FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=5411
Strona 2 z 2

Autor:  sanbher [ 20.03.2010, 09:32 ]
Tytuł: 

W załączniku przedstawiam prawdziwe i jedyne różnice pomiędzy silnikiem 1.4 16 V 75 KM a 1.4 16 V 100 KM.Obrazek

Autor:  Allen [ 03.04.2010, 08:26 ]
Tytuł: 

Tak więc odświeżam, może posiadaczom 1.4 16V się przyda - mi na pewno :P

Czym się różni 75 od 85 wg forum seata oprócz komputerem to, że nie maja EGRu - podstawowa różnica, i jeszcze jakimiś duperelami - nikt nie umiał odpowiedzieć jak z wtryskami jakiej są wydajności czy 75 konnej czy to już "zdławione" 101

Setup 0 - już był robiony w jednej fabii komp od silnika 1,6 i zmieniona mapa paliwa i kąt wtrysku ~100 koni ale nie potwierdzone hamownią.

Setup 1 - wtryski oraz komputer od silnika 1.6 + poprawienie mapy co daje lekko może ponad 100 koni - koszty to zależy czy ktoś bierze nówke czy używkę patrzeć allegro + program

Setup 2 - wałki schrick cirka 268 ( najostrzejsze ) + dolot od 101 konnego + popraweienie programu co daje ponad 100 koni. - wałek 1400 złx2 (nowy) + dolot 150-200 zł + program

Setup 2,5 - to co wyżej + przepustnica

Setup 3 - wałki schrick cirka 268 + dolot od 101 konnego + popraweienie programu + wydech dedyk do tego + mala obrobka glowicy - wałek 1400x2 + dolot do 200 + wydech jeszcze nie wiem + program + obróbka - daje to ponad 110 koni

Setup 4 - SETUP BY SEAT FORUM przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program i 125-130 ps

Setup 5 - przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program + wydech i okoloce 140 koni

Setupa 6 - turbo k03 okolice 7-8 tysięcy.

Oczywiście wtedy jeździemy na benzynie 98.
Można dać mniej ostre wałki - cena taka sama lecz przyrost mniejszy.
Wałki i wydech są niemieckie, lecz ma polskiego dystrybutora i bez problemu można dostać u nas, za tańszą cene niż za granicą.
Teraz koszty dla zainteresowanych oczywiście odniesieniem są używka czy nówka w jakiej cenie itp.

1. Przepustnica od 101 od 200 do 500 - używka
2. Kolektor do 150-200 pln - używka
3. Wtryski od 1.6 150-350 zł używka z dolotem nawet się trafia na allegro - więc odpada podpunkt 2
4. Program - zależy gdzie ale benzyna niedoładowana więc tunerzy tną jak za zborze - trzeba się dogadać są tacy co biorą 1000 z hamownią, a są tacy co za 2000 dopiero się podejmą.
5. Wałki 1400 zł x2 - nówka z PL w niemczek 500 Euro
6. Wydech - ? - nówka

+ robocizna założenia tego - zależy od mechaniora

Jeszcze będe miał cene wydechu to podam.
Żeby później nie było, że po raz 100 temat nowy jak tuningować itp.
Oczywiście po zmienie wałków charakterystyka mocy/nm się zmienia - szybciej się wkręca później zdycha w okolicach ~6.5 a nie ~5.5
Czy się opłaca ? Niech sam sobie odpowie każdy - nie pisząc tego na forum ;)
Dla posiadaczy BXW odpowiadając czy sam dolot i przepustnica coś da jak było pare postów wyżej - tego nikt nie wie jeszcze.

Silniki te podobno wytrzymują dużo i okolice 170 koni nie są mu straszne.
Czemu nie pisze, że będzie miał więcej nm ? w wolnossaku limit wynosi ok 10 krotnosc pojemnosci - w naszych przypadkach około 140 - takie wyniki to mozna osiagnac przy idealnym wszystkim: dolocie, walkach, stopniu sprezania i wylocie.

Mam nadzieje, że komuś się przyda.
Czy sam będe robił jakaś z modyfikacji - czas pokaże ;)

Autor:  Dig Dug [ 06.04.2010, 12:37 ]
Tytuł: 

Allen, Setup 0 i 1 jeszcze OK, bo względnie tanio. Ale reszta to porażka. Za drogo do przyrostu. :roll:

Autor:  Acio [ 21.06.2010, 12:38 ]
Tytuł: 

Jeszcze inne są układy wydechowe, przy silniku 101 KM bardziej buczy, jest głośniejszy niż przy 75 KM

