Teraz jest 16.06.2024, 11:35



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
[F2] Informacje dotyczące silnika 1.2 TSI [CBZA ; CBZB] 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 31.10.2010, 00:33
Lokalizacja: Lublin
Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Fabia II HB Style Play+Joy
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post 
Allen napisał(a):
Nie musze jeździć by wiedzieć co w serwisie się dzieje


A co się dzieje w serwisie?

_________________
Pozdrawiam,
Jacek


08.11.2010, 20:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Serwis skody i vw woli jednostke słabsze bo jest mniej wysilona, każda z nich ma około 95-100 koni (105 ma koło 120 koni).
Problem to wysilone silniki, to nie są vteci czy inne podobne podobne wysokoobrotówki dopracowane przez lata tylko świerzynki i choroby wieku dziecięcego. Na razie oprócz problemami znanymi w yeti czyli losowego wskakiwnia wysokich obrotów po odpaleniu i ciągle nowe softy które mają to poprawić, to 2 przypadki na niemieckich tablicach to silniki padnięte ( pęknięte głowice przy 160 i 185 tysiącach, mało kto ma tyle przebiegu po roku czy 2 latach w naszych warnunakch). Trzeba też pamiętać, że ludzie robią chipa na 150-160 koni więc ciekawy silnik pod wskazaniem osiągów momentu itp. ale żywotności nie oszukasz. Podobnie 1.4 tsi tzn. twinturbo (turbo kompresor) co wystepuje golfie czy podobnych to sprzedający polecają 2.0 tsi nie tylko ze względu na osiągi, ale żywotność i awaryjność.
Trzeba spojrzeć, że teraz każdy takie samochody robią bardziej po to by były, a po 200k zmienić kupić nowy. Podobnie z silnikami 1.4 TSI i 1.8 TSI niby podobna moc, ale zwolenników starej poprawionej jednostki jest więcej ze względu na awaryjność itp. niż 1.4 tsi.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


08.11.2010, 21:12
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 31.10.2010, 00:33
Lokalizacja: Lublin
Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Fabia II HB Style Play+Joy
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post 
Ja robię niecałe 10000 km rocznie, jeżdżę spokojnie i nie zmierzam nic tuningować więc może trochę ten silnik u mnie wytrzyma?

_________________
Pozdrawiam,
Jacek


08.11.2010, 21:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Zgodzę się z Allenem obok mnie w bloku sąsiad ma Golfika VI 1,4 TSI 160km - i niestety 2 razy turbina wymieniona przez nie całe dwa latka no i niestety przy 81tys nadpękniecie głowicy i czegoś tam jeszcze nie chciał już mówić bo wściekłość go ogarneła. Szczęście w nie szczęściu, że wymienili mu kompletnie cały silnik - przed końcem gwarancji.
Miejmy nadzieje, że obecne silniki TSi wytrzymają dłużej niż zwykłe bez turbo.

Wiem, że wypowiedź nie tu gdzie trzeba no, ale mówimy o faktach. Powodzonka i czekam na fotki oraz ile palą te TSI 85 i 105 w różnych sytuacjach, bo chce porównać ze swoja 1,4 16v :)


08.11.2010, 21:34
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
to ma nadzieje ze dieselek 1.6 spokojnie bedzie mial lepsza zywotnosc.. chociaz tez troche wyżyłowany bo 105 KM miał do niedawna 1.9tdi tylko tutaj roznica pompowtryski a CR

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


08.11.2010, 22:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
Allen napisał(a):
105 ma koło 120 koni


Jakieś dowody?

Allen napisał(a):
pęknięte głowice przy 160 i 185 tysiącach


10lat razy 15 kkm rocznie, czyli Polak rozbitkiem z Reichu sobie nie pojeździ, na pierwszego właściciela wystarczy.A poza głowicami i podskakiwaniem obrotów o czymś jeszcze serwis mówił?

xtremesystems napisał(a):
to ma nadzieje ze dieselek 1.6 spokojnie bedzie mial lepsza zywotnosc..

No, nie wiem http://vwszrot.pl/ W sumie 1.6 tdi to 2.0 tdi z krótszym skokiem, innymi tłokami, i bez wałka wyrównoważającego

s_n_a_k_e_ napisał(a):
sąsiad ma Golfika VI 1,4 TSI 160km - i niestety 2 razy turbina wymieniona przez nie całe dwa latka no i niestety przy 81tys nadpękniecie głowicy i czegoś tam jeszcze nie chciał już mówić bo wściekłość go ogarneła


Tu już od początku było wiadomo, ze Merca 200D nie przeżyje, Rozwiązania jak z B grupy
turbo i kompresor razem, boost 1.5 bara(TSI 105 1.1bara), głowica z silnika 85HP.

SpiderJacek napisał(a):
Ja robię niecałe 10000 km rocznie, jeżdżę spokojnie i nie zmierzam nic tuningować


to jest nas dwóch.. :bravo:

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


Ostatnio edytowano 05.01.2011, 21:12 przez bober, łącznie edytowano 1 raz



09.11.2010, 20:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
bober napisał(a):
Jakieś dowody?


Chociażby z kolegów skodaclub.pl : http://forum.skodaclub.pl/wykresy-i-pom ... t5480.html

i wiele więcej na briskoda.net gdzie są wykresy czy mody.

bober napisał(a):
10lat razy 15 kkm rocznie, czyli Polak rozbitkiem z Reichu sobie nie pojeździ, na pierwszego właściciela wystarczy.A poza głowicami i podskakiwaniem obrotów o czymś jeszcze serwis mówił?


