FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryjnie?
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=6354
Strona 2 z 2

Autor:  TRG42 [ 01.02.2009, 19:21 ]
Tytuł: 

trzeba chuchać i dmuchać na turbo...
ale rok temu na mobile de gości sprzedawał Octavie 1,9TDI 90KM 762kkm :)
tak że życzę każdemu takiego pięknego przebiegu:)

Autor:  waski [ 04.02.2009, 20:59 ]
Tytuł: 

Witam!
Kupiłem moją Fabkę tydzień temu, jest to pierwszy mój samochód w dieslu. Już się zakochaliśmy w naszej rakietce (moja żona jest demonem szosy, a na mnie mówi, że prowadzę jak "ciota" = bezpiecznie :fuck: ). Jestem również typem takim, co to czyta instrukcję obsługi nawet do radio-budzika. W fabrycznej instrukcji F1 napisano, żeby nie lać żadnych dodatków, natomiast w 10 przykazaniach TDI napisano, żeby lać uszlachetniacze zimą. Jeżeli lać to jakie i przy jakich warunkach (tankuję zwykle na Lotosie). Będę wdzięczy za fachową pomoc.

Autor:  wokan [ 05.02.2009, 00:11 ]
Tytuł: 

Ja nic nie leje. Znajomi tez nic nie leją. Znajomi tunerzy też nic nie leją. Zaleceniem jest tylko lać dobry gnój na sprawdzonej stacji i wystarczy.

Autor:  burczymucha [ 15.12.2011, 04:07 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

ja bym tak robił przez pierwsze 10000 tys kilometrów rozruch poczekanie az turbina będzie już dobrze smarowana ,przez ok 30 sekund ,następnie pełne deptanie silnika do max 3000 ,potem spokojnie na 2000 tys .jeżeli zrobisz tak do 10000 tys kilometrów to potem ten silnik sie od dźwięczy długa posłuszna jazda i dobrymi osiągami ,jest nie prawda jeżdżenie spokojne i powolne wkręcanie silnika poniewaz silnik musi się ułożyć tak jak kobieta pozdrawiam

Autor:  weuek [ 17.12.2011, 00:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

burczymucha napisał(a):
potem ten silnik sie od dźwięczy długa posłuszna jazda i dobrymi osiągami ,jest nie prawda jeżdżenie spokojne i powolne wkręcanie silnika poniewaz silnik musi się ułożyć tak jak kobieta pozdrawiam


Ciekawa teoria, zapewne poparta wieloma rozmowami z rasowymi, doświadczonymi kierowcami (miejsko-rajdowymi). Ja tam wolałbym, żeby silnik się dźwiękami nie popisywał :bravo:

A jak się kobieta "układa"? Bo żonaty jestem od ponad pięciu lat, ale tej wiedzy nie opanowałem jakoś...

Autor:  kapi [ 17.12.2011, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

weuekA napisał(a):
jak się kobieta "układa"? Bo żonaty jestem od ponad pięciu lat, ale tej wiedzy nie opanowałem jakoś...



OT
... albo słabo sie starasz, albo małe przebiegi robisz :mrgreen: :browar:

EOT

Autor:  sharpoi [ 24.05.2012, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Witam.
Ja użytkuję tak: przejechałem jak na razie 1500km:
Ruszam z 1 bez gazu wolno puszczając sprzęgło przejadę ok.5-10m leciutko dodaję gazu tak do 1500rpm. zapodaje 2 po czym auto samo przyspiesza wolnymi obrotami leciutko dodaje gazu 1500rpm i zapodaje 3 znowu leciutko dodaję gazu 1500rpm i już jest 4 ponownie powoli wkręcam do max 1700rpm i przy 50-55 km/h mam 5. Ostatnio spalanie na odcinku 8 km z jednym przystankiem na zakup gazetki oscyluje w granicach 4,5-5 l. na zimnym silniku. Mam pytanie czy taka technika jazdy może zaszkodzić silnikowi TDI (AXR). Czekam na sugestię bardziej doświadczonych użytkowników TDI. Z góry bardzo dziękuje.

Autor:  Kamilo89 [ 29.12.2012, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Witam,
Jako, że ktoś tu pisał o uszlachetniaczach i antydepresantach kilka słów z branży, myślę, ze się przyda, a jeśli nei proszę moderatora o usuniecie/przeniesienie:
dostawcami paliw w Polsce są: ORLEN, Lotos i chyba Czechowice- Dziedzice, co w praktyce oznacza, że paliwa orlenowskie mogą być też na stacji BP i Shell :). Lanie dodatków do paliwa jest zbędnym wydatkiem jeżeli, ktoś wypala bak do końca - zapala się rezerwa i tankuje na bieżąco no i jeżeli tankuje na stacji gdzie jest ruch i w zbiorniku nie zalega letnie paliwo.
Jeśli kogoś interesują szczegóły karta paliw ON prod. ORLENu http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx warto zwrócić uwagę, ze VERVA i Zwykły Eko diesel mają te same temperatury wytrącenia cząstek parafiny, VERVA niby jako lepsza ma dodatki uszlachetniające, czyszczące - tu przykład z autopsji znajomy jadąc w lutym tego roku octavią zalał VERVĘ wierząc, że jest lepsza na mrozy efekt podczas jazdy auto szarpało i przerywało bo przebieg spory, a paliwo bardziej czyszczące uwolniło śmieci w układzie.
Jeśli chodzi o lotos, parametry paliwa są porównywalne dokładnej karty nie znalazłem, tak na szybko to powinno wystarczyć http://www.lotos.pl/korporacyjny/aktual ... osci/28987
Zatem zimą od polowy listopada do końca lutego na każdą stację trafia olej mętniejący w temp. ok -20 a wytrącający parafinę przy ok - 30,
Jeśli ktoś ma używanego diesla ze sporym przebiegiem, można dodać dodatek czyszczący przed wymianą filtra, ale to poruszano szeroko w wątku na temat BIO i jego właściwości czyszczących

Autor:  Pablo1964 [ 22.02.2015, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Mam Fabię 1.9 TDI 101 KM z 2003 r. Przebieg obecnie 425 tys. km. Kupiłem ją z potrzeby chwili 6 lat temu. Nie obiecywałem sobie po niej wiele, miała służyć około roku, dla przetrwania kryzysowej sytuacji ekonomicznej. Tak się jednak z nią zżyłem, ze jest z nami do dziś. Na liczniku przekręciło sie właśnie 425 tys. km, sprzęgło i turbosprężarka wciąż oryginalne, obsługa ogranicza się do okresowych przeglądów - nie bagatelizuję nigdy terminów wymiany oleju czy zuzytych części eksploatacyjnych. Raz musiałem naprawiać elektronikę - uszkodzeniu uległo sterowanie podnośnikiem szyby i zamkiem. Po zimie będę musiał zrobić pierwsze zaprawki, pojawiły się pierwsze ślady korozji na nadwoziu. Silnik zdaniem mechanika nie wykazuje śladów zużycia. Nie dbam o silnik przesadnie, jednak bezwzględnie przestrzegam zasady wymiany oleju co 15 000 km oraz stosuję olej zalecanej klasy. Marka oleju nie ma dla mnie znaczenia.

Autor:  suseł [ 11.03.2015, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

nieźle, moje ATD umarło przy 220 tys, ale osprzęt dalej ori.sprzęgło tylko wymieniłem bo stare mi sie już nie podobało

Autor:  adammik90 [ 05.07.2016, 19:24 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Większość z Was podkreśla wymianę oleju/filtrów jakoby to prowadziło do dłuższej żywotności.
To jest standard, i Ci którzy o to dbają mają również problemy z silnikiem.

Przy 425tys to perełka i szczerze uważam, że to fart, a nie zasługa wymiany oleju, bez jaj :)

Autor:  norman1987 [ 15.12.2016, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

suseł napisał(a):
nieźle, moje ATD umarło przy 220 tys, ale osprzęt dalej ori.sprzęgło tylko wymieniłem bo stare mi sie już nie podobało


220 tys?
Chyba katowałeś na zimnym silniku..220 tys oryginalnego przebiegu to dla 1,9tdi rozgrzewka.

Autor:  Pablo1964 [ 08.08.2018, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Dziś już 499700 km. W międzyczasie musiałem wymienić sprzęgło. Silnik w dalszym ciagu bez zarzutu. Gdyby nie ta korozja...

Autor:  weuek [ 08.08.2018, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Silnik TDI - jak użytkować żeby służył długo i bezawaryj

Na tym silniku wyrosła przecież pod koniec zeszłego wieku legenda holcwagena, który (mimo serii dziadowskich pozmniejszanych silników) czerpie z niej tantiemy do dzisiaj.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/