Teraz jest 12.05.2024, 07:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona
Jaki olej do diesla TDI? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
mam zamiar zamowic olej tu . moze ktos z moich okolic (ruda slaska) jest chetny to nie bedziemy placili za przesylka?

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Andja za ten post:
listek2000
07.11.2007, 19:22
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Andja daj znacz potem czy olej jest w porzadku bo tez bym chcial ponowym roku zamowic u nich

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Niżej podpisany użytkownik dziękuje wolf za ten post:
listek2000
07.11.2007, 20:38
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Andja, ten sprzedawca jst pewny, brałem kilka razy olej u nich i za każdym razem się nie zawiodłem, do tego raz zrobiliśmy podmianę półsyntetyka na syntetyk i wysłali mi bez żadnych potwierdzeń czy wpłąty, także sprzedawca godny zaufania...

Podobno te Motule są bardzo tanie w Niemczech, ok. 100 zł za baniak, zobaczymy, poprosiłem znajomego żeby mi przywiózł na święta to się okaże czy cena prawdziwa


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Krzyziu za ten post:
listek2000
13.11.2007, 10:18

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Krzyziu, dzieki za info :-)

PS: za 100zl/banka tez bym reflektowal, moze przywiezie 2 banki ?

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Andja za ten post:
listek2000
13.11.2007, 11:50
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Andja, poproszę ale myślę,że nie będzie problemu, też hanys z Rudy :browar:
dam znać na PW jak coś będę wiedział


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Krzyziu za ten post:
listek2000
13.11.2007, 16:08

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Krzyziu napisał(a):
Andja, poproszę ale myślę,że nie będzie problemu, też hanys z Rudy :browar:
dam znać na PW jak coś będę wiedział


dzieki wielkie :browar:

[ Dodano: 2007-12-06, 13:08 ]
wolf napisał(a):
Andja daj znacz potem czy olej jest w porzadku bo tez bym chcial ponowym roku zamowic u nich


zamowilem olej w poniedzialek ok poludnia i dzisiaj rano dostalem przesylke.

banka wyglada na orginalna (identyczna jak zamawialem na forum ocp za 250zl), korek nie da sie ani przekrecic ani sciagnac wiec chyba spoko. jest nadrukowany numer 31009/A/82007 - moze to jest miesiac i rok produkcji ???

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Andja za ten post:
listek2000
13.11.2007, 19:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post Motul Castrol Edge
Przejrzalem Panowie caly topik i poza tym, ze Motul, niewiele z tego wynika. Jesli np. takie Castrol Edge dostaje prawo do stosowania wewnetrznego oznaczenia VAG 505.01, to znaczy, ze te norme spelnia. Ergo mozna go spokojnie wlewac do Tdikow. Poza tym, ze motul jest stosowany w wyscigach samochodowych, nie znalazlem jakiegos sensownego argumentu za tym olejem. Co wiec Panowie konkretnie przemawia za ta ciecza, ze tak ja chwalicie, a co przeciw np. Castrol Edge, ktory jest przeznaczony specjanie do silnikow z pompowtryskiwaczami? Nikt mi przeciez nie powie, ze Castrol to kiepska firma i wypuscila gniota. Zeby bylo jasne: obydwa oleje sa bardzo drogie, wiec jak mam sie zdecydowac na motula, to chce dokladnie wiedziec, dlaczego. Do tej pory byl Castrol TXT (poprzednik EDGE)...


Niżej podpisany użytkownik dziękuje zary za ten post:
listek2000
25.01.2008, 22:15
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Z tego co wiem to ma lepsze wlasciowsci smarne oraz temp. samego oleju po dłuzszym pałowaniu jest duzo nizsza i nie przekracza ok 100C i to przy mocno wysilonych silnikach niz na innych olejach gdzie moze dochodzi do ok 110-120C

Przy okazji polecam kolege elemenateur. :good:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... iew=newest

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Niżej podpisany użytkownik dziękuje wolf za ten post:
listek2000
25.01.2008, 23:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post To lubie
Cytuj:
Z tego co wiem to ma lepsze wlasciowsci smarne oraz temp. samego oleju po dłuzszym pałowaniu jest duzo nizsza i nie przekracza ok 100C i to przy mocno wysilonych silnikach niz na innych olejach gdzie moze dochodzi do ok 110-120C


O wlasnie cos takiego lubie. Dzieki serdeczne. Przejrzalem wlasnie strony dot. tych olejow od Motula, przez Castrol do Mobila. Z kazdej wynika oczywiscie, ze jest najlepszy.

Wniosek, do jakiego dochodze rowniez po Twojej wskazowce: jesli mam w planie ostro jazde, wybieram motul - jesli przyzwoita jazde bez zarzynania silnika - Castrol. Upieram sie przy tym Castrolu Edge, bo jest u mojego olejarza i serwis mam w cenie oleju i filtrow. Podejrzewam, ze jak przyjade mu ze swoja banka, to kaze mie zaplacic... Zostal jeszcze tysiac km, wiec mam jeszcze chwile na namysl. ;)


Niżej podpisany użytkownik dziękuje zary za ten post:
listek2000
25.01.2008, 23:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
Ja jezdze na tym castrolu edge 505.01 juz 10tys km i jedyne co zauwazylem to przez ten czas musialem dolac 0,5l bo ubylo. Nie wiem czemu troche zmartwilem bo jak kupowalem auto przy 100tys km nie wiedzialem jaki jest tam olej ale przy stalej opserwacji do 110tys nie bral ani grama,zdecydowalem sie na zmiane na w/w castrol. Zbilza mi sie 120tys i stweirdzam ze moj silnik ciut lubi moj nowy olej :). Bylem w serwisie bo zaciekawila mnie inspekcja ze od 78tys nastepna jest na 128tys czyli jakby przez 50tys wogole mnie na oczy nie chca widziec :) i zapytalem co z olejem, wzieli moja ksiazeczke... powiedzieli ze dowalilem bo spuscilem OLEJ CASTROL LongLife III 506.01 i za dobrze nie zrobilem lejac edge... dziwne bo na forum w tym poscie chyba ktos napisal ze oleje longlife 506.00 i 506.01 sa do nowoczesnych silnikow nie do naszych (??) dziwne wiec czemu poprzedniemu wlascicelowi serwis skody wlal OLEJ CASTROL LongLife III i nastepna inspekcje wbil za 50tys km?? pozdr.


26.01.2008, 10:12
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Temat wałkowny sto razy. Do silnikow z pompowtryskiwaczami stosujemy wylacznie oleje z aprobata 505.01 5W-40. Przegład co 15tys km Koniec kropka
Oleje 506.01/506.00/503.00 SAE 0W-30 stosuje sie do zarowno do silników benzynowych i Diesla o długich przebiegach między wymianami oleju nowych (30tys km)

Tak wiec do silnikow PD pasuja oleje:

MOTUL SPECIFIC VW 505.01/505.02/505.00, SAE 5W-40
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Mobil Synt S Special V 5W-40

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Ostatnio edytowano 26.01.2008, 12:13 przez wolf, łącznie edytowano 1 raz



Niżej podpisany użytkownik dziękuje wolf za ten post:
listek2000
26.01.2008, 12:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
zary najwazniejsze zeby spelnial norme VAG 505.01 a producenta wybierz sobie wedlug upodoban.
ludzie zalewaja MOTULA ze wzgladu na wyzsza temperature ktora wytrzymuje (poczytaj forum ocp i leona)
w zwiazku z tym ze mam chipa tez zalewam MOTULA

pzdr

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Andja za ten post:
listek2000
26.01.2008, 12:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40



Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01

Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF).

Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu). QG1 to moj... czyli dowalilem jednak z ta wymiana i mieli racje w serwisie, dobrze czytajcie ksiazeczki serwisowe, lub ta naklejeke w bagazniku... :)
Do w/w modeli przeznaczony jest Castrol EDGE 5W-30 spełniający wymagania norm 504 00 i 507 00. Przy stosowaniu Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 zaleca się wymianę oleju po 15 000 km lub raz w roku.

CAŁY ARTYKUŁ

Zmienny okres obsługi QG1



Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji samochodu.



Przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług serwisowych.



Co 2 lata trzeba wymienić płyn hamulcowy.


Wyświetlacz inteligentnego wskaźnika obsług serwisowych zawsze na czas informuje o terminie wykonania przeglądu serwisowego. Samochód trzeba oddać do okresowego przeglądu serwisowego najpóźniej po 2 latach lub po przejechaniu maksimum 30 000 km w przypadku silników benzynowych, maksimum 50 000 km w przypadku 4-cylindrowych silników wysokoprężnych i maksimum 35 000 km w przypadku 6-cy-lindrowych silników wysokoprężnych.


Wskazówka
W samochodach z serwisem przedłużonymi okresami międzyobsługowymi QG1 i QG2 silniki fabrycznie są napełnione olejem według specyfikacji VW 503 00 (silniki benzynowe), VW 506 00 (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami) lub VW 506 01 (silniki wysokoprężne).
Aby można było korzystać z przedłużonego okresu obsługi, do napełniania jak i na dolewki koniecznie trzeba stosować tylko i wyłącznie olej silnikowy o podanej wyżej specyfikacji.
Jeśli taki olej nie jest dostępny, obowiązuje okres wymiany 15 000 km lub 1 rok.
W takim przypadku samochód trzeba przekodować na QG2 (i przekodowac sie na oslawionego u was Motula 505.01). Bliższe informacje otrzymają Państwo w stacji obsługi Skoda.


26.01.2008, 15:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post 
Andja napisał(a):
zary najwazniejsze zeby spelnial norme VAG 505.01 a producenta wybierz sobie wedlug upodoban.
ludzie zalewaja MOTULA ze wzgladu na wyzsza temperature ktora wytrzymuje (poczytaj forum ocp i leona)
w zwiazku z tym ze mam chipa tez zalewam MOTULA

pzdr

Dzieki, wlasnie o to mi chodzilo. Bo skoro wszystkie te trzy oleje spelniaja norme VAG 505.01, to jasne, ze sie nadaja. Po prostu nie rozumialem zachwytow na motulem, bo nie byly poparte jakimis konkretami. Teraz juz wiem, ze chodzi o temperature. To duzo, wiec pewnie zamowie ten olej. Dzieki Koledzy.

[ Dodano: 2008-01-26, 21:58 ]
listek2000 napisał(a):
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40


Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01

Zmienny okres obsługi QG1



Listek dzieki, u mnie jest, jak pamietam QG0, wiec serwis co 15000 i 505.01. Tez dosc dokladnie przestudiowalem ksiazke serwisowa i wlasnie czeka mnie przeglad na 60.000 - no i odpowiednie wydatki....


Niżej podpisany użytkownik dziękuje zary za ten post:
listek2000
26.01.2008, 21:54
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
witam wszystkich i odnosze się z zapytaniem odnośnie oleju ponieważ mam wymiane przy przebiegu 60 000 km , silnik 1,9 TDI zakupiłem olej firmy Castrol SLX Pofessional Powerflow 5w-30 o oznaczeni VW 504 00 / 507 00 i sie zastanawiam czy moge go zalac do mojej fabii???????????? w sklepie sprzedawca polecał no ale jak to w handlu


Niżej podpisany użytkownik dziękuje RAFAł za ten post:
listek2000
30.01.2008, 21:49
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL