Teraz jest 19.04.2024, 19:37



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
[F1] [Manual] Adaptacja przepustnicy - VAG-COM 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post [Manual] Adaptacja przepustnicy - VAG-COM
Witam.
Oto foto poradnik adaptacji przepustnicy w Skoda Fabia wersje silnikowe 1.0 1.4/44kW 8V 1.4/50kW 8V.

Program VAG-COM jest możliwy do pobrania z witryny http://www.ross-tech.com

Interfejs diagnostyczny jest dostępny po wyjęciu małego schowka po stronie kierowcy.
Podłączamy interfejs do złącza w aucie przekręcamy kluczyk w pozycje "zapłon" i uruchamiany program VAG-COM. Naszym oczom ukazuje się takie okno:

Wybieramy opcję "SELECT"
Obrazek

Tu wybieramy opcję "01-Engine"
Obrazek

Pierwszy krok to odczytanie błędów w sterowniku poprzez wybranie opcji "Fault Code - 02"
Obrazek

Jeśli błędów brak wracamy do naszego menu i wybieramy opcję "Meas. Block - 08"
Grupa 01 sprawdzamy temperaturę silnika.

Adaptacja zawsze wykonywana jest na rozgrzanym silniku przy temperaturze ok. 80"C.
Obrazek

Program VAG-COM może być uruchomiony w czasie pracy silnika. Jak i w czasie pracy programu można uruchomić silnik. Widać wówczas zmiany parametrów (nas interesuje temperatura silnika grupa 01-temperatura, 060-przepustnica)
Jeśli wróciliśmy z trasy i temperaturę mamy odpowiednią to na wyłączonym silniku z kluczykami w pozycji "zapłon" przechodzimy do kolejnego kroku.
Obrazek

Wracamy do głównego menu kontrolera silnika i wybieramy opcję "Basic Settings - 04"
Obrazek


UWAGA będąc na tym etapie mamy wyłączony silnik i podczas dalszych czynności nie naciskamy pedału gazu.

W pierwszym polu Grup wpisujemy wartość 060. Klikamy Go i czekamy.
Obrazek

W czasie adaptacji przepustnica otworzy się zaś kontroler sprawdzi 5 punktów kontrolnych otwarcia po czym jeśli wszystko poszło pomyślnie otrzymujemy takie oto okno.
Obrazek

Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu zakończona. Osobom niewprawnym w posługiwaniu się programem VAG-COM nie polecam "testów" innych podzespołów. Zdarzało się iż z nieznanych powodów w czasie testów Air-Bagów te odpalały.

edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne adaptacja przepustnicy i VAG


Ostatnio edytowano 13.03.2007, 18:40 przez mariusz_s, łącznie edytowano 2 razy



Niżej 2 podpisani użytkownicy dziękują mariusz_s za ten post:
koleś, marcinekk88
30.12.2006, 22:15
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Dodam tylko, że z materiałów które mi wpadły w łapy wynika, że w pozostałych silnikach robi się to tak samo (jeśli dobrze zrozumiałem po czesku).
Jedynie trzeba pamiętać, że w silniku z automatyczną skrzynią biegów należy dodatkowo przeprowadzić adaptację jednostki sterującej skrzynią biegów /może ktoś wie jak?/


30.12.2006, 23:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL