FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=12241
Strona 1 z 54

Autor:  Jakub209 [ 11.11.2010, 16:07 ]
Tytuł:  Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań

Witam forumowiczow,

Od miesiaca z haczykiem mam okazje uzytkowac F2 z motorkiem jak z tytułu i mam kilka pytań.

1. Czy to normalne ze do F2 mozna zatankowac blisko 60L paliwa ? Po pierwszym odbiciu, dobrych kilka razy mozna dolac 6-8 literkow - chyba w rurke.

2. Czy ktos aktualizowal juz oprogramowanie od motoru ktore ma poprawic prace na jalowych obrotach - czasami czuc delikatne wibracje ?

3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widze z tylu zadnych srub) - chcialem obszyc kierownice, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche zaluje.

4. Po dotarciu aktualnie przebieg ok 2000, pali przy dziarskiej jeździe okolo 7,5l/100 - jak pala Wasze?

5. Ktos dokladal kierownice wielofunkcyjna? Jak to wyglada?

Pozddr

Autor:  tomaszr [ 12.11.2010, 10:17 ]
Tytuł: 

1 pewnie lejesz w zbiorniczek do odpowietrzania
2 u mnie tez nieraz szarpnie nie za czesto
3 -----
4 moja niby z kompa wychodzi 6,3/100
5 -----

Autor:  Jakub209 [ 12.11.2010, 17:31 ]
Tytuł: 

Dzieki za odp.

Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ? Jeżeli o mnie chodzi, to 6,3 byc moze do osiagniecia nie przekraczajac 90km/h i jadac delikatnie.

Vmax na MFD - 203 km/h ;-)

[ Dodano: 2010-11-12, 17:36 ]
A jezeli mam swiatla dzienne+p.mglowe a podczas zamawiania nie wybralem doswietlania zakretow - to mozliwe jest aktywowanie tego vcds'em?

Autor:  tomek-u [ 12.11.2010, 18:04 ]
Tytuł: 

Jakub209 napisał(a):
Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ?

Użyj opcji Szukaj tam masz wszystko opisane :good:

Autor:  tomaszr [ 13.11.2010, 05:24 ]
Tytuł: 

100-120km/h mi pokazuje ze zbiornika 6,3 i powiedzmy ze 50/50 trasa miasto

Autor:  Jakub209 [ 13.11.2010, 08:19 ]
Tytuł: 

I tak najważniejsze jest to, że z tym motorkiem Fabia odpycha się tak, że poprostu bezstresowo można się poruszać.

Ale o max momencie przy 1550 rpm jak podają materiały można zapomnieć - zaczyna ciągnąć od ok. 2000 rpm. 1550 nie ma chyba wogole momentu.

i
+2600km pierwsza awaria wymagajaca jazdy do ASO w mojej. po mocnym skrecie kierownica i jednoczesnym wrzuceniu kierunku - w 99% włączaja sie awaryjki...

Autor:  koleś [ 13.11.2010, 09:46 ]
Tytuł: 

Jakub209 napisał(a):
3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widzę z tyłu żadnych śrub) - chciałem obszyć kierownicę, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche żałuję.


Tu masz opisane:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8853

W F2 jest tak samo. Jakby co to napisz adres mail-owy to Ci prześlę najnowsze zdjęcia.

Autor:  Jakub209 [ 13.11.2010, 15:00 ]
Tytuł: 

Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko :-)

Nie mogę znaleźć jednak opisu vcds cornerlight jak włączyć, pomoże ktoś ?

Autor:  Jakub209 [ 14.11.2010, 11:25 ]
Tytuł: 

Nie wiem gdzie skody uchodzą za autka awaryjne.
To, że silnik 1.2 tsi jest nowy - przewrotnie odpowiem - każdy inny stary też kiedyś był nowy. Albo chcesz kupić samochód teraz albo później. Gdyby koncern VW miał wątpliwości co do trwałości - nie pchałby CBZB do Tourana, Fabii, Octavii, Leona, Ibizy, Golfa, Polo i pewnie innych nadwozi.

Motorem CBZA nie miałem okazji pojeździć, zresztą CBZB przed odebraniem auta - też nie. Ale moim zdaniem to udana konstrukcja.

Autor:  s_n_a_k_e_ [ 14.11.2010, 12:03 ]
Tytuł: 

Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie.
Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć.

Co do awaryjności autka mało awaryjne, nie wiem skąd takie info. Co do silniczka w obecnej chwili też bym poszedł z techniką i oczywiście też brał bym TSI (105).

Zależy też autko na jakie trasy potrzebujesz. :) decyzja do Ciebie należy, ale jeżeli nie spróbujesz to się nie przekonasz :)

Autor:  tomaszr [ 14.11.2010, 12:09 ]
Tytuł: 

michu_1, poczekaj dwa lata to ci napisze co mi się popsuło 1,7k kilometrów i na razie wszystko działa. sama możliwość przedłużenia gwarancji (oczywiście za dopłata) powinna świadczyć że skoda przestaje być jak to powiedziałeś awaryjna. miałem przez 6 lat F1 i jakoś na nadmierną awaryjność nie narzekałem.


Jakub209 napisał(a):
Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko :-)


wiecej czułości :smiley15:

Autor:  Jakub209 [ 14.11.2010, 22:06 ]
Tytuł: 

s_n_a_k_e_ napisał(a):
Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie.
Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć.)


Bez przesady panowie ;-) chlodzenie turbiny tlyko po jezdzie autostrasdowej - dojezdzamy do bramek/kibla - nie gasimy motoru. w cyklu codziennym - nie ma to takiego znaczenia.

jezdze nissanem s14 w drifcie i wierzcie mi, ze w "normalnych" samochodach cala gazeciana paranoja nt. chlodzenia turbiny jest moocno przesadzona.
predzej uszczelnienie sie spierdzieli niz lozysko wywali ;-)

Autor:  serfer [ 14.11.2010, 22:33 ]
Tytuł: 

KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI
Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl
"...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...."

Autor:  s_n_a_k_e_ [ 14.11.2010, 22:47 ]
Tytuł: 

no rozumiem więc wszystko jasne :)

nie chodziło mi o jazdę autostradowa, no ale wszystko wyjaśnione jak na tacy :)

Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym :) no to teraz jestem zwolennikiem TSI ;)

Szkoda, że nie było jak ja kupowałem ehh. Szerokiej drogi... i niech jak najlepiej się sprawuje. :)

Autor:  bober [ 15.11.2010, 18:13 ]
Tytuł: 

serfer napisał(a):
KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI
Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl
"...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...."


Pompa obiegu płynu chłodzącego tłoczy płyn
chłodzący z dodatkowej chłodnicy na przodzie
samochodu do chłodnicy doładowywanego
powietrza i do turbosprężarki. Zostaje ona
wysterowana pod następującymi warunkami:
– krótko po każdym uruchomieniu silnika,
– stale od chwili osiągnięcia przez silnik momentu
obrotowego ok. 100 Nm,
– stale od temperatury doładowywanego powietrza
wynoszącej 50 ˚C w kolektorze ssącym,
– od różnicy temperatur doładowywanego
powietrza przed i za chłodnicą doładowywanego
powietrza mniejszej niż 8 ˚C,
– gdy silnik pracuje, co 120 sekund na okres
10 sekund, w celu uniknięcia spiętrzania się
ciepła przede wszystkim przy turbosprężarce,
– zależnie od charakterystyki w okresie 0 do 480
sekund po wyłączeniu silnika, w celu uniknięcia
przegrzania i tworzeniem się pęcherzy pary
w turbosprężarce.
To jest akurat 1.4 TSI, ale w 1.2 TSI jest tak samo.
Tyle, że system nie zapobiega zapiekaniu się oleju na rozgrzanych powierzchniach ślizgowych wirnika - czyli chłodzimy "po staremu"

PS:reszta tego http://rapidshare.com/files/375945998/S ... l_TFSI.pdf

[ Dodano: 2010-11-15, 18:16 ]
s_n_a_k_e_ napisał(a):
Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym :) no to teraz jestem zwolennikiem TSI ;)

"Dobry kierowca" potrafi wykończyć, merca 3.0 CDI po 160kkm, więc wszystko jest możliwe.

Strona 1 z 54 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/