FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[VAG] Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=25313 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wojol [ 31.05.2020, 18:09 ] |
Tytuł: | Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Witam, wiem, że temat był już wałkowany kilka razy jednak wciąż nie dałem sobie rady z tym problemem, założyłem nowy temat aby opisać wszystko bardziej dokładnie. Z góry dzięki za pomoc. Pacjent Touran 2007r, 2.0 TDI BMM 140km DSG (po chipie u Jacka 159 z wyrzuceniem dpf i egr),posiadam też wymieniony rozrusznik z start/stop który ma więcej ząbków valeo. Autem jeżdżę prawie rok, z początku nie było żadnych problemów, po pół roku 3/4 razy w miesiącu zdarzało się tak, że na rozgrzanym silniku przy próbie odpalanie odpalał i od razu gasł ale tylko za pierwszym razem, kolejne odpalanie szło bez problemu. Problem znikł i pojawił się inny. Aktualnie przy próbie odpalenie auta po jeździe ponad 20min i rozgrzanym silniku auto strasznie szarpie, czuć jak silnik chciałby wyskoczyć. Wczoraj ściągnąłem pokrywę, wymieniłem uszczelniacze na pompowtryskiwaczach, wałek jest w miarę dobrym stanie( wymieniony 50kk temu wraz z nowymi wtryskami) jednak gniazda zaworów są w nie najlepszym stanie. Wymieniony został olej z filtrami i nowa uszczelka na vacu jednak nic z tego wszystkiego nie pomogło. Poza tym auto chodzi idealnie. Gniazda zaworów: https://puu.sh/FR4yZ/aacf21af45.png Na zimnym silniku: https://puu.sh/FR4zl/4119172b81.png Na ciepłym: https://puu.sh/FR4zO/e5c9460ded.png Odpalanie na zimnym: https://www.youtube.com/watch?v=f52xJ8H ... e=youtu.be Z zewnątrz : https://youtu.be/QJ0Zv6PKB_0 Auto też puszcza dymka przy odpaleniu: https://www.youtube.com/watch?v=ljD0pxq-MKA |
Autor: | Adrian [ 31.05.2020, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Popraw pierwszy film. Ja bym zaczął jeśli masz taką możliwość od wgrania serii i spr czy jest tak samo. |
Autor: | Wojol [ 31.05.2020, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Poprawiłem. Auto było chipowane ponad 3lata temu u gościa który naprawdę zna się na robocie i zajmuje się głównie VW więc odrzuciłbym winę tego, szczególnie, że przez ten czas wszystko chodziło normalnie. https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/ Opcja taka zawsze jest jednak byłaby strasznie kosztowna. |
Autor: | xtremesystems [ 31.05.2020, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
oliwa. chociaz za drugim razem ciemnieszy jakby sie wydaje. ale raczej sino niebieski wiec raczej oliwa nie wtryski Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Angel [ 01.06.2020, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Wojol A ty masz 8V czy 16V? Mój brat ma też tourana ale 2.0 TDI 16V PD i miał problemy z odpalaniem na ciepło. Okazało się po długich poszukiwaniach że problemem był nie właściwie ustawiony rozrząd i brak synchronizacji między wałkami, do tego przestawiony między wałem a wałkami. W sumie kumulacja problemów. |
Autor: | Wojol [ 01.06.2020, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
8v, pd to całkowicie inny silnik. U mnie rozrząd ma 40k km i raczej odpada w moim przypadku. |
Autor: | Angel [ 01.06.2020, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Zostają wtryski. Gniazda pompowtrysków to norma w tych silnikach. Pomagają na chwilę grubsze uszczelki wtrysków. jeden wtrysk masz powyżej 50. Norma do 50 jest |
Autor: | xtremesystems [ 01.06.2020, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
jesli by lal wtrysk to dym bylby czarny od dopalanego paliwa w wydechu. niech okresli najpierw kolor dymu. bo na filmiku nie widac do konca. bardziej wyglada mi to na oliwe ale na zywo lepiej widać Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojol [ 02.06.2020, 00:04 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Kopcic kopcił tak jak już go kupiłem więc tutaj się nic nie zmieniło. Wymieniłem uszczelki na wtryskach i nic nie pomogło. Na innym forum mi napisali ze w grupie 23 mam zbyt wysokie wartości co świadczy o niskim ciśnieniu paliwa tak jakby vaccu juz nie domagała |
Autor: | xtremesystems [ 02.06.2020, 07:59 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
moment bo moze nie chwytam. ale co ma vscum pompa do cinienia paliwa. przeciez to podcisnienie robi zeby powietrze zasysalo. co do kopcenia to jak nie góra czyli uszczelniacze to dol czyli pierścienie o ile kopci na kolor oleju Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Angel [ 02.06.2020, 08:09 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
xtremesystems Bo to pompa tak zwana tandem. Robi podciśnienie do serwa i nie tylko i robi ciśnienie paliwa na wtryski. Wojol Raczej wątpię by było za niskie ciśnienie. I tak potwierdzam masz nieprawidłowe wartości w grupie 23. powyżej 100 już będą dość spore kłopoty z odpaleniem. |
Autor: | xtremesystems [ 02.06.2020, 08:25 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
przeciez wtryski w pd same robia cisnienie pumpeduse przeciez ? a cr jest pompa wysokiego przed listwa. ja bym jakies lewe powietrze obstawial jesli dymienie bylo wczesniej Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Wojol [ 02.06.2020, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
Wymieniłem rozrusznik, odpala jeszcze gorzej, dużo dłużej go męczy jednak nie ma tak mocnego szarpnięcia silnikiem. Od razu dużo bardziej kopci przy odpalaniu, śmierdzi paliwem więc to nie olej. Jutro sprawdzam kompresję oraz sprawdzę blokadami czy się rozrząd nie przestawił. |
Autor: | xtremesystems [ 02.06.2020, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
dobrze ze nie olej nie bedzie wyciagania silnika. jak bedziesz robił kompresje to dla swietego spokoju zrob probe olejowa |
Autor: | Wojol [ 03.06.2020, 02:05 ] |
Tytuł: | Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika |
1 Probowa bez wciśniętego gazu 26bar 1 cylinder 28bar 2 cylinder 25.5bar 3 cylinder 27bar 4 cylinder Druga próba z gazem w podłodze 26bar 1 cylinder 27bar 2 cylinder 27bar 3 cylinder 29bar 4 cylinder Trzecia próba wyciągnięte wszystkie świece 26 bar 1 cylinder 27bar 2 cylinder 27bar cylinder 29bar4 cylinder Probowa olejowa z wyciągnięta reszta swiec 35bar 1 cylinder 34bar 2 cylinder 34bar 3 cylinder 35bar 4 cylinder |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |