenie :essen:

może kiedyś na jakimś spocie zawody urządzimy :browar:


15.06.2006, 16:28

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Co do komponentow to szukałem wsrod roznych infinity i jbl ale jakos mnie ich parametry nie zadowalaly. A ten jakos sam sie trafil. Ma pasmo od 5 do 100 000Hz co sprawia ze w pasmie w którym ucho ludzkie cokolwiek rejestruje ma płaską charakterystyke no i duzy zapas mocy ;). a do tego pełna rególacja.
A radio wiem ze jest troche za cienkie do zestawu ale muszeprzyznac że sprawuje sie bardzo dobrze. Z radiem nie chciałem kombinować za dużo, bo nauczony doświadczeniem kolegów nie chciałem zostać z panelem w ręku :( i wybitą szybą.
A co do :browar: to bardzo chetnie, jak cos będzie w okolicach Bydgoszczy to można sie umówić.


15.06.2006, 16:45
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Przyznam, że bardzo podoba mi się Twoja zabudowa, fajnie wkomponowany sub, dzięki temu pozostaje Ci wolny bagażnik, gdzie w przypadku wsadzenia do bagażnika skrzyni,miejsca praktycznie prawie jest mało. Tak jak mówiłeś wzmacniacz pasuje raczej podwiesić na tej półce i bagażnik wolny. Jestem ciekaw jak gra Twój sprzęcik, bo zapowiada się rewelacyjnie, myślę. Dla mnie super przemyślany pomysł zagospodarowania wolnego bezużytecznego miejsca Gratuluję nagłośnienia :good:


15.06.2006, 21:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Świetny i dokłądny opis wszystkiego :worthy:

Jeszcze tylko jedno pytanie.:

Jak zamonowałeś gotową skrzynię we wnękę ? ?
Musiałeś coś wiercić czy to jest jakoś tam magicznie wsadzone na styk ??

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


15.06.2006, 23:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Gratulacje! Wyszło wyśmienicie!
Ale jak skrzynię przymocowałeś we wnęce? Jeśli przyjdzie ci wymienić spaloną żarówkę to nie będzie kłopotu??

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


15.06.2006, 23:47
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Co do wpasowania to juz odpowiadam. Wszystko jest tak magicznie spasowane ze wchodziz na wcisk, wiec co do wymiany zarowki nie ma problemu. Trzyma sie tak dlatego ze czesc czołowa jest dobrze spasowana i ma filc na brzegach, wiec filc o filc sie nie wyslizguje ;)
Na razie jezdze tak tydzien i sie nawet nie obruszyła, ale wymysliłem ze jak bedzie sie luzować to pokombinuje cos z rzepem.

Ciesze sie ze sie podoba i mam nadzieje ze komus pomoże ten opis.
Pozdrawiam.


16.06.2006, 07:20

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
rzepy sprawdzają się przez pewien czas a potem, hmmm, tracą moc :) wiem o mam tak ocowaną osłonę wzmacniacza...


16.06.2006, 21:48

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam po przerwie!

W związku ze zbliżającą się potrzebą wykorzystania bagażnika (syn w drodze wiec wózek trzeba bedzie woźić ;) postanowiłem zakończyć instalację audio podwieszeniem wzmacniacza pod tylną półką. Dodatkowo wcześniej rozwiązałem problem wypadającego z wnęki suba. Zastosowałem rzepy i sprawują sie rewelacyjnie, jak zamontowałem suba tak sidzi tam pół roku i nic. Może jak bym wyciągał co chwilke to by sie rzepy wyrobiły ale na razie to trymają że hej!

Wracając do podwieszenia wzmacniacza to polecam to rozwiązanie wszystkim poisiadaczom sedanów. Bagażnik cały dla siebie a do tego lampka bagażnika podświetla panel rególacji wzmacniacza ;) Rozwiązanie proste i zarazem wrecz idealne ;)

Obrazek

Więcej zdjęć tutaj

To na tyle. Wiecej nie ma co kombinować. Wszystko gra pieknie, nie zawadza więc sama radość ;)


Ostatnio edytowano 18.01.2007, 18:08 przez marbalon, łącznie edytowano 1 raz



17.01.2007, 21:22
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
No i tu mnie kolega zabil :) gratz niezla i prof robota.


18.01.2007, 00:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
marbalon superrr !!! robota!!! pomyslowo i efektywnie :good: i pewnie zaj...cie gra


19.01.2007, 15:28

Dołączył(a): 21.05.2007, 17:06
Lokalizacja: Poznań
Posty: 18
Zdjęcia: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: wielkopolskie
Post 
nie no panowie mistrzostwo swiata :) czyli sub wylatuje :d i robie taka zabudowe :) bp bagaznik strasznie potrzebny

_________________
Pozdrawiam
Formula
sklep.ledy.pl


21.06.2007, 21:48
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam,
Jestem nowy i korzystałem z opcji "Szukaj", ale nie znalazłem... Opis fajny, ale nie opisałeś dokładniej montażu kabli, a dla mnie akurat to jest największy problem.
Mam sprzęt, mam kable, generalnie wszystko (wymontowane z poprzedniego auta), ale nie mam pojęcia którędy przeciągnąć kabel od akumulatora i jak rozebrać progi, żeby poprowadzić kable.
Prosże o pomoc, bo nie chcę połamać czegoś w aucie próbując zdemonotwać progi;)


26.06.2007, 21:50

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
To coś słabo szukałeś. Nic to, na szybkiego: kable ciągniesz z prawej strony auta (możesz i z lewej, ale z prawej jest dobre dojście w okolicach schowka, na przeciągnięcie kabli). Jeśli zaś chodzi o progi, to nie musisz wcale ich zdejmować. Może kable powpychać pod te plastikowe osłony, może mniej to profesjonalnie, ale skutecznie i zajmuje mniej czasu. Polecam jeszcze raz, użyj SZUKAJ. Może hasło "instalacja audio" coś pomoże?


26.06.2007, 23:04
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Poradziłem sobie!!!
Kable od akumulatora puściłem stroną, po której jest schowek. Kabew przechodzi pod blachą obok miseczki amortyzatora, na której przechodzi uszczelka, potem przez mały kawałek idzie tak jakby na wierzchu i wchodzi w małą dziurką skierowaną na przód auta umieszczona pod szybą (próbowałem większą dziurą na poziomej części karoserii, ale tamtędy wyszło lepiej). Po zdemontowaniu całęgo schowka puściłem kabel pod plastikami po prawej stronie i wcisnąłem pod progi bez ich demontowania, tak więc w okolicach zaczepu pasu bezpieczeństwa trochę wystają, ale prawie tego nie widać.
Kabel od radia (chinche) idzie drugą stroną, jednak jedynie pod gumowaym dywanikiem i dalej w progach, bo nie wiedziałem, jak zdemontować fabryczną welurowa wykłądzinę - wiązałoby się to ze zdemonowaniem progów, a tego chciałęm uniknąć. Jak próbowałęm wcześniej to zatrzaski co prawda wyszły, ale przy próbie ich ponownego osadzenia, blaszki, w których normalnie siedzą zatrzaski, wleciały mi do środka karoserii i zaginęły ;)

Sam montaż wzmacniacza i skrzyni w bagażniku to już małę piwo, gdy kable wychodzą w bagażniku. Tam jest o wiele łatwiej zdemonotwąć okłądzinę boczną, co by sprytnie schować kabel masowy, podłączony do śruby z masą po lewej stronie bagażnika.

Tak więc dziś już gra i mam nadzieję, że opis przyda się innym.
Pozdro


09.07.2007, 11:07
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL