FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Usterka skrzyni biegów 1.9 TDI kod silnika AXR
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=11452
Strona 1 z 3

Autor:  Formula [ 07.08.2010, 11:21 ]
Tytuł:  Usterka skrzyni biegów 1.9 TDI kod silnika AXR

Od jakiegoś czasu mam problem z skrzynia biegów. Przy szybkim przekładaniu z 1 na 2 zgrzyt. Pojawia się już problem przy redukcjach z 3 na 2 też juz potrafi zazgrzytać na wciśniętym sprzęgle. Byłem u mechaników i mówią iż zapewne do wymiany jest synchronizator, przesuwka i może widełki.

Czy ktoś miał podobny problem ?

Autor:  janko [ 07.08.2010, 14:21 ]
Tytuł: 

Mam ten sam problem czasami z 1 na 2 zazgrzyta , więc zmianę begów staram się wykonywać dokładnie. Przebieg mam udokumentowany czyli 44 tys , nawet pokusiłem się o zmianę oleju ale chyba to niewiele pomogło , no może , może trochę. Ale mam również objaw kiedy na dwójce przy małej prędkości dodaje gazu i ujmuje później to słyszę jakby delikatne rzężenie ,może jestem przewrażliwiony. Chyba poczekam aż coś klęknie i dopiero wtedy zainterweniuję, a jeszcze jaki masz kod skrzyni . Moja to JXY.

Autor:  Formula [ 08.08.2010, 10:26 ]
Tytuł: 

ja miałem 2 fabki i w oby dwóch był ten sam problem i to przy bardzo małych przebiegach wszystko zaczyna się przy ok 50tys. Ja aktualnie mam 80tys i żona już praktycznie nie daje rady jeździć. Faktycznie zmiana powolna załatwia sprawę ale tak czy siak trzeba będzie to naprawić

Gdzie jest podany kod skrzyni biegów ?

Autor:  Piter!!! [ 08.08.2010, 11:12 ]
Tytuł: 

Kod jest wybity na skrzyni, patrząc z góry, to jest pomiędzy rozrusznikiem, wodzikiem zmiany biegów, a silnikiem. Skrzynia JXY to byla ostatnia skrzynia co wychodziła do AXRa, wychodziła od 01.2007. Ja wymieniłem w moim Atd na skrzynie z AXR, ale model wcześniejsza niż wasza, tj JDA, ma ponad 60 000 km i wszystkie biegi wchodzą idealnie. Skrzynia JXY jest inna konstrukcyjnie od pozostałych, wcześniejszych modeli (chodzi mi o wnętrze) Jest krótsza 3 i 4, no i pozatym właśnie coś tam grzebali z synchronizatorami. We wcześniejszym poście opisywałem że wszystkie skrzynie 5 biegowe od silników PD zewnętrznie są takie same.

Autor:  Krzynio [ 08.08.2010, 18:34 ]
Tytuł: 

U mnie w JDA jest to samo przebieg 70000tkm, rozmawiałem z różnymi mechanikami grupy VAG, jeden mówi wymiana skrzyni drugi natomiast powiedział że warto wymienić na olej mineralny spowoduje to spowolnienie mechanizmu więc też dwója bedzie bez zgyrzytu,ja jak wrócę z wakacji to zmieniam nic juz chyba nie zaszkodzi :)

Autor:  koleś [ 09.08.2010, 17:45 ]
Tytuł: 

No to widzę, że nie tylko ja mam problem z przejściem z 1 na 2 bieg. Jak robię to powoli to jest ok. Jak chcę szybciej to kicha.
Jeszcze z tym nigdzie nie byłem.

Autor:  Piter!!! [ 10.08.2010, 15:43 ]
Tytuł: 

No to mnie pocieszyliście :sad: a ja się cieszyłem że mam skrzynie wymienioną z 2006 r, a tu takie jaja. Ta poprzednia miała prawie 180 000 km i biegi chodziły ok, za to był problem z mechnizmem rużnicowym. Ale jak się posypie, to zrobię 1 z 2.

Autor:  Krzynio [ 10.08.2010, 21:19 ]
Tytuł: 

koleś napisał(a):
No to widzę, że nie tylko ja mam problem z przejściem z 1 na 2 bieg. Jak robię to powoli to jest ok. Jak chcę szybciej to kicha.
Jeszcze z tym nigdzie nie byłem.



U mnie dokładnie to samo jest...

Autor:  Formula [ 11.08.2010, 19:53 ]
Tytuł: 

a czy w książce obsługi będzie wydrukowani symbol skrzyni?

Autor:  Allen [ 11.08.2010, 20:44 ]
Tytuł: 

Na nalepce w bagażniku.

Autor:  Formula [ 28.08.2010, 16:40 ]
Tytuł: 

[quote="Piter!!!" We wcześniejszym poście opisywałem że wszystkie skrzynie 5 biegowe od silników PD zewnętrznie są takie same.[/quote]

Sprawdziłem i mam JDA. Czyli jeżeli dobrze rozumiem obojętnie który symbol kupie będzie pasować? Czy gdzieś można znaleźć na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi typami skrzyń?

Autor:  Piter!!! [ 28.08.2010, 17:26 ]
Tytuł: 

W czerwcu byłem w Skodzie i otrzymałem wydruk przełożeń skrzyń. I wszystkie skrzynie do TDI 5 biegów są zewnętrznie takie same, także mocowanie do silnika, łapy, półosi itp jest identyko.
A takie były skrzynie:
1. EMD od 03.00 do 09.00
2. EWT od 09,00 do 11,02 (ta była ze zmienną synchronizacją)
3. GGU od 11,02 do 05,06
4. JDA od 06,06 do 12,06
5. JXY od 01,07 do ..

Przełożenia skrzyń: EMD, EWT, GGU, JDA:
przełożenie główne - 3,158
bieg:
1 - 3,778
2 - 2,063
3 - 1,304
4 - 0,903
5 - 0,700
Przełożenie skrzyni: JXY:
przełożenie główne: - 3,158
bieg:
1 - 3,778
2 - 2,063
3 - 1,308 (krótszy bieg od pozostałych skrzyń)
4 - 0,917 (krótszy bieg od pozostałych skrzyń)
5 - 0,700

Wszędzie wchodzi 2 l oleju i wszystkie mają takie same wyjście na czujnik prędkości.
Ja osobiście przełożyłem z EWT na JDA i niebyło żadnych niespodzianek.

Autor:  Formula [ 04.09.2010, 13:54 ]
Tytuł: 

dziękuje wszystkim za pomoc która jest bardzo przydatna. Może uda mi się zrobić na starej jeszcze kilkanaście tysięcy km. Widząc koszty naprawy chyba jednak kupie urzywaną

Autor:  koleś [ 05.09.2010, 20:50 ]
Tytuł: 

A ja przyzwyczaiłem się do tego, że dwójkę na spokojnie muszę wrzucać.



Tylko jak tu kogoś zkillować jeśli muszę na nią czekać 3s. :hysterical:

Autor:  Krzynio [ 08.09.2010, 14:14 ]
Tytuł: 

koleś ja tak samo robię, i też sie przyzwyczaiłem do tego, ale olejem i tak zaleje.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/