|
|
Teraz jest 30.05.2024, 12:21
|
Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryjnie?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 01.02.2009, 18:46 Lokalizacja: Sanok/Krosno Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: CXantia1,9TD Fabka 1,9Sdi oba kombi :D
Rok prod.: 97r
Województwo: podkarpackie
|
trzeba chuchać i dmuchać na turbo...
ale rok temu na mobile de gości sprzedawał Octavie 1,9TDI 90KM 762kkm
tak że życzę każdemu takiego pięknego przebiegu:)
|
01.02.2009, 19:21 |
|
|
Dołączył(a): 03.02.2009, 20:40 Lokalizacja: Opole Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2005
Województwo: opolskie
|
Witam!
Kupiłem moją Fabkę tydzień temu, jest to pierwszy mój samochód w dieslu. Już się zakochaliśmy w naszej rakietce (moja żona jest demonem szosy, a na mnie mówi, że prowadzę jak "ciota" = bezpiecznie ). Jestem również typem takim, co to czyta instrukcję obsługi nawet do radio-budzika. W fabrycznej instrukcji F1 napisano, żeby nie lać żadnych dodatków, natomiast w 10 przykazaniach TDI napisano, żeby lać uszlachetniacze zimą. Jeżeli lać to jakie i przy jakich warunkach (tankuję zwykle na Lotosie). Będę wdzięczy za fachową pomoc.
|
04.02.2009, 20:59 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Ja nic nie leje. Znajomi tez nic nie leją. Znajomi tunerzy też nic nie leją. Zaleceniem jest tylko lać dobry gnój na sprawdzonej stacji i wystarczy.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
05.02.2009, 00:11 |
|
|
Dołączył(a): 15.12.2011, 03:06 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
ja bym tak robił przez pierwsze 10000 tys kilometrów rozruch poczekanie az turbina będzie już dobrze smarowana ,przez ok 30 sekund ,następnie pełne deptanie silnika do max 3000 ,potem spokojnie na 2000 tys .jeżeli zrobisz tak do 10000 tys kilometrów to potem ten silnik sie od dźwięczy długa posłuszna jazda i dobrymi osiągami ,jest nie prawda jeżdżenie spokojne i powolne wkręcanie silnika poniewaz silnik musi się ułożyć tak jak kobieta pozdrawiam
|
15.12.2011, 04:07 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
burczymucha napisał(a): potem ten silnik sie od dźwięczy długa posłuszna jazda i dobrymi osiągami ,jest nie prawda jeżdżenie spokojne i powolne wkręcanie silnika poniewaz silnik musi się ułożyć tak jak kobieta pozdrawiam Ciekawa teoria, zapewne poparta wieloma rozmowami z rasowymi, doświadczonymi kierowcami (miejsko-rajdowymi). Ja tam wolałbym, żeby silnik się dźwiękami nie popisywał A jak się kobieta "układa"? Bo żonaty jestem od ponad pięciu lat, ale tej wiedzy nie opanowałem jakoś...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.12.2011, 00:14 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
weuekA napisał(a): jak się kobieta "układa"? Bo żonaty jestem od ponad pięciu lat, ale tej wiedzy nie opanowałem jakoś... OT ... albo słabo sie starasz, albo małe przebiegi robisz EOT
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
17.12.2011, 11:13 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2012, 17:35 Posty: 10
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: NQH - 7b.AUT
Samochód: AMB
Rok prod.: 2007
Województwo: podkarpackie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Witam. Ja użytkuję tak: przejechałem jak na razie 1500km: Ruszam z 1 bez gazu wolno puszczając sprzęgło przejadę ok.5-10m leciutko dodaję gazu tak do 1500rpm. zapodaje 2 po czym auto samo przyspiesza wolnymi obrotami leciutko dodaje gazu 1500rpm i zapodaje 3 znowu leciutko dodaję gazu 1500rpm i już jest 4 ponownie powoli wkręcam do max 1700rpm i przy 50-55 km/h mam 5. Ostatnio spalanie na odcinku 8 km z jednym przystankiem na zakup gazetki oscyluje w granicach 4,5-5 l. na zimnym silniku. Mam pytanie czy taka technika jazdy może zaszkodzić silnikowi TDI (AXR). Czekam na sugestię bardziej doświadczonych użytkowników TDI. Z góry bardzo dziękuje.
|
24.05.2012, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Witam, Jako, że ktoś tu pisał o uszlachetniaczach i antydepresantach kilka słów z branży, myślę, ze się przyda, a jeśli nei proszę moderatora o usuniecie/przeniesienie: dostawcami paliw w Polsce są: ORLEN, Lotos i chyba Czechowice- Dziedzice, co w praktyce oznacza, że paliwa orlenowskie mogą być też na stacji BP i Shell . Lanie dodatków do paliwa jest zbędnym wydatkiem jeżeli, ktoś wypala bak do końca - zapala się rezerwa i tankuje na bieżąco no i jeżeli tankuje na stacji gdzie jest ruch i w zbiorniku nie zalega letnie paliwo. Jeśli kogoś interesują szczegóły karta paliw ON prod. ORLENu http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx warto zwrócić uwagę, ze VERVA i Zwykły Eko diesel mają te same temperatury wytrącenia cząstek parafiny, VERVA niby jako lepsza ma dodatki uszlachetniające, czyszczące - tu przykład z autopsji znajomy jadąc w lutym tego roku octavią zalał VERVĘ wierząc, że jest lepsza na mrozy efekt podczas jazdy auto szarpało i przerywało bo przebieg spory, a paliwo bardziej czyszczące uwolniło śmieci w układzie. Jeśli chodzi o lotos, parametry paliwa są porównywalne dokładnej karty nie znalazłem, tak na szybko to powinno wystarczyć http://www.lotos.pl/korporacyjny/aktual ... osci/28987Zatem zimą od polowy listopada do końca lutego na każdą stację trafia olej mętniejący w temp. ok -20 a wytrącający parafinę przy ok - 30, Jeśli ktoś ma używanego diesla ze sporym przebiegiem, można dodać dodatek czyszczący przed wymianą filtra, ale to poruszano szeroko w wątku na temat BIO i jego właściwości czyszczących
|
29.12.2012, 23:10 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2009, 17:29 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 22
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Mam Fabię 1.9 TDI 101 KM z 2003 r. Przebieg obecnie 425 tys. km. Kupiłem ją z potrzeby chwili 6 lat temu. Nie obiecywałem sobie po niej wiele, miała służyć około roku, dla przetrwania kryzysowej sytuacji ekonomicznej. Tak się jednak z nią zżyłem, ze jest z nami do dziś. Na liczniku przekręciło sie właśnie 425 tys. km, sprzęgło i turbosprężarka wciąż oryginalne, obsługa ogranicza się do okresowych przeglądów - nie bagatelizuję nigdy terminów wymiany oleju czy zuzytych części eksploatacyjnych. Raz musiałem naprawiać elektronikę - uszkodzeniu uległo sterowanie podnośnikiem szyby i zamkiem. Po zimie będę musiał zrobić pierwsze zaprawki, pojawiły się pierwsze ślady korozji na nadwoziu. Silnik zdaniem mechanika nie wykazuje śladów zużycia. Nie dbam o silnik przesadnie, jednak bezwzględnie przestrzegam zasady wymiany oleju co 15 000 km oraz stosuję olej zalecanej klasy. Marka oleju nie ma dla mnie znaczenia.
_________________ Pozdrawiam
|
22.02.2015, 13:13 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2008, 14:57 Lokalizacja: Wola Rtype Posty: 342
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Hybrid
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
nieźle, moje ATD umarło przy 220 tys, ale osprzęt dalej ori.sprzęgło tylko wymieniłem bo stare mi sie już nie podobało
|
11.03.2015, 21:40 |
|
|
Dołączył(a): 21.06.2016, 19:18 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: 1.8 T/150 KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Większość z Was podkreśla wymianę oleju/filtrów jakoby to prowadziło do dłuższej żywotności. To jest standard, i Ci którzy o to dbają mają również problemy z silnikiem. Przy 425tys to perełka i szczerze uważam, że to fart, a nie zasługa wymiany oleju, bez jaj
_________________ Masa mięśniowa? Sprawdź mój test odżywki: Mutant Mass opinie.
|
05.07.2016, 19:24 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2016, 12:54 Posty: 15
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
suseł napisał(a): nieźle, moje ATD umarło przy 220 tys, ale osprzęt dalej ori.sprzęgło tylko wymieniłem bo stare mi sie już nie podobało 220 tys? Chyba katowałeś na zimnym silniku..220 tys oryginalnego przebiegu to dla 1,9tdi rozgrzewka.
|
15.12.2016, 12:16 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2009, 17:29 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 22
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Dziś już 499700 km. W międzyczasie musiałem wymienić sprzęgło. Silnik w dalszym ciagu bez zarzutu. Gdyby nie ta korozja...
_________________ Pozdrawiam
|
08.08.2018, 21:14 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj
Na tym silniku wyrosła przecież pod koniec zeszłego wieku legenda holcwagena, który (mimo serii dziadowskich pozmniejszanych silników) czerpie z niej tantiemy do dzisiaj.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
08.08.2018, 21:23 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|