Re: Silnik 1.6 TDI - szukam informacji
hej. Przeczytałeś już temat
viewtopic.php?f=13&t=11481Jeśli tak to mniej więcej wiesz, że super super nie jest.. Ale który jest
O różnicach się nie wypowiem bo się tym nie przejmowałem ale na forach (włączając VW Polo i Seata Izbizy bo tam też możesz się rozejrzeć) to ludzie piszą, że silnik nie różni się niczym szczególnym. Tylko softem.
Ja mam teraz ponad 45tyś. Krece się ciągle po mieście ale dużym
Średnie spalanie to 6. Na przelocie ekspresówką i autostradą też 6. W zime do 7. Przy spokojnej jeździe 80-90km/h schodzę bez problemu poniżej 5 do 4 z groszami. Tankuje od pustego do pełna więc to taka średnia bo rzadko 40litrów wyjeżdzam w tym samym stylu.
W 75KM bym nie wchodził... chyba za duży muł może być. 90KM to optymalny wybór. Wciska ok
105KM to już ścigant
i będzie miał w standardzie felgi 15 cali a nie 14" jak w tych słabszych oraz tarcze z tyłu a nie bębny
Musisz się zastanowić ale jeśli masz możliwość kupić 105KM to myśle, że warto
Generalnie kulturalny silnik jak na klekota. To w końcu Common rail.
Wkurza mnie trochę zestopniowanie skrzyni na biegach 4 i 5. Ale to chyba tylko mnie
Poprostu przy prędkości 80 jak się z reguły jeździ poza zabudowanym(tam gdzie jeżdzą tiry) na 4 jest jakby za wysoko a na 5 za nisko. Optymalnie.. cicho itd jest jak się mu trzyma 1500obr.
Moment tak jak widać w danych. Kopie od 1600 a powyżej 2500-3000 nic się już nie dzieje
Od wymiany do wymiany trzyma stan oleju. Dolewam może troszeczke już bliżej 15tyś. Pytanie czy nie ubywa czy przybywa od DPFa. Tego się nie dowiem
Pierwsze 15tys zrobiłem na Castrolu. Drugie na TOTALu a teraz zalałem MOTULem i pewnie tak zostanie.
Konkretów brak. Nie mam MAXI-DOTa więc nie wiem jak się kształtują temperatury oleju.
Z minusów do których będziesz musiał się przezwyczaić to w zimie częste utrzymywanie się obrotów na 1000 (znajdziesz wytłumaczenie ASO w temacie podlinkowanym na początku)
Poza tym średnio co 300-500 km włącza się procedura wypalania filtra DPF. Trwa mniej więcej 5-15 minut. Generalnie wole w tym czasie jechać ale już kilka razy zdażyło mi się czekać przy samochodzie z 10 minut jak skończy klekotać-wypalać.
Utrzymuje wtedy 1000obr zamiast standardowych 800 na postoju. Śmierdzi palonym plastikiem jak wysiądziesz z auta.
Trochę trzesie silnikiem aż czuć na sobie, a jak jezdziesz trzymając gaz to przy puszczaniu troche "cofa". Poprostu czuć na sobie że się puściło gaz
:D
Trzeba z tym żyć. Nie wiem jak to się ma do spalania na 100km bo napewno wtedy spala więcej.
Plus jest taki, że ani trochę nikt nie zobaczy za tobą dymu z rury. Bezdymny poprostu
:D
Jak będzie z DPF to się okaże. Ciekaw jestem na ile te moje dbanie o nie przerywanie mu procedur wypalania wydłuży jego żywot.
To wszystko odemnie, bo widzę, że koledzy Ciebie tu odrazu miło potraktowali
Zresztą to wszystko już zostało opisane przezemnie. Jeśli masz jakieś pytania to pisz. Odpowiem jak tylko mogę.
Pozdrawiam i życzę udanego wyboru
PS. Na dzień dziesiejszy warto zainwestować w AMBITION + MAXIDOTA. Jak masz możliwość dołożenia tych paru groszy to moim zdaniem warto bo potem będziesz żałował