FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Jaki olej do silnika benzynowego?
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=120
Strona 5 z 65

Autor:  benek [ 28.04.2006, 20:34 ]
Tytuł: 

Ja testuje ELF-a 5W40 EXCELLIUM LDX- zrobiłem 7 tyś.km i mogę stwierdzić że łatwiej odpala w zimę, zimny silnik jest dużo cichszy, rozgrzany również, łatwiej się wkręca na obroty silnik. Wcześniej zrobiłem 75 tyś. km na Mobil 1 5w50 i do niego już na pewno nie wrócę.-To są tylko moje spostrzeżenia, decyzja należy do Ciebie.

PS.
ELF-a zalewa Renault do swoich samochodów , a wymiana jest jego co 30 tyś. lub co dwa lata.-To oczymś świadczy.Ale o czym??.

Autor:  Paulek [ 29.04.2006, 21:28 ]
Tytuł: 

Ja jeżdze na półsyntetyku Mobil S 10W/40. Mam zrobione na nim 9 tysięcy i olej jeszcze trzyma kolor tz. nie jest całkowice czarny jak smoła. Mam pytanie ponieważ w fabi powinno sie olej wymieniac co 15 tysiecy lub co 12 miesiecy(według instrukcji). Samochód ma narazie zrobione 9 tyś na tym oleju i ostatnio był lany ok 16 miesiecy temu. Co zrobić wymienić go natychmiast czy można jeszcze na nim pojeżdzić?? (samochód stał 4 miesiace w komisie)

Autor:  fresh60 [ 03.07.2006, 13:54 ]
Tytuł: 

SHELL HELIX ULTRA 5W/40 który jako jedyny ma aprobate Ferrari :)

ASO wlało : ARAL Hi-Tronic 5w/40
potem kupiłem : Castrol Magnatec 5W/40
potem : Lotos Traffic 5W/40

Ale jak usłyszałem metaliczne piski na autostradzie na Węgrzech w lecie to po powrocie do Polski jak najszybciej wymieniłem na SHELL HELIX 5W/40 i taki leje juz drugi raz.

:blowup:

Autor:  kmaniac [ 03.07.2006, 21:05 ]
Tytuł: 

Dlaczego większość leje Mobil 1 5W50 a nie 0W40?? jest między nimi jakaś odczuwalna różnica? (pomijając cenę na korzyść 5W50) Zamierzam wymienić w Fabci po raz pierwszy olej i sam już nie wiem który kupić :crazy: :crazy: :crazy:

a co do Lotosa (półsyntetyk) to się zgodzę-po przejechaniu ok. 6000 (!!) od wymiany (Tico) pojawiły się metaliczne odgłosy po uruchomieniu silnika (na zimno, trwały kilkanaście sekund-jakby smarowania nie było). Wymieniłem odrazu na... Lotos półsyntetyk. Teraz zbliża sie kolejna wymiana (tym razem zaplanowana) i ... niespodzianka - w górnym zakresie obrotów pojawił się znowu metaliczny ogłos :sciana:

P.S. zawsze byłem zwolennikiem Lotosa i każdemu go polecałem, przejechałem na nim 100000 km ale ostatnie 2 wymiany to totalna porażka!!!!

LOTOSOWI MÓWIMY NIE!!!!!!

Autor:  benek [ 04.07.2006, 20:52 ]
Tytuł: 

A ja wlewałem do 75 tyś.km Mobil1 5W50, a od 75tyś ELF 5W40 LDX teraz mam 86 tyś i przy 90 tyś dalej będzie EFL 5W40 LDX. A co tam.

Autor:  mawerik2101 [ 05.07.2006, 07:53 ]
Tytuł:  olej

kupiłem swą fabike to miałem mobila a po drugim serwisie na 30.000 wlali mi castrola ale niejestem zadowolony z niego i chyba spowrotem wracam do mobila miałem go wlanego w innych moich autach i nigdy mnie niezawiódł zawsze pracował tak samo niebyło żadnych "śmieci" w oleju jak to przy innych olejach
pozdrawiam

Autor:  16v [ 05.07.2006, 08:10 ]
Tytuł: 

kmaniac napisał(a):
LOTOSOWI MÓWIMY NIE!!!!!!


Kiedyś znajomy mechanik powiedział mi:
Lejesz Lotos, a później lotos po części.

Autor:  fresh60 [ 05.07.2006, 11:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a co do Lotosa (półsyntetyk) to się zgodzę-po przejechaniu ok. 6000 (!!) od wymiany (Tico) pojawiły się metaliczne odgłosy po uruchomieniu silnika (na zimno, trwały kilkanaście sekund-jakby smarowania nie było). Wymieniłem odrazu na... Lotos półsyntetyk. Teraz zbliża sie kolejna wymiana (tym razem zaplanowana) i ... niespodzianka - w górnym zakresie obrotów pojawił się znowu metaliczny ogłos :sciana:

P.S. zawsze byłem zwolennikiem Lotosa i każdemu go polecałem, przejechałem na nim 100000 km ale ostatnie 2 wymiany to totalna porażka!!!!

LOTOSOWI MÓWIMY NIE!!!!!! :blowup:


No to dokładnie opisze:
1) LOTOS TRAFIIC 5W/40 świezo wlany przed wyjazdem. Prędkosć ~130-140 ( nie pamietam) , obroty 3500 , jazda od ~30 minut z takimi parametrami ( w trasie juz kilka godzin od Polski), autostrada, lato i nagle słysze metaliczny pisk z silnika, no to zmniejszam obroty do 3000 - jest OK , zwiększam obroty do 3500 i znowu pisk. Po przekroczeniu granicy dałem silnikowi odpocząc na 30 minut :ban: i dalej jechałem < 3500 obrotów.

2) Zrobiłem na TRAFFICU 14 tys. km i przyszedł czas na wymiane oleju, wlałem niestety znowu ten sam olej. Po ~4-5 tys.km przy spokojnej jezdzie i dokładnie 3000 obrotów silnik zaczął dziwnie "burczeć" jakby chrypki dostał. Tak się działo 2 -mce i nie wytrzymałem.

:nono: Wkurzyłem się maksymalnie , wlałem Shell Helix 5W/40 . Testuje te 3000 obrotów - nic silnik mruczy aż miło. Na Shellu zrobiłem 15 tys.km i nie było żadnych niespodzianek, teraz wlałem go ponownie , zrobione 2000 km i żadnych dziwnych dźwięków.

:aniolek"
pozdrawiam
Cytuj:

Autor:  FereX [ 05.07.2006, 12:26 ]
Tytuł: 

Ja śmigam na 5/W50 FULLY SYNTHETIC MOTOR OIL MOBIL 1. :good:

Autor:  Lapidarious [ 27.07.2006, 16:07 ]
Tytuł: 

Na przeglądzie po 15 tysiącach zalali mi castrola 0w30 - taki wpis widnieje w książce gwarancyjnej. Dzisiaj byłem w innym serwisie i trochę mnie nastraszyli stwierdzeniem

Cytuj:
Odważni byli zalewając 0w30.


pytanko - zmieniać olej czy czekać do przeglądu po 30 tysiach (zostało jakieś 9 tysięcy do przejechania).

pozdr

Autor:  fresh60 [ 28.07.2006, 12:05 ]
Tytuł: 

Lapidarious napisał(a):
Na przeglądzie po 15 tysiącach zalali mi castrola 0w30 - taki wpis widnieje w książce gwarancyjnej. Dzisiaj byłem w innym serwisie i trochę mnie nastraszyli stwierdzeniem

Cytuj:
Odważni byli zalewając 0w30.


pytanko - zmieniać olej czy czekać do przeglądu po 30 tysiach (zostało jakieś 9 tysięcy do przejechania).

pozdr


xW/30 to najcieńczy film olejowy , xW/60 to najgrubszy film olejowy. W instrukcji pisze tylko że olej ma być zgodny z normą VW 500.00 lub 501.01 lub 502.00.
Jeżeli tak jest to zalecam spokojną jazde ( nie piłować silnika) do wymiany oleju.

Większość silników śmiga na 5W/40. Ja nigdy bym nie wlał 5W/30. Leje Shell 5W/40 a najlepiej Mobil 5W/50 , no chyba że startujesz w rajdach to 10W/60 :). ???

Autor:  AutoElegance [ 28.07.2006, 12:29 ]
Tytuł: 

Motul rzadzi ;)

Autor:  fresh60 [ 28.07.2006, 12:34 ]
Tytuł: 

AutoElegance napisał(a):
Motul rzadzi ;)


Bardzo wyczerpująca odpowiedź ....
Bo ma lepkosć > 200 ? A gdzie normy VW ? A oznaczenie ? Jak już coś piszesz to pisz konkretnie !

Autor:  wolf [ 28.07.2006, 12:51 ]
Tytuł: 

AutoElegance napisał(a):
Motul rzadzi ;)


Szczegolnie ten jak ktos ma duzo kasy do wydania;)

http://motul.orfika.net/catalog/product ... ucts_id=65

Autor:  Brah [ 28.07.2006, 19:07 ]
Tytuł: 

Też dużo myślałem i rozważałem " jaki zastosowac olej do silnika" Padło na Castrol Magnatec 10W/40 Dlaczego taki? - bo poprzedni właściciel Fabki nie wiedział na jakim jeździł. Wolałem nie ryzykowac.

Strona 5 z 65 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/