|
|
Teraz jest 02.05.2024, 23:28
|
[VAG] Pompowtryski vs Common Rail - pytanie
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Pompowtryski vs Common Rail - pytanie
mam pytanko, moze to laickie ale pytam Moja Fabia to 1.9 TDI na pompowtryskach c`nie? czy to to samo co caman rail jezeli nie to który z tym systemów jet lepszy itp sorry ze takie proste i banalne pytanie ale nie nzam na niego odpowiedzi
Ostatnio edytowano 07.01.2007, 23:57 przez FABIAAA, łącznie edytowano 1 raz
|
07.01.2007, 22:32 |
|
|
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
Re: pompowtryski pytanie
FABIAAA napisał(a): mam pytanko, moze to laickie ale pytam Moja Fabia to 1.9 TDI na pompowtryskach c`nie? czy to to samo co caman rail jezeli nie to który z tym systemów jet lepszy itp sorry ze takie proste i banalne pytanie ale nie nzam na niego odpowiedzi
Twoja fabka jest na pompowtryskach. A temat co lepsze: czy PD czy CR? to temat rzeka i książki można pisać.... Było wałkowane na różnych forach, wiec wystarczy poszukać.
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
07.01.2007, 22:35 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
tzn pompowtryski to nie to samo co caman rail ? !! kolge ma renaulta megane dCI i włąsnie mówi ze to camman rail i ze jest podobno duzoe lepszy...
|
07.01.2007, 22:48 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
FABIAAA, nie ma za co "sorry", nie ma złych pytań (pod warunkiem, że nie są dublowane...)
Pompowtryski to nie to samo co CommonRail,
Jeśli chodzi o zasadę działania PD to Wolf wrzucił fajny plik na FTPa proponuję od niego zacząć lekturę
A na temat common raila to tak na szybko znalazłem krótkie info nt PD vs CR wraz z krótką charakterystyką diesli różnych marek Superdiesle - Gazeta.pl oraz artykuł z Młodego technika, trochę stary bo z 2001r. ale sięga historią nieco wcześniej niż artykuł z pierwszego linka.
sontario napisał(a): A temat co lepsze: czy PD czy CR? to temat rzeka i książki można pisać.... Było wałkowane na różnych forach, wiec wystarczy poszukać.
Ale na naszym jeszcze nie było...
Bądź tak miły i zapodaj jakieś linki (w miarę możliwości takie co działają bez rejestrowania się) do ciekawych dyskusji na ten temat.
Myślę, że osoby wtajemniczone mogły by i tutaj udzielić kilku informacji za i przeciw tym rozwiązaniom.
|
07.01.2007, 23:27 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
kros napisał(a): Myślę, że osoby wtajemniczone mogły by i tutaj udzielić kilku informacji za i przeciw tym rozwiązaniom.
W skrócie najważniejsze wady i zalety (oraz zasada działania):
pisze z głowy, więc o czyms moge zapomniec lub przeinaczyć
Common Rail:
Zasilanie wspólne kazdego wtryskiwacza za pomoca jednej szyny paliwowej i jednej pompy paliwa.
Ciśnienie wtrysku (zależy od generacji) 1.4-1.7 bara
Zalety:
- cichsza praca
- większa kultura pracy silnika, dzieki rozdzieleniu wtrysku paliwa do komory na kilka faz (dzieki temu proces spalania zachodzi łagodniej i dokładniej)
- precyzyjniejsze regulowanie dawki paliwa
Wady:
- z każdą generacją coraz mniej (kiedyś podstawowa to mniejsze ciśnienie wtrysku, które ma bezpośredni wpływ na dokładniejsze rozpylenie mieszanki w komorze spalania, a więc i moc)
- wrażliwość na jakośc paliwa (pompa!)
Pompowtryski:
Genaralnie stosuje je tylko koncern VW (ich patent)
Jak sama nazwa wskazuje wtryskiwacz również realizuje funkcje pompy, osobno na każdy cylinder (nie ma wspólnej wysokociśnieniowej szyny paliwowej).
Zalety:
- bardzo wysokie ciśnienie wtrysku (2 bary i więcej),
- mniejsza wrażliwość na jakośc paliwa (ale i tak duża)
- możliwośc osiagania większych mocy jednostkowych
- lepsza podatność na tuning (ulubione jednostki dla tunerow to 1.9 TDI)
Wady:
- gorsza kultura pracy (głośniejszy, twardy odgłos pracy)
- wysoki koszt produkcji
Obecnie VW wycofuje sie z technologii PD na rzecz CR (wszystkie nowe silniki TDI powyżej 2 litrow sa na CR).
Obecnie stosowane sa pompowtryskiwacze piezoelektryczne (nowa generacja), w silnikach 2.0 TDI.
Jezeli cos przeoczyłem/sknociłem, poprawcie.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
08.01.2007, 10:13 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Wokan, do tego co napisałeś dodałbym jeszcze niezawodność PD, teoretycznie jak się zepsuje jeden pompowtryskiwacz (ostatnio tak miałem - przestał w ogóle działać) to można tak dojechać do najbliższego miejsca gdzie to naprawią, jak się zepsuje pompa w CR to kaplica, bo drugiej nima.
W ogóle na forach częsciej słyszę o awariach systemu CR, o PD prawie w ogóle.
|
08.01.2007, 10:45 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Zapraszam na FTP do mojego katalogu, znajdziecie tam ciekawy material o dieslach:)
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
08.01.2007, 11:31 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
wokan napisał(a): W skrócie najważniejsze wady i zalety (oraz zasada działania): pisze z głowy, więc o czyms moge zapomniec lub przeinaczyć Common Rail: Zasilanie wspólne kazdego wtryskiwacza za pomoca jednej szyny paliwowej i jednej pompy paliwa. Ciśnienie wtrysku (zależy od generacji) 1.4-1.7 bara Ta wartość to razy 1000. Silnik Toyoty D4D ma ciśnienie wtrysku ok. 2000 atm (w przybliżeniu barów). wokan napisał(a): Zalety: - cichsza praca - większa kultura pracy silnika, dzieki rozdzieleniu wtrysku paliwa do komory na kilka faz (dzieki temu proces spalania zachodzi łagodniej i dokładniej)
Nie mieszalmy samej techniki common-rail z multiwtryskiem. Pierwsze rozwiązania miały jeden wtrysk, podobnie jak PD. Pierwszy zastosował multiwtrysk Fiat, a Toyota (silnik D4D) ma 4-ry dawki paliwa na cykl - co jest niemożliwe przy pompowtryskiwaczach. wokan napisał(a): Wady: - z każdą generacją coraz mniej (kiedyś podstawowa to mniejsze ciśnienie wtrysku, które ma bezpośredni wpływ na dokładniejsze rozpylenie mieszanki w komorze spalania, a więc i moc)
Problemem jest opanowanie technologii podawania tak małych dawek paliwa. Jeśli silnik Multijet Fiata ma 4-ry cylindry i pojemność 1245 to można sobie wyobrazić jak mikroskopijne muszą być dysze wtryskiwacza, aby ten pod tak dużym ciśnieniem podał onadekwatną dawkę paliwa. Rozwiązanie problemów technologicznych z precyzją obróbki wtryskiwaczy jest powodem takiego rozwoju silników zasilanych common-rail. wokan napisał(a): - wrażliwość na jakośc paliwa (pompa!)
Nie pompa a wtryskiwacze. wokan napisał(a): Pompowtryski: Genaralnie stosuje je tylko koncern VW (ich patent)
Pompowtryskiwacze opracowała firma Cummins wokan napisał(a): Zalety: - bardzo wysokie ciśnienie wtrysku (2 bary i więcej),
Żadna zaleta. Common Rail osiągają już wyższe ciśnienia. wokan napisał(a): - możliwośc osiagania większych mocy jednostkowych
Nieprawda. wokan napisał(a): - lepsza podatność na tuning (ulubione jednostki dla tunerow to 1.9 TDI)
Częściowa prawda. Tunning jest prostszy. wokan napisał(a): Wady: - wysoki koszt produkcji
To wada wszystkich rozwiązań z b.wysokim ciśnieniem wtrysku. wokan napisał(a):
Obecnie VW wycofuje sie z technologii PD na rzecz CR (wszystkie nowe silniki TDI powyżej 2 litrow sa na CR).
Obecnie stosowane sa pompowtryskiwacze piezoelektryczne (nowa generacja), w silnikach 2.0 TDI.
A jaka jest przyczyna?
EKOLOGIA.
Wymóg spełnienia normy EURO-5 po prostu WYKLUCZA możliwość użycia pompowtryskiwaczy.
Poza tym technologia wykonania (precyzja!!) wtryskiwaczy piezo jest na tyle opanowana, iż w tym kierunku będą szły przyszłe rozwiązania. Podobnie jak technologia ad-blue z redukcją tlenków azotu w spalinach.
Pozdr.
Tomek.
|
30.01.2007, 16:50 |
|
|
Dołączył(a): 28.07.2013, 19:59 Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia 1.9TDI 101KM Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
Podepnę się pod ten temat,a szukam odpowiedzi co zrobić z moimi pompowtryskami. Generalnie chodzi o to, że podpiąłem samochód pod VAG-a i sprawdziłem wartości pompowtrysków. Nie pamiętam czy były one z "+" czy "-" ale było coś takiego: 0,3 : 0,3 : 0,75 : 1,47 ( jak wspomniałem piszę z "+" ale nie pamiętam jak było) Kolejność też była inna ale chyba nie ma to większego znaczenia. Rozumiem, że 3 z 4 są można powiedzieć bardzo dobre, a co z tym 4-tym? Mechanik uważa, że jest ok i jeszcze można śmiało jeździć graniczne wartości to 2,8-3,0. Problem w tym, że samochód lekko drży i to mnie denerwuje. Zauważyłem to podczas jazdy na 4-tym biegu około 70km/h delikatne szarpanie i na postoju na luzie jak lekko dodaję gazu i wkręcam samochód na wyższe obroty to nie dzieje się to płynnie tylko w pewnych zakresach czuć drżenie samochodu. Pytanie: pompowtrysk/i do regeneracji? regulacji? ( podobno jest to możliwe) czy może problem leży gdzieś indziej? zły soft itp... dodam, że na wolnych obrotach jest ok trzyma tyle ile trzeba i nie faluje.
|
07.12.2013, 11:55 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
Czy to drżenie jest warte około 800zł (sztuka) plus wymiana? I jesteś pewien że to jest przyczyną???
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
07.12.2013, 13:02 |
|
|
Dołączył(a): 28.07.2013, 19:59 Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia 1.9TDI 101KM Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
nie jestem przekonany czy warto. Liczyłem na opinię tych którzy znają się w temacie. Ja nie do końca się na tym znam Co do pewności to na 99% o to chodzi, bo nic innego nie wchodzi w grę. Chyba, że zły soft ale z tego co wiem nie było tam nic grzebane. Pytanie czy faktycznie te pompowtryski są jeszcze jak najbardziej ok czy czas na regenerację. Widziałem ofertę regeneracji za 400zł ale później znalazłem wiele negatywnych opinii nt tej firmy więc odpuszczam. A co sądzisz o regulacji? znacznie taniej niż regeneracja
|
07.12.2013, 13:16 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
Nie regeneruj takich rzeczy. Lepiej kupić regeneraty ze znanych marek (i swoje im odsprzedać) niż płacić za regenerację. Wiesz jak wygląda taki pompowtrysk. Z jakich małych elementów jest zrobiony i jak działa? Żeby porządnie regenerować wtryskiwacze, trzeba kupić sprzętu za trzy miliony złotych na początek. A potem jeszcze dokupywać. Samo urządzenie do diagnozowania kosztuje 250000... Do tego trzeba mieć cierpliwość zegarmistrza. Naprawdę mało kogo stać na inwestycję w takie coś jeśli regeneracja jak mówisz kosztuje 400 złotych, a "regenerowany" w sklepie z gwarancją robiony na częściach producenta około 400 do 600 zł. Musisz wziąć pod uwagę że nikt nie wymieni tego za darmo i mało kto da gwarancje na robotę jeśli przyniesiesz mu nie wiadomo co do wkręcenia w silnik... Najlepiej pojechać do mechanika, niech sam kupi, wsadzi i da gwarancję. Gwarancje że będzie działać i że nie będzie drgań (bo to Ci przeszkadza) Co do wartości jakie podałeś, nie jestem specem (więc niech ktoś się wypowie) natomiast ja bym jeszcze jeździł, bo wedle mnie tragedii nie ma.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
07.12.2013, 13:37 |
|
|
Dołączył(a): 28.07.2013, 19:59 Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia 1.9TDI 101KM Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
ok dzięki. Wg mnie te parametry nie są złe, ale też nie jestem specem. A nie orientujesz się gdzie mogę ewentualnie kupić takie regeneraty? ;]
|
07.12.2013, 14:45 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Odp: pompowtryski vs common rail - pytanie
Miałeś wymieniany rozrzad ? Mechanik po wymianie sprawdzał korekty ?
Dlatego masz takie wartości.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
07.12.2013, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 28.07.2013, 19:59 Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia 1.9TDI 101KM Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: pompowtryski vs common rail - pytanie
rozrząd wymieniany niecały rok temu i korekty podobno sprawdzane. Mechanik to przy okazji już znajomy, mam do Niego zaufanie i chyba wie co robi. Sam już nie wiem co zrobić żeby pozbyć się tych delikatnych drgań... co proponujecie? Spalanie jest jak najbardziej ok, 0,6-0,7l/h na postoju. włączone światła, radio, ogrzewanie itp
|
07.12.2013, 18:27 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|