Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Mam podobne problemy jak wyżej opisano.
Fabia miała co raz częściej problem odpalić. Zdarzało się, że po wysprzegleniu gasła w trakcie jazdy. Ostatni w ogóle nie chciała już odpalać. Co ciekawe po 10 dniach stania u mechaniora odpaliła i po 2-3km znów kaput.
Serwis stwierdził zapowietrzanie się układu paliwowego i wina zrzuca na kończące się pompowtryski. Gość z serwisu stwierdził, że też słychać jakby pompa z baku zaciągała powietrza trochę. Rzekomo ma pewien charakterystyczny dźwięk. Według niego dawki na cylinder na poziomie -0.54, 1.03, -0.42, -0.09 są dalekie od prawidłowych i że 2 pompowtrywskiwacz zaraz padnie. Trochę dziwne bo auto śmiga jak głupie jak działa a zakres dawek wynosi od -2.8 do 2.8 więc nie jest chyba źle. Winę na zapowietrzanie się zwala na uszczelkę pompki a wszystkie uszczelniacze były wymieniane rok temu.
Inna przyczyna - po wymianie EGR nadal chyba nie ma podciśnienia bo auto odpala ale jak jest wypięta rurka podciśnienia. Stwierdzili, że padnięty sterownik.
Podsumowując - zacząć od sterownika EGR? Czy to będzie ta część ze zdjęcia? (wiem to 1.4 ale chodzi o ten mały pierdolniczek z przewodami)
Według mnie diagnoza z pompkami jest błędna i gdzie indziej szukał bym problemu z zapowietrzaniem. Może pompa w baku? Vacupompa jest nowiutka.