Ty zrobisz 15 inni 60 i o czym to świadczy ? O niczym. Serwis o niczym informować nie będzie bo dla nich to klijęt ( muszą wyrobić norme pieniężną na dany miesiąc), a ty zapłacisz za serwis bo zbytnio zammieników jeszcze nie ma, a ty zbytnio nie będziesz chciał żeby ktoś eksperymentował z twoim silnikiem. Info od znajomego który tam pracuje od niedawna w VW i naprawia mi auto poza serwisem od kupe czasu jeszcze jak tam nie pracował, więc informacje nie wyjęte z palcam i wątpie że bajeczki bo facet konkret, a druga opinia od wuja który pracuje w skodzie na częściach 750 km od mojego miejsca zamieszkania i zapytałem z czystej ciekawości. Nic nikomu nie musze udowaniać i pisać nt. TSI, silnik uważam za fajny ale opinia to jedno ale możecie kupować, bo że innym się przytrafiło to wam nie musi. Podobnie jak z 1.2 HTP inni mają 200 tysięcy i nadal jeżdzą, a są tematy na forum ( nie jeden ) że padają po 120 tysiącach i cały silnik do wymiany.

bober napisał(a):
A poza głowicami i podskakiwaniem obrotów o czymś jeszcze serwis mówił?


Na razie nie, ale widzę że opinia nie moja tylko od mechnika z VW wyraziła burze więc zbytnio zostawie dla siebie własne info jeśli coś nowego będzie, bo zbytnio nie mam ochoty przyjmować jakieś ataki na siebie. Temat jest o aucie nie o TSI więc trzymajmy się tematu.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


09.11.2010, 20:49
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 31.10.2010, 00:33
Lokalizacja: Lublin
Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Fabia II HB Style Play+Joy
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post 
Powiem tak - 4 lata gwarancji mam, 60000 km raczej nie nastukam w tym czasie, więc jestem spokojny. Jak spłacę kredyt, to sprzedam Fabkę i rozejrzę się za następną albo czymś większym :)

Mój Golf II rocznik 1990 miał na liczniku 175000 km jak go kupiłem (i do tej pory mam wątpliwości, czy ktoś nie "odkręcił" kilkunastu tysięcy...). W ciągu ponad 6 lat dobiłem do 222000 km. Poza drobniejszymi rzeczami jedyna poważna i kosztowna naprawa to rozrząd, który kosztował mnie 1000 zł na początku tego roku.

Ja wiem - to stara generacja aut, kiedyś robili solidniejsze i z mniejszą ilością elektroniki, która teraz ma niby pomagać, a się psuje. Ale też mam wrażenie, ze spore znaczenie ma dbanie o auto. Ktoś przez kilkanaście lat dbał o tego Golfa, ja też o niego dbałem i jak teraz ktoś dalej o niego zadba, to jeszcze ładnych parę lat pojeździ. I podobnie jest z naszymi nowymi Fabkami.

_________________
Pozdrawiam,
Jacek


09.11.2010, 21:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
SpiderJacek napisał(a):
Powiem tak - 4 lata gwarancji mam


Coś się zmieniło ?

Cytuj:
Gwarancja na produkty marki Škoda

W zależności od warunków, oferujemy następujące gwarancje:

•2-letnia gwarancja na nowe samochody Škody*
•2-letnia gwarancja na Oryginalne Części i Akcesoria Škody*
•3-letnia gwarancja na wady powłoki lakierniczej
12-letnia gwarancja na perforację nadwozia nowej Škody Fabia (od 12/2006), Škody Octavia (od 02/2004), nowej Škody Octavia (od 11/2008), Škody Roomster (od 03/2006), nowej Škody Superb (od 03/2008) i Škody Yeti.

*W niektórych krajach okres gwarancji wynosi tylko rok – szczegółowe informacje dotyczące czasu trwania gwarancji znajdują się w umowie kupna-sprzedaży lub są dostępne u Twego dealera Škody.


_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


09.11.2010, 21:29
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 31.10.2010, 00:33
Lokalizacja: Lublin
Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Fabia II HB Style Play+Joy
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post 
Allen napisał(a):
Coś się zmieniło ?


Opcja:
Gwarancja 4 lata lub 60000 km - 800 zł

Wykupiłem bez wahania.

_________________
Pozdrawiam,
Jacek


09.11.2010, 21:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
4 lata lub 60tyś? co to za nowość?Kto robi 15 tyś rocznie?


09.11.2010, 21:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
To chyba nie miejsce na takie dyskusje. Moderator powinien tu pozamiatać :zolta:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


09.11.2010, 21:44
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
serfer napisał(a):
Kto robi 15 tyś rocznie?


W rok od zakupu fabii zrobiłem 31000 km.
Dwa razy urlop (w kraju) i reszta to robota-dom.

Więc mnie by tych 60 000 brakło po nieco ponad dwóch latach.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


09.11.2010, 22:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
na takie przebiegi to hulajnoga hehe:)
Jakby było 4 lata i 100tyś to też bym pewnie dołożył 800zł


09.11.2010, 22:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.10.2010, 00:33
Lokalizacja: Lublin
Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Fabia II HB Style Play+Joy
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post 
serfer napisał(a):
na takie przebiegi to hulajnoga hehe :)


Na hulajnodze w cztery osoby nie pojadę 300 km :P

_________________
Pozdrawiam,
Jacek


09.11.2010, 22:57
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL