FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] EGR a prędkośc turbiny
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=10753
Strona 1 z 2

Autor:  Piter!!! [ 03.05.2010, 16:32 ]
Tytuł:  [F1] EGR a prędkośc turbiny

Witam
Postanowiłem zaślepic EGR, tzn odłączyłem przewód podciśnieniowy od EGR. Silnik lepiej się wkręca, turbina gwiżdże praktycznie od 1000 obr, niema żadnej turbo dziury. Ale mam pewne obawy, zaślepienie spowodowało że na wolnych obrotach częśc spalin która miała iśc do EGR, teraz idzie na wirnik turbiny podnosząc jej prędkośc na wolnych obrotach i turbina ma napewno większe obroty, jak silnik pracuje to jest niby ok, ale podczas gaszenia silnika słychac jeszcze przez chwilę jak się kręci turbina coraz wolniej, jak założę wężyk spowrotem na EGR objawy znikają, turbo gwiżdże od 1200 obr, gasząc silnik turbo staje praktycznie odrazu. Mam teraz obawy, że wykończę turbinę bo przecież jak silnik zgaszę to turbina jeszcze chwilę pracuje a smarowania już niema. Jest na to jakiś patent???

Autor:  wokan [ 04.05.2010, 16:57 ]
Tytuł: 

Miałem zaślepiony EGR i nie zaobserwowałem zjawiska co opisujesz. Teraz mam w ogóle wywalony cały zawór. Od 3 lat nic się nie dzieje.
Zaślepiaj i się nie zastanawiaj. Takie obroty jakie ma turbina na wolnych obrotach to żadne obroty - pewnie nawet nie czuje że się kręci :mrgreen: Kręcić to ona się zaczyna od 2000 obr silnika w górę :mrgreen:

Z tym smarowaniem też nie przesadzaj - takie zjawisko to występuje gdy butujesz i upalasz silnik na autostradzie przez 100km, zjeżdżasz nagle na stację benzynową i gasisz silnik pod dystrybutorem.

Autor:  steven [ 27.12.2010, 00:03 ]
Tytuł: 

Odgrzeję kotleta :mrgreen:

Zacząłem się ostatnio zastanawiać na zaślepieniem zaworu EGR. I tu moje pytanie do znawców tematu. Czy wystarczy odłaczenie podciśnienia czy też lepiej zostawić podciśnienie w spokoju i wstawić blaszkę pomiędzy zawór a kolektor? Przedtem miałem felicie z dieslem pod maską i EGRa zaślepiłem tą drugą metodą, czyli wstawiłem blachę. Czy fabek po zaślepieniu nie wywala żadnych błędów? Komp tego nie będzie widział?

Autor:  zgred [ 03.01.2011, 00:53 ]
Tytuł: 

zaślepione blaszka zero błędów wszystko jest ok.

Autor:  Piter!!! [ 03.01.2011, 18:33 ]
Tytuł: 

A niezauważyłeś aby turbina się szybciej kręciła, u mnie na wolnych obrotach turbina napewno szybciej chodzi a po lekkim przygazowaniu gwiżdże jak głupia, a szczególnie teraz boję się podczas gaszenia silnika.

Autor:  zgred [ 03.01.2011, 20:24 ]
Tytuł: 

U mnie przez turbine łapałem tryb awaryjny po programie. Ale nawet przed wymiana nie słyszałem żeby gwizdała katalizator mam wyrzucony. Zobacz może masz gdzieś jakaś nieszczelność któryś wąż lekko się ssunol, może koło intercoolera.

Autor:  bertone22 [ 03.01.2011, 20:32 ]
Tytuł: 

Jak turbina gwizdze tak ze słychac ja od dolnego zakresu obrotów ze słychac ja przy gaszeniu to moze znaczyc tylko ze nadaje sie juz tylko do wymiany !!
Ja mam 150 km i n ic mi nie świszczy

Autor:  Piter!!! [ 03.01.2011, 20:33 ]
Tytuł: 

Czy wsytarczy ściągnąc wężyk od podciśnienia od egr i go zzaślepic czy trzeba wstawic blaszkę? I gdzie wstawiłeś tą blaszkę?

[ Dodano: 2011-01-03, 20:34 ]
Tak, słychac ją, ale tylko jak jest Egr odłączony i to tylkko po minimalnym dodaniu gazu. Najgorsze jest to że podczas gaszenia silnika słychac jak schodzi z dużo wyższych obrotów niż z podłączonym Egr.
Kolego Bertone, jeszcze kilka dni temu niewiedziałeś co to jest Vag, a teraz na tym, jak i na innych forach udzielasz zupełnie nieprzydatnych porad wyssanych z palca, zresztą ten motor który tak opisujesz, że ma 5000 km przebiegu to doskonale wiesz że ma ponad
60 000 km przebiegu bo sam na niego czaiłem i byłem go oglądac. Zrób najpierw swoje auto do końca, a opinie i porady zostaw doświadczonym kolegom.

Autor:  konradek [ 03.01.2011, 20:50 ]
Tytuł: 

bertone22 u mnie gwizdze i zapi***** tak samo i u moich 5 sąsiadów. w wakacje widzialem jakis nowy samochod audi lub vw i tez zdziwilem sie bo gwizdalo

Autor:  Piter!!! [ 03.01.2011, 20:56 ]
Tytuł: 

Tak jak pisałem na samej górze, chodzi o to że te objawy występują tylko przy odłączonym egr.

Autor:  konradek [ 03.01.2011, 21:39 ]
Tytuł: 

A może źle zaślepiłeś , gdzieś jest jakiś luz, nieszczelnie zalozone blaszki czy co tam wymyślileś??

Autor:  Piter!!! [ 04.01.2011, 18:27 ]
Tytuł: 

Tylko i wyłącznie zdjełem z Egr i zaślepiłem wężyk od podciśnienia. Może powinieniem zaślepic jakąś blachą przy kolektorze?

Autor:  wokan [ 04.01.2011, 18:58 ]
Tytuł: 

Ja miałem zaślepione blachą przy kolektorze.

Autor:  weuek [ 19.01.2015, 23:13 ]
Tytuł:  Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny

Taki odkop wykonam, bo widzę, że akurat na tym forum temat jest raczej niepopularny.

Czy ktoś z aktualnie aktywnych użytkowników ma u siebie w dieslu zaślepiony EGR i może podzielić się doświadczeniami? Konkretnie interesuje mnie opcja tak jak wyżej, czyli blaszka (pełna, bez dziur) przy kolektorze.

Autor:  Adrian [ 20.01.2015, 06:29 ]
Tytuł:  Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny

Ja miałem w fabii wyłączony programowo, w octavii 1 mam blaszkę ale to dlatego że mało elektroniki i brak jest błędów. W O2 jak się zima skończy to też programowo będzie zablokowany.

Plusy tej operacji są takie że jest czysto w dolocie, minusy że zimą długo się grzeje. Różnic raczej nie widzę w pracy silnika bo każde auto modzone.

Sądzę że u Ciebie w Focusie też jest sporo elektroniki i pełnej blaszki montować nie możesz bo będzie błędy wyrzucać, chyba że myślisz o modyfikacji programu to od razu można wyłączyć ten element.
Tapatalk

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/