Autor:  tomkierz [ 11.06.2011, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Może trochę odkopie, ale myślę, że to najlepsze miejsce aby zapytać o parę istotnych rzeczy. Mam silnik 1.4 16V AUA, 75KM. Początkowo zastanawiałem się nad swapem, jednak chyba koszta mnie przerosną, do tego trzeba znaleźć kogoś kto to wszystko ogarnie a auto będzie musiało stać dość długi czas w warsztacie. Pomyślałem o wyborze jednego z tych setupów, na pewno będzie taniej a okolice 110 koni znacznie ożywiły by tego muła. Czy ktoś może mi rozjaśnić pare spraw, ponieważ nie chcę się w to pchać jeżeli nie będę pewny, że wszystko pójdzie ok. Myślę o wymianie przepustnicy, wtrysków, dolotu, kolektora + do tego program. Chciałbym się dowiedzieć z jakich silników części mam szukać i czy nie będzie problemu z ich zamontowaniem w fabii? Głównie chodzi mi o kolektor i przepustnice, czy wszystko pasuje P&P?

Autor:  Allen [ 11.06.2011, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Z forum polo również silnik 1.4 16V AUA

Cytuj:
STAGE 1
-kolektor dolotowy od polo 6n2 101
-przepustnica z polo 6n2 101 elektroniczna 60mm (bylo 48mm)
-wtryski z Polo 6n2 101
-zmodyfikowana puszka seryjnego filtra pod stożkowy K&N do 150 KM nawiew z 2 stron (w trakcie budowy)
(hamownia 99KM i 128 Nm)
-ECU program UNITRONIC z przesunięta odcinka pod 7000 rpm
(hamownia 104 KM 135 Nm)

STAGE 2
-Kolektor ssący Polo 6n2 GTI
-Kolektor 4-2-1 SuperSprint
-środkowy wydech GTI
-Koncowy wydech GTI
-wszystko 2 cale
-Nowy dolot BMC DIA
Obecna moc to 107 KM i 128 Nm

Autor:  tomkierz [ 11.06.2011, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Właśnie też znalazłem ten projekt i muszę do niego zagadać. To znaczy, że lepiej pakować się w graty od 1.4 101 niż od 1.6?

Autor:  Allen [ 12.06.2011, 08:21 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Zależy co taniej się trafi. Problem będzie tylko z wydechem tylko ponieważ jest innaczej poprowadzony i na allegro też trudno o niego jak już jakieś puszki czy rury robić. Ja już dawno bym miał założony odsprzęt od GTI-ka lecz nadal poluje na wałki schricka na ebayu w jakiejś dobrej cenie, żeby nie grzebać się 2x.

Autor:  tomkierz [ 12.06.2011, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Właśnie te wałki schricka też kuszą, ale prawie 3k zł to troche dużo... W każdym razie zaczynam już kompletować części i jak już wszystko będę miał to zastanowie się czy kupować te wałki bo w sumie 120-130KM kusi.

Autor:  Allen [ 12.06.2011, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Na ebayu raz przegapiłem i poszły za 180 euro, więc na razie czekam na następne.

Autor:  tomkierz [ 16.06.2011, 23:59 ]
Tytuł:  Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM

Pozwolę sobie kontynuować temat. Jeśli chodzi o części to zamówiłem już przepustnice, wtryski i kolektor z 1.4 101KM. Zastanawiam się nad dolotem. Nie znalazłem żadnego ciekawego tematu dotyczącego zmiany dolotu, która poprzedza strojenie, więc jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tych sprawach to prosiłbym o sugestie. Idąc ścieżka użytkownika z forum VW polo, pierwszym pomysłem na dolot jest BMC DIA, dość znany i chwalony, jednak jego koszt to min. 600zł. Czy jest coś lepszego co można wsadzić w tej cenie, bądź coś o podobnej jakości w niższej cenie? Nie oczekuje żadnych cudów, że kupie byle jaki stożek i będzie to latać ale jeżeli są podobne zestawy innych firm to chętnie się o nich czegoś dowiem. Druga sprawa to wydech. Raczej kolejny priorytet jeśli chodzi o przebudowe. Czy ktoś robił coś ciekawego w swojej fabii? Przy mocy rzędu 100-110KM warto robić coś więcej niż wymienić same tłumiki? Warto prowadzić cały nowy wydech od kolektora? Chętnie się czegoś dowiem na temat ludzi, którzy się tym zajmują i robią jakieś porządne wydechy w granicach 1000-1300zł. I ostatnie pytanie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze strojeniem benzyniaków we Wrocławiu i okolicach? Jest Dynosoft, jest Jetronic. Chętnie coś o nich usłyszę, jeżeli można u nich liczyć na jakąś zniżke to również będę zainteresowany.

Z góry dzięki za zainteresowanie, każda informacja będzie dla mnie cenna, ponieważ pierwszy raz zabieram się za takie modyfikacje...

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/