Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Informacje na temat silnika 1.9 TDI montowanego w Fabii
Potrzebuję parę informacji na temat silnika 1.9 TDI montowanego w Fabii. Z tego co mi wiadomo to ma on 101KM.
Czy ten silnik jest posiada pompe rotacyjną czy też może już pompowtryski, albo system Common Raily?
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
07.03.2009, 14:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 04.09.2008, 11:19 Lokalizacja: [ KBR XXXX ] Posty: 176 Zdjęcia: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 2FL RS 2.0 TSI
Rok prod.: 2010
Województwo: małopolskie
|
Silnik ATD 1.9 TDI 4 cylindrowy, 8 zaworowy, pompowtryskiwacze, 74kW, 101km, maksymalny moment obr. 240/1800 Nm/obr min.
|
07.03.2009, 16:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Wszystkie silniki z turbiną w Fabii mają pompowtryski.
|
07.03.2009, 16:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
I tutaj się rozczarowałem. Myślałem, że Fabia jest na pompie rotacyjnej. Niestety przy zakupie Fabii będę musiał się rozglądać za silnikiem SDI. W grę wchodzi również silnik Volswagenowski 1.9 TDI 90KM ponieważ nie jest na pompowtryskach. Z tego co wiem montowano go do Golfa IV, Bory, Ibizi i Cordoby - przejściówek produkowanych 99-02.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
07.03.2009, 17:45 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
elpolacco napisał(a): silnik Volswagenowski 1.9 TDI 90KM ponieważ nie jest na pompowtryskach. Z tego co wiem montowano go do Golfa IV, Bory, Ibizi i Cordoby
...leona, ale nie do Fabii
|
07.03.2009, 17:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
A Fabia TDI radzi sobie z gorszym paliwem? Mam dostęp do oszczędności z ciężarówek jednak co do jakości tego paliwa nigdy nie jestem pewien. SDI nie widzi różnicy ponieważ jest na pompie rotacyjnej. Nie ma żadnej różnicy w mocy jaki i kulturze pracy silnika.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
07.03.2009, 19:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Nie opału i oleju z biedronki nie toleruje ![nonono :nono:](./images/smilies/1nono.gif)
|
07.03.2009, 21:12 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Jak opał lub tani olej napędowy to tylko SDI lub stare TDI-ki np 1Z itp
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
07.03.2009, 21:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Nie miałem tutaj na myśli opału jak również roślinnego. Chodzi i normalną ropę jednak nigdy nie mam pewności co do jej jakości. Czasami jest według mnie za gęsta.
Teraz pytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie tego silnika? Czy ma on jakiś słaby punkt któremu warto się przyjżeć?
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
07.03.2009, 22:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Strac wiecej a kup sobie TDI_ka, bo za jakis czas bedzeisz chciał do SDI_ka przykrecac turbo!
Chcesz VP to kup sobie VP - 90 czy 110 - nieważne!
Ważny jest STAN!
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
07.03.2009, 23:06 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Największym wrogiem każdego auta używanego jest poprzedni właściciel. Sprawdzić trzeba wszystko, żadko trafia się w okazyjnej cenie "rodzynek".
Ogólnie jeśli wszystko dobrze jest serwisowane to silniki 1.9 TDI praktycznie nie mają wad - są to bardzo wytrzymałe silniki w rękach odpowiednich osób, jeśli chodzi części i awaryjność.
Jak ja bym sam miał kupować turbodiesla to tylko kto zna się na VAG-u i zrobi logi dynamiczne/statyczne i odrazu odczyta z nich dane i powie w jakiej kondycji jest silnik oraz inne podzespoły silnika.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
08.03.2009, 09:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
przy zakupie mozna poprosic wlasciciela zeby przejechal sie autkiem, zachecic go do ostrzejszej jazdy i na koncu zobaczyc czy zgasi odrazu autko z silniczkiem TDI czy tez pozwoli wychlodzic sie turbinie itp. jesli zgasi odrazu to raczej bym nie kupowal bo koles nie bardzo wie jak uzytkowac samochod z silnikiem TDI. plus oczywiscie obowiazkowo to o czym pisal kolega Allen
|
08.03.2009, 12:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Poratujcie,kupiłem magnetyzery,niewiem na jakie przewody je załozyc,jeden to paliwowy przed pompą wtryskowa drugi na powietrza,moze ktos miał podobne doswiadczenia,prosiłbym o zdjecia
Drugi temat to olej,kompletnie niewiem co tam było wlane auto z Niemiec 120 tys przebiegu,jaki polecacie i czy jezeli był półsyntetyk a wleje syntetyk to cos sie stanie?
_________________ arti
|
11.04.2009, 21:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
arturosz, użył szukajki poczytaj trochę
|
11.04.2009, 21:17 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Czytałem duzo i wiele ale wolałbym sie oprzec na podpowiedzi kogos kto miał podobne doswiadczenia,po to jest to forum
Jeszce dodatkowe pytanie czy vagiem 401 mozna odczytac logi dynamiczne,pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2009-04-17, 12:30 ] Witam ponownie,testuje moje skode 1.9,komputer pokazuje mi srednie spalanie na poziomie 7.2,wydaje mi sie ze to za duzo,co o tym sadzicie,jazda w miescie na rozgrzanym silniku,pozdrawiam
_________________ arti
|
11.04.2009, 21:40 |
|
|